چگونه می‌توان سهام اوبر (Uber) را خریداری کرد؟

آیا به دنبال یک سفر تجاری هیجان انگیز هستید؟ در اینصورت سرمایه گذاری در اوبر (Uber) میتواند برای شما جذاب باشد! این شرکت صاحب بخش بزرگی از بازار تاکسیرانی اروپا و آمریکاست. اما علیرغم موفقیت این شرکت در بازار تاکسیرانی، اوبر (Uber) هنوز نتوانسته است سودی کسب کند. آیا میخواهید شانس خود را در سرمایه گذاری در غول تاکسی های جهان امتحان کنید؟

چگونه سهام اوبر را خریداری کنیم؟

اگر به استراتژی بلند مدت شرکت اوبر (Uber) اعتماد دارید، میتوانید با خرید سهام این شرکت، سرمایه گذاری بلند مدتی در این شرکت انجام دهید. کسی چه میداند، شاید اوبر، Google یا Facebook بعدی باشد و به اهدافی دست یابد که کسی فکرش را هم نمیکند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام اوبر را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام اوبر استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام اوبر چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام اوبر چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم اوبر در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت اوبر

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت اوبر را پیدا کنید.

تحلیل اوبر

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام اوبر مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم اوبر در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام اوبر در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام اوبر را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم اوبر در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند اوبر در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام اوبر است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

اوبر (Uber) چه کار میکند؟

تقریبا همه افراد جواب این سوال را میدانند. اوبر بیشتر روی تاکسی های اینترنتی تمرکز دارد. با اوبر (Uber)، شما با یک اپلیکیشن تاکسی سفارش میدهید، بقیه کار را GPS موبایل شما انجام میدهد. تاکسی ها پول در می آورند و اوبر 25 درصد کمیسیون میگیرد.

آینده اوبر (Uber)

اوبر یک شرکت خلاق است. کشورهای زیادی قوانین خود را زیر و رو کرده اند چون کاری که اوبر انجام میدهد بسیار نوآورانه است. Uberpop یکی از مثال هایی است که دردسر زیادی برای دولت ها به وجود آورده است. این امکان، به رانندگان شخصی اجازه میدهد تا تاکسی اوبر شوند، بدون آن که مجوز تاکسیرانی داشته باشند. اوبر (Uber) مجبور شد در بسیاری از کشورها، این قابلیت را لغو کند.

اما این باعث نشد تا اوبر (Uber) از رشد و توسعه خود دست بردارد. خلاقیت و نوآوری اوبر، میتواند دلیلی برای خرید سهام این شرکت باشد. این شرکت، خدمات جدیدی را معرفی کرده است. موفق ترین خدمت جدید اوبر، Uber Eats است که امکان سفارش غذا را فراهم میکند. با این اپلیکیشن هم، اوبر کمیسیونی از رستوران ها دریافت میکند.

خرید_سهام_اوبر

بخش جذاب دیگری که اوبر (Uber) در حال توسعه است، بخش خودروهای خودران است. همچنین، با همکاری با ناسا، اوبر (Uber) در حال ساخت ماشین های پرنده است. ماشین های پرنده میتوانند برای رفع مشکل ترافیک و شلوغی کارساز باشند. البته این تحقیق و توسعه بسیار بحث برانگیز است، چون اخیرا ماشین های خودران چند تلفات داشته اند. اما موفقیت این طرح ها میتواند دلیل خوبی برای خرید سهام اوبر (Uber) باشند.

اما توسعه ماشین های خودران، میتواند پایان اوبر باشد. اگر ماشین ها بدون راننده باشند، مردم بیشتر تمایل خواهند داشت تا خود ماشین بخرند تا اینکه سفارش تاکسی به اوبر دهند. هنوز خودروهای خودران در ابتدای راه است اما میتواند دلیل خوبی برای خرید یا فروش سهام اوبر باشد.

نتایج منفی

یکی از معایب سرمایه گذاری در اوبر، این است که اخیرا این شرکت دائم در حال زیان دهی است. درآمد شرکت درحال افزایش است اما در عین حال، ضررهای شرکت نیز همینطور. اوبر باید در آینده ثابت کند که میتواند سود ده باشد. اما شما میتوانید از یک شرکت زیان ده نیز سود کسب کنید. تا زمانی که قیمت سهام شرکت در حال افزایش باشد، خرید سهام شرکت میتواند تصمیم درستی باشد. در این صورت، شما به سود سهام نیازی نخواهید داشت.

ریسک دیگر این شرکت، رقبای آن هستند. ورود رقبا به این بازار بسیار ساده است و همین حالا هم سرویس های مشابه مثل Didi Chuxing در چین و Grab در سنگاپور ظهور کرده اند. در عوض، اوبر (Uber) از این بازارها خروج کرده و از Didi chuxing 20 درصد و از Grab 27.5 درصد کمیسیون دریافت میکند.

اما بازار رقابت در ایالات متحده داغ است: شرکت Lyft سهم بزرگی از بازار را تصاحب کرده است. اگر اوبر سهم خود را از این بازار از دست بدهد، عاقلانه است سهام خود را بفروشید.

ازدست_دادن_سهم_بازار_اوبر

اوبر دیگر بی رقیب نیست.

هنگامی که میخواهید در اوبر (Uber) سرمایه گذاری کنید، باید حواستان به رسوایی های اوبر (Uber) نیز باشد. گفته میشود اوبر اخیرا “پسر بدی” بوده است. علاوه بر اعتراضات نسبت به Uberpop، این شرکت چند مورد مرگ را نیز در آزمایش های خودرو های خودران نیز داشته است. همچنین چند راننده شرکت، رفتارهای زننده ای با مسافران خانم این شرکت داشته اند. این رسوایی ها، احتمالا تاثیر منفی بر قیمت سهام این شرکت در آینده خواهند داشت، به همین دلیل است که شاید تصمیم بدی نباشد تا سهام اوبر خود را بفروشید.

خرید یا فروش سهام اوبر (Uber)؟

این تصمیم به این برمیگردد که آیا میخواهید ریسک کنید یا خیر. اوبر اخیرا رشد زیادی کرده و مشتریان زیادی دارد. در عین حال، تردیدهای زیادی درباره این شرکت و آینده اش وجود دارد. اما یک چیز قطعی است: سرمایه گذاری در اوبر، هیچگاه خسته کننده نخواهد بود!

رشد_اوبر

اوبر همچنان درحال رشد است.

اوبر (Uber) چگونه شروع به کار کرد؟

اوبر در سال 2009 در سان فرانسیسکو تاسیس شد. نکته جالب: موسسان شرکت تراویس کلانیک و گرت کمپ با سرویس اجاره لیموزین شروع به کار کردند. بعدا، شروع به اضافه کردن خودروهای عادی به سرویس خود کردند. در سال 2012، موسسان این شرکت، سرویس خود را به لندن و آمستردام و بعد از آن به روتردام و لاهه اضافه کردند.

از سال 2018، این شرکت شروع به جذب مشتری در روسیه تحت عنوان Yandex کرده است. در سال 2019، این شرکت در بورس عرضه شد. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک فعالیت میکند. قیمت اولیه سهام این شرکت 45 دلار بود که ارزش این شرکت را 80 میلیارد دلار میکرد. آیا فکر میکنید سهام این شرکت در آینده افزایش خواهد یافت؟ پس بهتر است در اوبر سرمایه گذاری کنید.

شرکتی پر مجادله

اوبر (Uber) توجهات زیادی را جلب میکند. اما این توجهات، همیشه مثبت نیست. برای مثال، بسیاری از رانندگان میگویند بسیار کم دریافت میکنند. همچنین، چندین شورای شهر نیز از اوبر بخاطر رقابت غیر منصفانه با تاکسی های عادی شکایت کرده اند.

به علاوه، اوبر چند باری نیز هک شده است. در سال 2014، یک کامپیوتر این شرکت هک شد و اطلاعات 50،000 راننده به بیرون درز کرد. در سال 2017، هک بزرگتری اتفاق افتاد. در این هک، اطلاعات بیش از 57 میلیون راننده و مشتری اوبر لو رفت. اوبر، هزینه زیادی پرداخت کرد تا این اطلاعات به بیرون درز نکند.

همچنین یکی از موسسان شرکت تراویس کلانیک شهرت بدی پیدا کرد. در سال 2017، او تصمیم به استعفا گرفت. استعفای او احتمالا بخاطر اخبار منفی منتشره درباره او بود. اما اوبر اعلام کرد استعفای او بخاطر مرگ مادر او در یک تصادف قایق بوده است. در همان زمان نیز، بسیاری از افراد درباره مدیریت و رهبری او شک داشتند. زنان کارمند شرکت بسیار ترسیده بودند و مدیران شرکت نیز توسط نرم افزارهای جاسوسی تحت نظر بودند.

آیا فکر میکنید علیرغم تمام جدال ها رسوایی ها، اوبر آینده موفقی دارد؟ پس پیشنهاد میکنیم سهام این شرکت را خریداری کنید.

قیمت کنونی سهام اوبر (Uber) چقدر است؟

آیا میخواهید بدانید قیمت الان سهام اوبر چقدر است؟ در نمودار زیر میتوانید قیمت هر سهم CFD اوبر را مشاهده کنید:

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *