چگونه می‌توان سهام شرکت‌های کانادایی را خریداری کرد؟

کانادا به سهام‌های مرتبط به ماری‌جوانا مشهور است. اما شرکت‌های کانادایی بسیاری وجود دارند که سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله، خواهیم دید که از کدام کارگزاری می‌توان سهام شرکت‌های کانادایی را با کمترین کارمزد خریداری کرد.

چگونه می‌توان به خرید و فروش سهام شرکت‌های کانادایی پرداخت؟

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری دارید، باید حواستان به هزینه‌ها و کارمزد سرمایه‌گذاری نیز باشد. هیچگاه سهام شرکت‌های کانادایی را از کارگزاری‌های پرهزینه خریداری نکنید.

کارگزارانمزایاثبت نام

مراقب نرخ مبادله دلار کانادا باشید

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کانادایی را دارید، باید حواستان به نرخ تبدیل دلار کانادا باشد. سهام‌های کانادایی با دلار کانادا مبادله می‌شوند. اگر ارز شما نسبت به دلار کانادا ارزش خود را از دست دهد، ممکن است ضرر زیادی در سرمایه‌گذاری خود متحمل شوید. به همین دلیل، هنگام سرمایه‌گذاری در این بازار، همواره تحولات مبادله ارز کانادا را زیر نظر داشته باشید.

سرمایه_گذاری_در_کانادا

سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا

بسیاری از افراد باور دارند صنعت کشت ماری‌جوانا آینده خوبی در پی دارد و به همین دلیل به سرمایه‌گذاری در کانادا روی می‌آورند. البته این سرمایه‌گذاری می‌تواند سودآور باشد. درگذشته بسیاری از این سهام‌ها سودآوری بالایی داشته‌اند. اما باید به یاد داشته باشید که گاهی این رشد تنها یک حباب است. هنگامی‌که سوددهی کاهش یابد، قیمت این سهام‌ها می‌توانند به‌سرعت سقوط کنند. به همین دلیل، هنگام سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا بیشتر دقت کنید.

نکته: برای مشاهده ساعات کاری بازار بورس کانادا، اینجا را کلیک کنید.

چرا سرمایه‌گذاری در کانادا می‌تواند جذاب باشد؟

سرمایه‌گذاری در کانادا می‌تواند مزایای خودش را داشته باشد. اما این مزایا چیست؟ اولین مزیت سرمایه‌گذاری در این کشور، کسری بودجه کم دولت است. در سال 2018، دولت کانادا حتی توانست 0.8% کمتر از برآوردها هزینه کند. همچنین، جامعه این کشور بسیار با ثبات است که البته به رشد کسب و کارها نیز کمک می‌کند.

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا این است که این کشور منابع مختلفی از جمله نفت و فلزات گران‌بها دارد. در نتیجه، این کشور وابستگی چندانی برای واردات مواد اولیه ندارد. وجود امکان استخراج چنین موادی، می‌تواند باعث قدرتمندی اقتصاد کانادا نسبت به سایر کشورها شود.

مزیت دیگر سرمایه‌گذاری در کانادا این است که این کشور، نرخ تورم با ثباتی دارد. ازآنجایی‌که سیاست‌های مالی دولت کانادا ثابت است؛ نرخ تورم این کشور همواره حدود 2 درصد است. این نرخ تورم باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در این کشور زیبا، ثبات بیشتری داشته باشد.

از کجا می‌توان سهام شرکت‌های کانادایی را خریداری کرد؟

بسیاری از افراد، سهام شرکت‌های بزرگ کانادایی را از بازار بورس آمریکا خریداری می‌کنند. معمولاً با این کار، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد و سرمایه‌گذاری شما به دلار آمریکا خواهد بود. اما در عین حال شما می‌توانید سهام شرکت‌های کانادایی را در بازار بورس کانادا معامله کنید. اما اگر قصد انجام معامله در بازار بورس کانادا را دارید، به کارمزد معاملات و نرخ تبدیل ارز، توجه کافی داشته باشید.

برای سرمایه‌گذاری موفق در کانادا، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

واضح است که تمام افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، دوست دارند موفق باشند. شما می‌توانید با افزایش قیمت سهام یا دریافت سود سهام، از سرمایه‌گذاری خود سود کسب کنید.

انتخاب یک کارگزاری خوب

استراتژی سرمایه‌گذاری شما تنها با یک کارگزاری می‌تواند عملی شود. بسیاری از افراد، اقدام به سرمایه‌گذاری در کارگزاری‌های گران‌قیمت با کارمزد بالا می‌کنند و در نتیجه پول خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، بسیار مهم است که یک کارگزاری قابل‌اعتماد و تحت نظارت را انتخاب کنید تا مجبور نباشید با کلاهبرداران سروکله بزنید. با انتخاب یک کارگزاری خوب و کم کارمزد، می‌توانید سود و نتایج خوبی از سرمایه‌گذاری خود به دست آورید.

آیا دوست دارید بدانید که کم کارمزدی‌ترین کارگزاری کدام‌اند؟ بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا بتوانید کارگزاری‌های مختلف را با هم مقایسه کنید:

پول کافی در حساب خود داشته باشید

در بیشتر کارگزاری‌ها، شما می‌توانید با حداقل مبلغ 100 دلار شروع به سرمایه‌گذاری کنید. اما صرف این‌که شما می‌توانید به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم مبلغ بیشتری را در حساب خود قرار دهید تا بتوانید سهام شرکت‌های مختلف را خریداری کنید و به سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشید تا شانس کسب سود را افزایش دهید.

تحلیل سهام را یاد بگیرید

دنباله‌رو بقیه نباشید. بسیاری از این روش استفاده کرده‌اند و پول خود را از دست داده‌اند. اگر کسی به شما سهامی را پیشنهاد می‌دهد، ابتدا ببینید آیا این شخص صلاحیت نظر دادن را دارد یا خیر. همیشه از نتایج آن شخص در سال‌های اخیر بپرسید تا ببینید آیا او فردی متخصص است یا خیر.

همیشه بهتر است خودتان تحلیل و آنالیز بلد باشید. چندین روش مختلف برای آنالیز سهام وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دو نمونه از این آنالیزها به شرح زیر هستند:

مفاهیم کاربردی

قبل از این‌که اقدام به خرید سهام شرکت‌های کانادایی کنید، پیشنهاد می‌کنیم چند اصطلاح ابتدایی را یاد بگیرید. اگر در حال بررسی سهامی برای خرید هستید، می‌توانید از مفاهیم زیر در تحلیل خود استفاده کنید.

نسبت قیمت به درآمد

نسبت قیمت به درآمد که به P/E نیز مشهور است، نشان می‌دهد که قیمت سهام چندبرابر قیمت معامله شده است. اگر شرکتی نسبت قیمت به درآمد بالایی دارد، مراقب باشید. چراکه چنین شرکت‌هایی یا آینده بسیار روشنی دارند و یا این‌که رشدی حبابی را تجربه کرده‌اند.

بازده حقوق صاحبان سهام

سود یا بازده حقوق صاحبان سهام نسبت سود خالص شرکت به کل سرمایه موجودی را نشان می‌دهد. هر چه این میزان بیشتر باشد، بهتر است.

نسبت بدهی به سرمایه

این نسبت، میزان بدهی شرکت را با کل دارایی آن مقایسه می‌کند. شرکت‌هایی که بدهی بالایی دارند، اگر اوضاع طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرود، احتمال ورشکستگی بالایی نیز دارند.

نصیحتی مهم

این اعداد و ارقام به خودی خود، معنی خاصی ندارند. هیچ شرکت کانادایی مانند دیگری نیست. به همین دلیل، شرکت‌هایی که در یک بخش فعالیت می‌کنند را با هم مقایسه کنید تا بهتر بتوانید درباره میزان ارزش سهام شرکت‌ها تصمیم بگیرید.

سرمایه_گذاری_در_کانادا

استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب خود را پیدا کنید

سرمایه‌گذاران مختلف، میزان پذیرش ریسک متفاوتی دارند. اگر قصد خرید سهام یک شرکت کانادایی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا ببینید کدام سهام مناسب شماست. به همین دلیل، هیچ سهامی کانادایی وجود ندارد که مناسب تمام سرمایه‌گذاران باشد.

سرمایه‌گذاری ارزشی

در این نوع از سرمایه‌گذاری، شما شرکت‌هایی را انتخاب می‌کنید که بازده طولانی‌مدت مثبت و با ثباتی داشته‌اند. در واقع شما به دنبال سهام‌هایی هستید که کمتر از ارزش واقعی، قیمت‌گذاری شده‌اند. برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج، باید تحقیقات زیادی انجام دهید.

سرمایه‌گذاری برای کسب درآمد

اگر به دنبال امنیت و ثبات هستید، می‌توانید به‌قصد کسب درآمد اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت، بهتر است سهام‌هایی را خریداری کنید که سود سهام بالایی پرداخت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری برای رشد

شما می‌توانید در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که نتایج بالاتر از متوسطی دارند. این شرکت‌ها معمولاً سرمایه کمی دارند اما در بازارهایی با نوآوری بالا فعالیت می‌کنند. این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار سودآور باشد. اما در عین حال، ریسک بالاتری نیز دارد. هر چه باشد، عملکرد آینده این شرکت‌ها مشخص نیست.

نکته: به سرمایه‌گذاری خود، تنوع ببخشید

  • در بخش‌های مختلفی از صنایع کانادا سرمایه‌گذاری کنید.
  • تنها در کانادا سرمایه‌گذاری نکنید و کشورهای دیگر را نیز برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.
  • هیچگاه تمام سرمایه خود را به‌یک‌باره سرمایه‌گذاری نکنید و به‌صورت پله‌ای و دوره‌ای، تنها بخشی از سرمایه خود را صرف خرید سهام کنید تا از خرید در سقف قیمتی، اجتناب کنید.

ثبت سفارش خرید سهام

اگر قصد خرید سهام شرکت‌های کانادایی را دارید، باید اقدام به ثبت سفارش در کارگزاری کنید. دو نوع قیمت وجود دارد: قیمت خرید و قیمت فروش (Ask & Bid Prices). قیمت خرید، قیمتی است که متقاضی برای خرید سهام اعلام می‌کند و قیمت فروش، قیمتی است که معامله در آن انجام می‌شود. همیشه اختلاف اندکی بین این دو قیمت وجود دارد. این اختلاف، به اسپرد (Spread) شناخته می‌شود. کارمزد معاملات از اسپرد به دست می‌آید.

با ثبت سفارش بازار (Market Order) شما می‌توانید سهام شرکت‌های کانادایی را در قیمت کنونی بازار خریداری کنید. اگر نقدینگی بالایی دارید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. اما هنگامی‌که تعداد افراد کمی سهام موردنظر را معامله می‌کنند، بهتر است از سفارش محدود استفاده کنید.

در سفارش محدود (Limit Order) شما قیمتی که می‌خواهید سهام در آن قیمت برای شما خریداری شود را مشخص می‌کنید. با این کار، زمانی که سهام به قیمت مشخص شده شما رسید، برای شما خریداری می‌شود. البته این ریسک نیز وجود دارد که سهام به قیمت مورد نظر شما نرسد و شما شانس سرمایه‌گذاری را از دست بدهید.

خرید اولین سهام کانادایی

اکنون اطلاعات کافی برای خرید اولین سهام کانادایی را کسب کرده‌اید! من همیشه به افراد پیشنهاد می‌کنم که از حدی بیشتر به تمرین معامله نپردازند. اشتباه نکنید، نمی‌گویم که یادگیری را متوقف کنید. اما مدت‌زمان زیادی را برای تصمیم‌گیری خرید یک سهام، صرف نکنید. با خرید اولین سهام، خواهید دید که سرمایه‌گذاری با پول حقیقی چگونه است.

چگونه میتوان سهام شاپیفای (Shopify) را خریداری کرد؟