چگونه می‌توان سهام اکسون موبیل (ExxonMobil) را خریداری کرد؟

تا چندی پیش، ExxonMobil یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا بود. امروزه نیز، اکسون موبیل (یا به قول برخی، اکسان موبیل) شرکتی بزرگ محسوب می‌شود اما یکی از بزرگ‌ترین‌ها نیست. یکی از دلایل این موضوع این است که اهمیت نفت در دنیای امروزی بسیار کم شده است. آیا دوست دارید سهام اکسون موبیل را خریداری کنید؟ در این مقاله، بهترین راه‌های خرید این سهام را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام اکسون موبیل را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام اکسون موبیل را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام اکسون موبیل استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام اکسون موبیل چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام اکسون موبیل چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم اکسون موبیل در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت اکسون موبیل

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت اکسون موبیل را پیدا کنید.

تحلیل اکسون موبیل

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام اکسون موبیل مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم اکسون موبیل در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام اکسون موبیل در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام اکسون موبیل را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم اکسون موبیل در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند اکسون موبیل در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام اکسون موبیل است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه‌گذاری در شرکت اکسون موبیل عاقلانه است؟

قبل از خرید سهام شرکت ExxonMobil، بهتر است ببینید آیا سرمایه‌گذاری در این شرکت در شرایط کنونی عاقلانه است یا خیر. اگر اوضاع اقتصاد بهتر شود، تقاضا برای نفت به شدت افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از مزایای این شرکت، میزان بدهی کم آن است و در نتیجه، این شرکت اوضاع مالی با ثباتی دارد و احتمال ورشکستگی شرکت بسیار کم است.

هرچند، هنوز شک و تردیدهایی درباره سیاست‌های سود سهام شرکت وجود دارد. اکسون موبیل 37 سال است که به طور مداوم، سود سهام ثابتی را به سهامداران خود پرداخت کرده است. اگر چندان نگران این موضوع نیستید، می‌توانید درباره سرمایه‌گذاری در ExxonMobil فکر کنید.

خرید_سهام_اکسون_موبیل

درباره شرکت اکسون موبیل

دفتر مرکزی شرکت نفتی ExxonMobil در شهر تنسی تگزاس قرار دارد. این شرکت نفتی، در بیش از 40 کشور جهان در حال استخراج نفت و گاز است و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی فعال در جهان محسوب می‌شود. استخراج نفت و گاز شرکت، هم به‌صورت سنتی و معمول و هم به‌صورت روش‌های مدرن در معادن و ذخایر موجود در زمین و دریا انجام می‌شود.

یکی از روش‌های غیرمعمول استخراج نفت و گاز این شرکت، استخراج از ساحل‌های شنی است. این روش استخراج، یکی از سودآورترین روش‌های استخراج اکسون موبیل محسوب می‌شود. روش‌های شیمیایی مورد استفاده شرکت، به سودآوری بیشتر شرکت کمک می‌کنند.

تاریخچه شرکت

John D. Rochefeller شرکت Standard Oil را در سال 1862 تأسیس کرد. این شرکت، در واقع پیشینه شرکت اکسون موبیل محسوب می‌شود. هنگامی‌که دادگاه عالی آمریکا در سال 1911 حکم داد که باید انحصار Rockefeller در بازار شکسته شود، این شرکت به چندین شرکت کوچک‌تر تقسیم شد. بعد از ادغام دو شرکت Standard Oil در نیوجرسی و نیویورک، شرکت ExxonMobil در سال 1999 پدید آمد.

عرضه سهام اکسون موبیل

سهام شرکت ExxonMobil تحت نام اختصاری XOM در بازار بورس نیویورک قابل معامله است. 92 سال پیش، این شرکت سهام خود را با نام Standard Oil به بازار بورس عرضه کرده بود. در سال 2011، این شرکت با توجه به قیمت و حجم سهام، بزرگ‌ترین شرکت دنیا نام گرفت. البته در سال 2020، این شرکت دیگر نمی‌تواند چنین ادعایی کند اما هنوز هم سهام این شرکت در شاخص Dow Jones در بین 30 شرکت بزرگ بازار قرار دارد. نقش نفت در سال‌های اخیر بسیار کم‌رنگ شده است و همه‌گیری ویروس کرونا نیز، تقاضا برای نفت را به شدت کاهش داده است.

آیا فکر می‌کنید در آینده نیز، اهمیت نفت در بازار کمتر خواهد شد؟ پس شاید بهتر باشد سهام ExxonMobil را خریداری نکنید.

جنجال‌های پیرامون اکسون موبیل

در سال 1989، ابتدا Standard oil و بعد اکسون موبیل مسئول فاجعه زیست‌محیطی بودند که به‌واسطه زمین‌گیر شدن کشتی نفت‌کش Exxon Valdez به وجود آمد. این شرکت جریمه 5 میلیارد دلاری خود را پرداخت نکرد که باعث رسوایی بیشتر شرکت و مدیر اجرایی وقت شرکت Lee Raymond در سال 2007 شد.

اکسون موبیل برای حفاظت از یک خط لوله گاز در اندونزی، نیروی نظامی استخدام کرد که همین قضیه، باعث بی‌آبرویی بیشتر شرکت در سال 2001 شد. چرا بعدا مشخص شد که سربازان استخدام شده، متهم به تجاوز، شکنجه، قتل و نقض حقوق بشر بودند.

همچنین، تحقیقات ExxonMobil در سال 2015، همان گونه که از چهل سال پیش مشخص شده بود، نشان داد که انسان‌ها مسئول پدیده گرمایش زمین هستند. اما شرکت اقدام به انتشار اطلاعاتی می‌کرد که ادعا می‌کرد انسان در پدیده گرمایش زمین نقش چندانی ندارد. به همین دلیل، این شرکت در سال 2015 به دادگاه احضار شد و در سال 2018 دادگاه حکم استیضاح شرکت را صادر کرد. دادگاه بیان کرد که این شرکت با نشر اطلاعات غلط، باعث گمراهی سهامداران خود شده است و باعث شده سهامداران نتوانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را به‌درستی تخمین بزنند. البته اکسون موبیل همه این اتهامات را رد کرد.

این رسوایی‌ها و جنجال‌ها می‌توانند تأثیری منفی بر روی قیمت سهام ExxonMobil داشته باشند. به همین دلیل، همواره باید اخبار و تحولات پیرامون شرکت را به‌دقت بررسی کنید. تریدرهای فعال، می‌توانند پاسخ سریع و مناسبی به این تحولات دهند. مثلاً، می‌توانند هنگام سقوط قیمت، اقدام به پیش‌فروش (Short Position) سهام کنند تا از کاهش قیمت سهام نیز سود کسب کنند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *