چگونه می‌توان سهام کریستیان دیور (Christian Dior) را خریداری کرد؟

کریستیان دیور (Christian Dior) یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین برندهای فرانسوی است. آیا دوست دارید در این سهام سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، می‌توانید بهترین روش سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت را یاد بگیرید.

چگونه سهام کریستیان دیور را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام کریستیان دیور را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام کریستیان دیور استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام کریستیان دیور چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام کریستیان دیور چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم کریستیان دیور در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت کریستیان دیور

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت کریستیان دیور را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام کریستیان دیور در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام کریستیان دیور را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت دیور

برند لاکچری Christian Dior که به‌اختصار به Dior شهرت پیدا کرده است، به طراحی و تولید لباس و کفش مشغول است. محصولات دیور، تنها در فروشگاه‌های این برند به فروش می‌رسند. مهم‌ترین بخش محصولات دیور، بخش زنانه است. هرچند، Dior بخش مردانه و حتی بچگانه نیز دارد، اما اهمیت این محصولات به‌اندازه بخش پوشاک زنانه نیست.

مدیر این برند موفق، Bernanrd Arnault است که هم‌زمان مدیریت شرکت لویی ویتون (LVMH) را نیز بر عهده دارد. این دو شرکت، لوکس‌ترین شرکت های دنیا محسوب میشوند. Dior مالک 42.36% از سهام لویی ویتون است. همچنین، دیور 59.01 درصد از حق رای در لویی ویتون را نیز در اختیار دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در پاریس قرار دارد.

خرید_سهام_دیور

تاریخچه شرکت

برند مشهور فشن Dior، در شانزده دسامبر 1946 در پاریس در خیابان Montaigne تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت، هنوز هم در آنجا قرار دارد. اما خود شرکت، باور دارد که دیور در 1947 تأسیس شده است.

کریستیان دیور، اولین مجموعه لباس خود را در 1947 به نمایش درآورد. مجله Harpers Bazaar، این مجموعه را The New Look نامید و آوازه آن در کل دنیا پیچید. این مجموعه، از برش‌های بسیار زیبا و پارچه‌های بسیار لوکسی استفاده کرده بود. لباس‌های این مجموعه، کمرهای باریک و شانه‌های گردی داشتند که برای آن زمان مرسوم نبود. مجموعه لباس‌های Dior، همواره متفاوت بوده‌اند. برای مثال، در پاییز 1948، لباس‌های این مجموعه با گل‌دوزی‌های ظریفی همراه بودند و مجموعه 1949، مجموعه‌ای بود که از افسانه‌ها الهام گرفته بود.

تغییری انقلابی

در اواخر دهه 50 میلادی، تغییری انقلابی در این برند رخ داد. استایل مردانه این برند، بسیار مینیمالیست شد. این استایل، به نمادی در دنیای فشن تبدیل شد. در چهارم مارچ 1957، دیور بر روی جلد مجله Time قرار گرفت. در همین سال، دیور بر اثر یک حمله قلبی درگذشت.

حتی بعد از مرگ دیور نیز، این برند فشن به موفقیت خود ادامه داد. طراحانی مانند Yves Saint Laurent و Marc Bohan به این مجموعه اضافه شدند و Dior بزرگ و بزرگ‌تر شد.

در سال 1984، یک بیزینس من فرانسوی به نام Bernard Arnault برند Dior را خریداری کرد. حتی امروزه نیز، دیور از مهم‌ترین برندهای دنیای فشن است.

سهامی جذاب

گروه تجاری LVMH که شرکت مادر برند Louis Vuitton نیز محسوب می‌شود، مالک برندهای Dior، TAGHeuer و Zenith نیز هست. LVMH مقاومت بسیار خوبی در سه‌ماهه سوم 2020 از خود نشان داد. سهام LVHM دوباره درحال‌رشد است. احتمالاً برندهای تحت هدایت این شرکت نیز، بتوانند بعد از کرونا خود را بازسازی کنند.

سهام Dior در بازار بورس پاریس Euronext معامله می‌شود. از میانه ماه مارس 2020، سهام‌های تحت مدیریت این شرکت دوباره شروع به رشد کردند. به همین دلیل، خرید این سهام را در نظر داشته باشید.

این واقعیت که در چنین شرایط سخت اقتصادی، Dior هنوز عملکرد خوبی دارد، نشانه بسیار خوبی است. این مورد نیز، می‌تواند یکی دیگر از دلایل خرید برند دیور باشد.

لویی ویتون، مالک برند دیور

خانواده فرانسوی Arnaud مالکیت نصف شرکت LVMH را در دست دارند. همچنین، همین خانواده مالک حدود سه‌چهارم سهام Dior نیز هستند. در سال 2017، این خانواده تصمیم گرفت که باقی سهام شرکت را نیز خریداری کند و برای این یک‌چهارم باقی‌مانده، 12 میلیارد یورو پرداخت کردند. با این خرید، لویی ویتون جایگاه خود را در بازار اجناس لوکس و چرم، مستحکم‌تر کرد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *