تجارت پنبه: چگونه میتوان در پنبه سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری در پنبه میتواند بسیار سودمند باشد. قیمت مواد خام نوسانات بسیاری دارد و شما میتوانید از این نوسان قیمت سود کسب کنید! به لطف گزینه های متعدد سرمایه گذاری آنلاین، مهم نیست که قیمت افت کند یا افزایش یابد. در هر دو صورت، میتوانید از سرمایه گذاری در پنبه سود کسب کنید. در این مقاله، روش سرمایه گذاری در پنبه را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه میتوان به معامله پنبه پرداخت؟

بهترین راه معامله پنبه، معامله CFD پنبه یا همان قرارداد اختلاف قیمت پنبه است. با استفاده از CFD، میتوانید هم بر روی افزایش و هم بر روی کاهش قیمت سرمایه گذاری کنید. در این روش معامله، لازم نیست که پنبه را تحویل بگیرید یا به کسی تحویل دهید و تنها به معامله اختلاف قیمت آن خواهید پرداخت. میتوانید حتی با سرمایه ای کم نیز، از نوسان قیمت پنبه سود کسب کنید.

کارگزارانمزایاثبت نام

سرمایه_گذاری_در_پنبه

سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری

شما همچنین میتوانید در یک صندوق که در حوزه تجارت پنبه فعالیت میکند، سرمایه گذاری کنید. این صندوق ها تلاش میکنند تا قیمت پنبه را دنبال کنند. یکی از این صندوق ها، iPath Series B Bloomberg Cotton Subindex Total Return ETN  نام دارد.

سرمایه گذاری بلند مدت در سهام پنبه

اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در پنبه را دارید، بهتر است که معامله CFD را انتخاب نکنید. پیشنهاد ما، خرید سهام های مرتبط با پنبه است. باید به دنبال شرکت هایی باشید که از پنبه سود کسب میکنند. با خرید فیزیکی این نوع سهام ها، میتوانید به سرمایه گذاری بلند مدت در مواد خام مثل پنبه بپردازید. البته باید به این نکته توجه کنید که فاکتور های دیگری نیز به جز قیمت پنبه، در عملکرد این شرکت ها دخیل هستند.

شما میتوانید با خرید سهام یک شرکت تولید پنبه، به سرمایه گذاری بلند مدت پنبه بپردازید. شرکت هایی مثل Albany International، Unifi و Culp از شرکت های تولید پنبه هستند. البته این شرکت ها، علاوه بر صنعت پنبه، در بخش های دیگری نیز فعالیت میکنند. مثلا شرکت Albany International، در تولید الیاف برای صنایع فضایی نیز نقش دارد.

شما میتوانید سرمایه گذاری مستقیم تری در پنبه انجام دهید. مثلا میتوانید سهام شرکت های تولید پوشاک مثل Ralph Lauren یا HanesBrand را خریداری کنید. شرکت های تولید پوشاک، وابسته به پنبه هستند. البته قیمت مواد خام مصرفی شرکت، تاثیر محدودی در قیمت سهام شرکت دارد.

بخش مد و فروش این شرکت ها، نقش بیشتری در تعیین قیمت سهام این شرکت ها دارند. اگر قصد خرید چنین سهام هایی را دارید، باید تحلیلی جامع از عملکرد این شرکت ها انجام دهید.

آیا دوست دارید سهام های مرتبط با پنبه را خریداری کنید؟ پس بهتر است از یک کارگزاری کم کارمزد برای خرید سهام استفاده کنید. در Freedom24، شما هیچ کمیسیونی برای خرید سهام پرداخت نخواهید کرد. از لینک زیر، میتوانید یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان در Freedom24 افتتاح کنید:

آیا سرمایه گذاری در پنبه هوشمندانه است؟

قبل از سرمایه گذاری در پنبه، بهتر است ببینید این سرمایه گذاری هوشمندانه است یا خیر. دلایل مثبت و منفی زیادی برای سرمایه گذاری در پنبه وجود دارد. پنبه یک ماده خام است که همواره تقاضا برای آن وجود دارد و این تقاضا در اقتصادهای در حال رشد مثل چین و هند بیشتر است. در عین حال، تغییرات اقلیمی میتواند تولید پنبه را محدود کند و این تولید محدود، باعث میشود قیمت پنبه همواره در حال افزایش باشد.

اما سرمایه گذاری در پنبه ریسک هایی نیز دارد. مثلا، اگر پنبه کمیاب یا بسیار گران شود، جایگزین هایی برای آن وجود دارد. مثلا، تولید کنندگان لباس میتوانند از جایگزین های مصنوعی مثل پلی استر استفاده کنند. دولت ها نیز، دائما بر روی قیمت پنبه تاثیر میگذارند. به همین دلیل، قبل از سرمایه گذاری در پنبه، تحلیل جامعی از شرایط داشته باشید.

قیمت کنونی پنبه چقدر است؟

دوست دارید قیمت کنونی پنبه را بدانید؟ در نمودار زیر، قیمت CFD پنبه را مشاهده میکنید.

کسب سود از افت و خیز قیمت پنبه

دو راه برای سرمایه گذاری در پنبه وجود دارد. اولین راه، خرید این ماده خام است و میتوان با افزایش قیمت پنبه، سود کسب کرد. شما همچنین میتوانید با پیش فروش کردن پنبه، از کاهش قیمت پنبه نیز سود کسب کنید. پس میتوان نتیجه گرفت که هر شرایطی از بازار میتواند سودآور باشد. البته اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، ضرر خواهید کرد.

هنگامی که قصد سرمایه گذاری در پنبه را دارید، باید پیش بینی کنید که قیمت افزایش خواهد یافت یا کاهش. شرایط بازار را تحلیل کنید تا پیش بینی دقیقی از قیمت پنبه داشته باشید. ببینید برداشت محصول سالانه چگونه است. برداشت محصول نسبت به سال گذشته کمتر است، احتمالا قیمت پنبه افزایش خواهد یافت. قیمت پنبه با تقابل عرضه و تقاضا مشخص میشود. شما میتوانید با تصمیم به موقع، از تجارت پنبه سود کسب کنید.

استراتژی مناسب

معامله پنبه میتواند همراه با ریسک باشد. چرا که قیمت پنبه میتواند نوسان زیادی داشته باشد. به همین خاطر، باید استراتژی مناسبی را اتخاذ کنید تا بتوانید نهایت سود را از تغییرات قیمت مواد خام مثل پنبه کسب کنید. نوسان قیمت علاوه بر ریسک، موقعیت های خوب کسب سود نیز در بر دارد.

اگر قصد شما سرمایه گذاری کوتاه مدت است، میتوانید از کوچکترین تغییرات قیمتی سود کسب کنید. به علاوه، میتوانید از اهرم مالی (Leverage) نیز استفاده کنید تا حتی با سرمایه ای کم، سود تجارت پنبه را چند برابر کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *