چگونه می‌توان سهام مسترکارت (MasterCard) را خریداری کرد؟

مسترکارت (MasterCard) یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی است که قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. بعد از عرضه سهام این شرکت در سال 2006، سهام این شرکت %6000 رشد داشته است. این سهام به طور متوسط سالانه %37 درصد رشد کرده است. اما چگونه و از کجا می‌توان سهام MasterCard را خریداری کرد؟ در این مقاله می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این سهام را مطالعه کنید. به‌علاوه، قیمت سهام مسترکارت را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام مسترکارت را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام مسترکارت را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام مسترکارت استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام مسترکارت چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام مسترکارت چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم مسترکارت در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت مسترکارت

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت مسترکارت را پیدا کنید.

تحلیل مسترکارت

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام مسترکارت مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم مسترکارت در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام مسترکارت در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام مسترکارت را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم مسترکارت در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند مسترکارت در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام مسترکارت است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره کمپانی مسترکارت

کمپانی MasterCard در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟ این شرکت بین‌المللی، برای کلیه کارت‌های اعتباری در جهان، لایسنس صادر می‌کند. کارت‌های اعتباری که لایسنس مسترکارت را داشته باشند، در بیش از 200 کشور دنیا قابل‌استفاده هستند.

40% از گردش مالی شرکت مسترکارت از بازار آمریکا تأمین می‌شود. گردش مالی کشورهای دیگر، همگی زیر %10 است. بعد از VISA، MasterCard از نظر شمار مشتری در رتبه دوم جهان قرار دارد. این شرکت تقریبا 10,000 کارمند دارد.

علاوه بر کارت‌های اعتباری، MasterCard سه نوع دبیت کارت نیز ارائه می‌کند.

  • Maestro نوعی دبیت کارت است که یک PIN code بر روی آن درج شده است.
  • MasterCard Prepaid نوعی کارت از پیش شارژ شده است که دارای PIN code یا امضای مشتری است.
  • Cirrus که تنها در دستگاه‌های ATM قابل‌استفاده است.

خرید_سهام_مسترکارت

تاریخچه شرکت

در سال 1966، International Card Association توسط چندین بانک افتتاح شد. سه سال بعد، نام این شرکت به Master Charge تغییر یافت و لوگوی معروف شرکت که دو دایره با هم‌پوشانی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، به همه کارت‌های اعتباری شرکت اضافه شد.

در سال 1979، این شرکت نام خود را به MasterCard تغییر داد. این شرکت سال‌ها با Europay کار می‌کرد و در نهایت در سال 2003 با این شرکت ادغام شد. تا سال 2003، مسترکارت تحت نام EuroCard در اروپا فعالیت می‌کرد. در سال 2006، نام شرکت از MasterCard International به MasterCard Inc. تغییر پیدا کرد. لوگوی خود شرکت نیز شامل سه دایره شد. اما هنوز هم بر روی کارت‌های اعتباری، همان لوگوی قبلی استفاده می‌شود.

عرضه سهام مسترکارت

در سال 2006، MasterCard سهام خود را به بازار عرضه کرد. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک قابل معامله است. تا پیش از 2006، بانک‌ها و مؤسسات مالی صاحب این شرکت بودند. بعد از عرضه سهام این شرکت، حدود نیمی از این سهام در دست سهام‌داران خصوصی قرار گرفت.

در سال 2014، حدود %87 از سهام این شرکت در بازار قابل معامله بود. مؤسسه کانادایی The MasterCard Foundation مالکیت حدود %10 از این شرکت را در دست دارد. سود به‌دست‌آمده از این سهم، به امور خیریه تعلق می‌گیرد.

جریمه به دلیل نقض قوانین رقابت

در سال 2019، کمیسیون اروپا جریمه‌ای به مبلغ 570,566,000 یورو برای MasterCard صادر کرد. به گفته این کمیسیون، مسترکارت قوانین مربوط به رقابت را نقض کرده است و به دلیل عدم وجود رقیب، مسترکارت کارمزد تراکنش‌ها را به‌صورت مصنوعی بالا برده است.

بر اساس قوانین مسترکارت، میزان کارمزد انتقال وجه باتوجه‌به کشوری که در آن معامله انجام می‌شود، تعیین می‌گردد. در نتیجه، واریز کننده نمی‌تواند به دلیل این‌که در کشوری دیگر حضور دارد، کارمزد کمتری برای انتقال وجه بپردازد.

تا سال 2015، میزان کارمزد تراکنش‌های انجام شده توسط MasterCard بسیار متفاوت بود. اما در همین سال، کمیسیون اتحادیه اروپا کارمزد تراکنش‌ها را %0.2 برای دبیت کارت و %0.3 برای کردیت کارت تعیین کرد. مسترکارت که خود به نقض این قوانین اذعان داشت، قوانین خود را بر همین اساس تغییر داد. در نتیجه، این کمیسیون تصمیم گرفت تا %10 از جریمه صادر شده را ببخشد.

جریمه‌های سنگین این‌چنینی، می‌توانند عملکرد مالی MasterCard را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. در کوتاه‌مدت نیز، چنین اخباری می‌توانند قیمت سهام را کاهش دهند. خوشبختانه، شما به‌عنوان یک تریدر و معامله‌گر فعال می‌توانید از چنین کاهش قیمت‌هایی با پیش‌فروش (Short) کردن سهام سود کسب کنید. در درازمدت اما، چنین اخباری اعتبار شرکت را خدشه‌دار خواهد کرد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *