چگونه می‌توان سهام شرکت پست آلمان DHL را خریداری کرد؟

شرکت پستی DHL بزرگ‌ترین شرکت پست در آلمان محسوب می‌شود. این شرکت، بزرگ‌ترین شرکت ارسال نامه و مرسولات در جهان است. DHL در بیش از 220 کشور جهان کارمند دارد و احتمالاً شما نیز تاکنون بسته‌ای از سوی DHL دریافت کرده‌اید. اما چگونه می‌توان سهام شرکت DHL را خریداری کرد و قیمت کنونی این سهام چقدر است؟

چگونه سهام DHL را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام DHL را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام DHL استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام DHL چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام DHL چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم DHL در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت DHL

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت DHL را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام DHL در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام DHL را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت پستی DHL

شرکت پست آلمان (Deutsche Post AG) که به DHL نیز معروف است، با داشتن نمایندگی و کارمند در بیش از 220 کشور در دنیا، بزرگ‌ترین شرکت پستی در جهان محسوب می‌شود.

این شرکت در ابتدا تنها یک شرکت پستی دولتی در آلمان بود که Deutsche Bundespost نام داشت. این شرکت پستی دولتی، در سال 1995 خصوصی شد. در ادامه روند خصوصی شدن شرکت، DHL در بیستم نوامبر 2000، بخشی از سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد.

خرید_سهام_پست_آلمان

از شرکت پست آلمان تا DHL

  • 1947: تأسیس شرکت پست ملی آلمان در سه نقطه غربی آلمان. این شرکت جایگزین Reichpost شده بود.
  • 1948: آلمان شرفی خواستار تأسیس شرکت پستی خود شد. در نتیجه، یک شرکت پست دولتی در 1959 پدید آمد.
  • 1949: تأسیس شرکت Deutsche Bundesrepublic Deutschland. این شرکت نیز، مالکیت دولتی داشت.
  • 1955: نام شرکت به Deutsche Bundespost تغییر پیدا کرد.
  • 1995: با اتحاد دوباره آلمان شرقی و غربی، شرکت پستی Deutsche Post AG که اکنون به DHL معروف است، پدید آمد.

سهام Deutsche Post

تا ماه نوامبر 2000، مالکیت شرکت پست آلمان، در اختیار دولت آلمان قرار داشت. در 20 نوامبر 2000، با شروع فرایند خصوصی‌سازی شرکت، 29 درصد از کل سهام شرکت در بازار بورس عرضه شد. در ادامه، این شرکت سهام بیشتری را نیز به بازار عرضه کرد. در ماه ژوئن 2005، مالکیت دولت به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد.

تا پایان سال 2014، 79 درصد از سهام شرکت در بازار عرضه شده بود. باقی این سهام نیز، تحت مالکیت بانک دولتی kfW قرار دارد. سهام این شرکت لجستیک آلمانی، در شاخص‌های German Dax و Euro Stoxx 50 نیز وجود دارد. دفتر مرکزی DHL، در شهر بن آلمان قرار دارد.

بخش تجاری و گردش مالی

شرکت پستی DHL در واقع از چهاربخش مختلف تحویل سریع مرسولات، حمل بار، زنجیره تأمین و پست مرسولات سفارش‌های اینترنتی تشکیل شده است. همه این چهاربخش، حدود یک‌چهارم گردش مالی شرکت را تشکیل می‌دهند.

توقف تولید اسکوترهای خیابانی

شرکت DHL تصمیم گرفت تا تولید اسکوترهای خیابانی را در سال 2020 متوقف کند. دلیل اصلی این تصمیم، عدم اطمینان به وجود آمده نسبت به آینده اقتصاد به دلیل بحران همه‌گیری کرونا بود.

در سال 2019، یک‌چهارم اسکوترهای خیابانی که قرار بود تولید شوند، تولید شدند. در سال‌های اخیر، DHL بیش از یک میلیارد یورو صرف تولید ون‌های الکتریکی کرده است. اکنون بیش از 12،000 ون الکتریکی وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط خود DHL استفاده می‌شوند.

این تصمیم می‌تواند دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در سهام DHL باشد. آیا فکر می‌کنید سهام این شرکت در آینده افزایش خواهد یافت یا فکر میکنید قیمت سهام این شرکت، افت میکند؟

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *