تورم چگونه بر روی سود تأثیر میگذارد؟

فاکتورهای زیادی هستند که بر روی سود سرمایه گذاری شما تأثیر می گذارند. یکی از این فاکتورها، تورم است. در این مقاله، به مفهوم تورم و تاثیر آن بر روی سود سرمایه گذاری خواهیم پرداخت و خواهیم دید چگونه می توان تاثیر منفی تورم را بر روی سود، خنثی کرد.

تورم چیست؟

تورم، معیاری برای افزایش سطح قیمت ها در یک کشور است. اگر تورم افزایش یابد، قیمت اقلام و اجناس نیز افزایش می یابد. هر چه تورم بیشتر شود، توان خرید افراد کمتر میشود. چرا که قیمت اجناس افزایش می یابد و ارزش پول کاهش می یابد.

تاثیر_تورم

تورم و سود سرمایه گذاری

تورم میتواند افزایش یا کاهش یابد. اگر تورم افزایش یابد، نه تنها قدرت خرید شما کم میشود، بلکه سود سرمایه گذاری شما نیز کاهش خواهد یافت. در زمان تورم زیاد، ارزش پول شما کاهش خواهد یافت و با مقدار ثابت پول، خرید کمتری می توانید انجام دهید.

اگر ارزش پول کاهش پیدا کند، سرمایه شما نیز کم ارزش تر میشود و سود سرمایه گذاری شما نیز، از ارزشش کاسته خواهد شد. ممکن است 1000 دلار سود کرده باشید، اما این مبلغ ارزش 1000 دلار قبل را ندارد. به طور خلاصه، تورم بالا، باعث کاهش ارزش سرمایه میشود و سود سرمایه گذاری شما را نیز کاهش خواهد داد.

تورم_سرمایه_گذاری

محافظت از سرمایه در برابر تورم

بهتر است از سود سرمایه گذاری خود در برابر تورم افزایشی، محافظت کنید. با محافظت از سود سرمایه گذاری خود در برابر تورم، از کاهش ارزش دارایی ها جلوگیری خواهید کرد.

راه های گوناگونی برای جلوگیری از کاهش ارزش سود سرمایه گذاری وجود دارد. در ادامه، به طور مختصر این راه ها را بررسی خواهیم کرد. اگر میخواهید از سود خود محافظت کنید، میتوانید از یکی از راه های زیر، استفاده کنید.

بورس کالا

مواد خام مثل نفت و محصولات کشاورزی، میتوانند به خوبی از سرمایه شما در برابر تورم محافظت کنند. تنها عیب سرمایه گذاری در بورس کالا این است که ارزیابی اقلام بورس کالا، دشوار است.

املاک

اگر سرمایه بیشتری دارید، می توانید سرمایه گذاری در املاک را انتخاب کنید. اما باید یادتان باشد که این شما هستید که باید قیمت اجاره ملک یا فروش آن را مشخص کنید و باید نرخ تورم را در این قیمت ها لحاظ کنید. اگر تورم بالا باشد، شما نیز باید پول بیشتری برای ملک خود دریافت کنید. اگر نمی توانید قیمت مناسب را برای ملک خود انتخاب کنید، بازار املاک مناسب شما نیست.

اوراق مرتبط با تورم

گزینه آخر شما، سرمایه گذاری در اوراق مرتبط با تورم است. این اوراق، مستقیما از دارایی شما در برابر تورم محافظت میکند. صادرکننده این اوراق، تضمین میکند که به طور 100 درصد از دارایی شما در برابر تورم حفاظت کند. در نتیجه، اگر تنها هدف شما، جلوگیری از کاهش ارزش دارایی هایتان است، این گزینه می تواند بهترین انتخاب باشد.

هنگامی که نرخ تورم پایین باشد چه اتفاقی رخ میدهد؟

بانک مرکزی انگلیس، هدف خود را حفظ نرخ تورم 2 درصدی عنوان کرده است. اما نرخ تورم ممکن است از این مقدار هم کمتر باشد. نرخ تورم کم نیز می تواند پیامدهایی برای دارایی های شما داشته باشد. نرخ تورم کم، باعث میشود نرخ بهره بانکی نیز کاهش یابد و باعث میشود افراد بیشتر به سرمایه گذاری روی بیاورند. چرا که از میزان سود حساب های پس انداز و اوراق راضی نخواهند بود.

هنگامی که افراد سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند، تقاضا برای سهام افزایش می یابد و اگر میزان عرضه ثابت باشد، قیمت ها افزایش خواهند یافت. به همین دلیل، نرخ تورم پایین می تواند به بالا رفتن قیمت سهام منجر شود. هنگامی که چنین اتفاقی رخ دهد، بهتر است اقدام به خرید سهام کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *