چگونه می‌توان سهام هارلی دیویدسن (Harley-Davidson) را خریداری کرد؟

کمپانی هارلی دیویدسن Harley-Davidson ، یک شرکت موتورسیکلت‌سازی مشهور آمریکایی است. موتورسیکلت‌های این شرکت، شهرتی جهانی دارند و در نتیجه، خرید سهام این شرکت می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله، راه‌های خرید سهام هارلی دیویدسن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام هارلی دیویدسن را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام هارلی دیویدسن را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام هارلی دیویدسن استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام هارلی دیویدسن چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام هارلی دیویدسن چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم هارلی دیویدسن در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت هارلی دیویدسن

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت هارلی دیویدسن را پیدا کنید.

تحلیل هارلی دیویدسن

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام هارلی دیویدسن مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم هارلی دیویدسن در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام هارلی دیویدسن در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام هارلی دیویدسن را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم هارلی دیویدسن در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند هارلی دیویدسن در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام هارلی دیویدسن است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت هارلی دیویدسن

فعالیت اصلی کمپانی آمریکایی هارلی دیویدسن، تولید موتورسیکلت است. موتورسیکلت‌های این برند، قابل‌اعتماد هستند. اکثر افراد با شنیدن صدای این موتورها، می‌توانند برند آن را تشخیص دهند. این موتورسیکلت‌ها، موتوری احتراقی با ظرفیت 1900 cc دارند و هر سیلندر این موتور، 601 cc است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Milwaukee در ایالت ویسکانسین قرار دارد.

تاریخچه شرکت

در سال 1901، William S. Harley و Arthur Davidson در حال کار بر روی اولین موتورسیکلت خود بودند. این دو قصد داشتند تا موتورسیکلتی بسازند که هدایت آن راحت باشد و تجربه سواری خوبی به راننده دهد. دو برادر Walter و William Davidson در ساخت اولین موتورسیکلت مشارکت کردند.

در سال 1903، اولین مدل این شرکت، به بازار عرضه شد. پس از ارائه اولین مدل در سال 1903، مدل‌های بیشتری توسط این شرکت به بازار عرضه شد. این برند در جنگ جهانی دوم شهرت بسیاری پیدا کرد. در آن زمان، موتورسیکلت‌های زیادی به ارتش آمریکا تحویل داده شد. این موتورها، رهایی‌بخش نام داشتند و سوپاپ جانبی موتور آن‌ها، 750 cc ظرفیت داشت.

آمریکا و اروپا، بازارهای مهمی برای این شرکت محسوب می‌شوند. تقریباً 60% موتورسیکلت‌های این شرکت در بازار آمریکا به فروش می‌رسند. بازارهای آمریکا و اروپا مجموعاً سه‌چهارم فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند. استرالیا، ژاپن و کانادا نیز، بازارهای مهمی برای Harley-Davidson هستند. اگر قصد سرمایه‌گذاری در هارلی دیویدسن را دارید، حتماً اوضاع بازارهای این شرکت را بررسی کنید.

خرید سهام هارلی دیویدسن

فروش و بازخرید شرکت

کمی بعد از عرضه سهام Harley-Davidson در سال 1965، شرکت Bangor Punta سعی کرد کل سهام این شرکت را خریداری کند. هیئت‌مدیره هارلی دیویدسن، از این اقدام شوکه شدند و سعی کردند خودشان کاندیدای مناسب برای تصاحب شرکت را پیدا کنند.

کاندیدای مناسب برای مالکیت شرکت از نظر هیئت‌مدیره، شرکت American Machine and Foundry (AFM) بود. این شرکت چندبخشی، محصولات مختلفی را تولید می‌کرد. در ژانویه 1969، Harley-Davidson به کمپانی AFM فروخته شد. در سال 1971، Gus Davis به مدیرعامل شرکت تبدیل شد. او اولین مدیری بود که از خانواده‌های Harley یا Davidson نبود.

تحت رهبری Willie G. Davidson که نوه مؤسس شرکت، Arthur Davidson بود، AMF در سال 1981، طی نامه‌ای اعلام کرد که قصد بازخرید شرکت Harley-Davidson را دارد. هنگامی‌که این قرارداد در ژوئن 1991 اجرایی شد، هارلی دیویدسن دوباره به مبلغ 75 میلیون دلار فروخته شد.

ضربه خوردن هارلی دیویدسن از اختلافات تجاری آمریکا و اروپا

در سال 2019، هارلی دیویدسن یکی از شرکت‌هایی بود که از جنگ تجاری اروپا و آمریکا ضربه خورد. افزایش تعرفه واردات اتحادیه اروپا در سال گذشته باعث شد که سوددهی این شرکت 24% کاهش یابد. البته این کاهش سود، کمتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان بود.

در دو سال منتهی به 2019، Harley-Davidson چندین بار مورد حمله تعرفه‌های چین و اتحادیه اروپا قرار گرفته است. این تعرفه‌های واردات، به تلافی افزایش تعرفه واردات اجناس چینی و اروپایی صورت‌گرفته است.

افزایش تعرفه واردات اجناس خارجی به آمریکا باعث شده است که محصولات Harley-Davidson برای مشتریان غیرآمریکایی گران‌تر شود. در سال 2019، تراز تجاری این شرکت حدود 120 میلیون دلار بوده است.

به همین دلیل، هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت Harley-Davidson را دارید، باید تحولات سیاسی و اقتصادی را در نظر داشته باشید. آیا بی‌ثباتی سیاسی در حال افزایش است؟ پس شاید بهتر باشد کمی سرمایه‌گذاری خود را به تعویق بیندازید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *