چگونه می‌توان سهام‌های هنگ‌کنگ را خریداری کرد؟

بسیاری به هنگ‌کنگ به‌عنوان دروازه چین نگاه می‌کنند. سرمایه‌گذاری در بسیاری از سهام‌های چینی، برای افراد خارجی ممکن نیست. اما سهام‌هایی که در بازار بورس هنگ‌کنگ عرضه شده اند را می‌توان آزادانه معامله کرد. اما بهترین کارگزاری برای سرمایه‌گذاری در سهام‌های هنگ‌کنگ کدام است؟

در کدام کارگزاری می‌توان سهام‌های هنگ‌کنگ را معامله کرد؟

آیت دوست دارید به ترید و معامله فعال سهام‌های بازار بورس هنگ‌کنگ بپردازید؟ اگر دوست دارید دائماً به تحولات بازار پاسخ دهید، این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شما می‌توانید در Plus500 با معامله CFD، در کاهش یا افزایش قیمت سهام سرمایه‌گذاری کنید. با استفاده از لینک زیر، می‌توانید امکانات و قابلیت‌های این کارگزاری را بدون هزینه و ریسک با یک حساب کاربری رایگان و آزمایشی امتحان کنید:

چگونه می‌توان سهام‌های بازار هنگ‌کنگ را خریداری کرد؟

البته گزینه خرید سهام‌های بازار بورس هنگ‌کنگ نیز وجود دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در صندوق‌های مالی این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. میزان کارمزد کارگزاری‌ها برای خرید و فروش سهام‌های هنگ‌کنگ بسیار متفاوت است. بسیاری از کارگزاری‌ها، کارمزد زیادی دریافت می‌کنند. یکی از کارگزاری‌های خوبی که امکان خرید سهام شرکت‌های هنگ‌کنگی را در اختیار شما می‌گذارد، Freedom24 است. Freedom24 کمیسیونی برای خرید سهام از شما دریافت نمی‌کند. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در این کارگزاری افتتاح کنید:

مراقب نرخ تبدیل ارز باشید

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید، باید نرخ مبادله دلار هنگ‌کنگ را زیر نظر داشته باشید. هنگامی‌که در سهام‌های هنگ‌کنگ سرمایه‌گذاری می‌کنید، به طور غیرمستقیم در دلار هنگ‌کنگ نیز سرمایه‌گذاری می‌کنید. اگر سهامی افزایش قیمت داشته باشد، سود شما به دلار هنگ‌کنگ پرداخته خواهد شد. اگر دلار هنگ‌کنگ در مقابل ارز شما ارزشش را از دست بدهد، ممکن است سود شما به زیان تبدیل شود.

سرمایه-گذاری_در_هنگ_کنگ

نکته: برای مشاهده ساعات فعالیت بازار بورس هنگ‌کنگ، اینجا را کلیک کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ چیست؟

از سال 1997، هنگ‌کنگ به بخشی ویژه در چین تبدیل شده است و سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب خود کرده است. بخش مالی این منطقه نیز بسیار توسعه‌یافته است و سرمایه زیادی را جذب کرده است.

هنگ‌کنگ در میانه رشد آسیا قرار دارد و همچنین، امکان سرمایه‌گذاری در بسیاری از سهام‌های چینی را به شما می‌دهد.

معایب سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ چیست؟

بازار بورس هنگ‌کنگ به شدت به بازارهای بین‌المللی وابسته است. هنگامی‌که بحرانی در اقتصاد جهان رخ می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که بازار بورس هنگ‌کنگ نیز ریزش کند.

به‌علاوه ریسک ژئوپلیتیک نیز سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ را تهدید می‌کند. مشکلات اجتماعی و افزایش تأثیر چین بر روی هنگ‌کنگ می‌توانند مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی در هنگ‌کنگ باشند. ازآنجایی‌که هنگ‌کنگ به بخش‌های مالی وابسته است، در صورت وقوع یک بحران اقتصادی در جهان، می‌تواند آسیب زیادی ببیند.

چگونه می‌توان نتایج بهتری از سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ کسب کرد؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار بورس هنگ‌کنگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا شرکت‌های فعال در این بازار را بررسی کنید. در کوتاه‌مدت سهام‌های این بازار نوسان زیادی دارند. اما این نوسانات، چیزی درباره ارزش واقعی شرکت‌ها به ما نشان نمی‌دهند. بررسی و آنالیز شرکتی که قصد خرید سهام آن را دارید بسیار مهم است. همچنین بررسی کنید که عملکرد خود چین در مقیاس جهانی چگونه است.

بازار بورس هنگ‌کنگ چیست؟

بازار بورس مدرن هنگ‌کنگ در ششم اکتبر 1986 تأسیس شد و 249 شرکت به ارزش 245 میلیارد دلار هنگ‌کنگ را شامل می‌شود. 

نکته جالب درباره این بازار این است که قیمت اولیه روز سهام در دوره‌ای پیش از شروع فعالیت بازار (همانند پیش گشایش بازار بورس ایران) پیش از 9:20 صبح انجام می‌شود.

همچنین جالب است بدانید که این بازار در طول روز یک وقفه یک‌ساعته بین دوازده تا یک ظهر دارد که به‌کلی معاملات در این مدت تعطیل می‌شوند.

سهام‌های این بازار با واحدی به نام Lots معامله می‌شوند. هر Lot می‌تواند 100 یا 1000 سهم را در بر بگیرد. به همین دلیل، شما نمی‌توانید مثلاً 50 سهم را در این بازار خریداری کنید. اما بازارهای جانبی دیگری وجود دارد که امکان خرید سهام کمتر را نیز به شما می‌دهد.

نکته آخر این‌که قیمت سفارش‌های محدود باید در محدوده قیمت کنونی سهام باشند. قیمت‌های ثبت شده شما نمی‌توانند بیش از 24 تیک با قیمت کنونی سهام فاصله داشته باشند.

شاخص بازار بورس هنگ‌کنگ: Hang Seng Index یا HIS

شما همچنین می‌توانید در شاخص بورس هنگ‌کنگ که Hang Seng Index یا به‌اختصار HSI نام دارد، سرمایه‌گذاری کنید. این شاخص شرکت‌های بزرگ و مهمی که در این بازار وجود دارند را دنبال می‌کند. با خرید ETF این شاخص، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را بین سهام‌های موجود بازار بورس هنگ‌کنگ، پخش کنید و ریسک آن را کاهش دهید.

چگونه می‌توان سهام HSBC را خریداری کرد؟