چگونه می‌توان سهام شرکت لوفت‌هانزا (Lufthansa) را خریداری کرد؟

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا (Lufthansa) یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌ها در جهان است که برندهای زیرمجموعه متعددی دارد. به همین جهت، اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک ایرلاین را دارید، سرمایه‌گذاری در شرکت Lufthansa می‌تواند سودآور باشد. در این مقاله، راه‌های خرید سهام لوفت‌هانزا را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نگاهی به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام لوفت‌هانزا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام لوفت‌هانزا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام لوفت‌هانزا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام لوفت‌هانزا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام لوفت‌هانزا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم لوفت‌هانزا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت لوفت‌هانزا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت لوفت‌هانزا را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام لوفت‌هانزا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام لوفت‌هانزا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره ایرلاین لوفت‌هانزا

کمپانی Lufthansa از چندین ایرلاین کوچک‌تر تشکیل شده است. درواقع، این شرکت مجموعه‌ای از ایرلاین‌های سوئیسی و اتریشی است. در مجموع، لوفت‌هانزا 500 شرکت زیرمجموعه دارد که در زمینه حمل‌ونقل جهانی فعال هستند. دفتر مرکزی Lufthansa در شهر کلن آلمان قرار دارد.

خرید_سهام_لوفت‌هانزا

تأسیس لوفت‌هانزا

ایرلاین Lufthansa در واقع دو بار تأسیس شده است. در سال 1926، در پی ادغام دو شرکت Deutsche Aero Loyd (DAL) و Junckers Luftverkehr شرکتی با نام لوفت‌هانزا تأسیس شد. نام Lufthansa تشکیل شده از دو کلمه Luft به معنی هوا و Hansa به معنی معامله است. در زمان استقرار آلمان نازی در سال 1945، این شرکت با نیروی هوایی آلمان نازی ادغام شد و در سال 1951 نیز، کاملاً ملغی شد. در سال 1953، شرکت Aktiengesellshaft für Luftverkehrsbedarf در برلین آلمان تأسیس شد و نام تجاری Deutche Lufthansa را در سال 1954 خریداری کرد و تاکنون تحت این نام در حال فعالیت است.

فعالیت‌های لوفت‌هانزا

Lufthansa نه‌تنها در زمینه حمل‌ونقل هوایی مسافر فعال است، بلکه در زمینه حمل بارهای هوایی نیز فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین در زمینه خدمات IT هواپیما، کترینگ و لجستیک فرودگاهی نیز فعال است. فعالیت‌های این شرکت به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

  • بخش شبکه هوایی که از شرکت‌های Lufthansa German Airlines، Brussels Airlines و Swiss and Austrian Airlines تشکیل شده است.
  • بخش Eurowings که از چندین ایرلاین اروپایی شامل Eurowings Europe، Germanwings و بخشی از ایرلاین SunExpress تشکیل شده است.
  • بخش Lufthansa Cargo که بخش لجستیک و انتقال بار و مرسولات از طریق هواپیماهای مسافربری محسوب می‌شود.
  • بخش Lufthansa Technik که تعمیر و نگهداری هواپیماهای ایرلاین‌های مختلف را برعهده دارد.
  • بخش LSG Group Catering که مسئول تهیه و پخش تغذیه درون هواپیما است.

شرکتی با اعتباری بی‌نظیر

Lufthansa به کیفیت خود معروف است. برای مثال، بخش Lufthansa Technik رتبه نخست تعمیر و نگهداری در دنیا را دارد. بخش کترینگ و تهیه غذای شرکت نیز، بخش مهمی در تأمین تغذیه ایرلاین‌ها ایفا می‌کند. این بخش در بیش از 250 فرودگاه در جهان فعال است و با بیش از 300 ایرلاین همکاری می‌کند. در سال 2019، Lufthansa بخش کترینگ و تهیه غذای خود را به شرکت Gategroup سوئیسی فروخت.

ادغام با دیگر ایرلاین‌ها

لوفت‌هانزا چندین ایرلاین دیگر را خریداری و ادغام کرده است:

  • مارچ 2005: ادغام با Swiss International Airlines
  • سپتامبر 2008: در سپتامبر 2008، لوفت‌هانزا %45 درصد سهام Brussels Airlines را خریداری کرد. در سپتامبر 2016 نیز، باقی سهام این شرکت را تصاحب کرد.
  • اکتبر 2017: در این زمان، لوفت‌هانزا چندین بخش از ایرلاین ورشکسته Air Berlin را خریداری کرد. بخش تجاری این شرکت که NIKI نام دارد، شامل بیست ایرباس A320 و 830 کارمند است. همچنین، بخش تجاری دیگری به نام LGW نیز خریداری شد که در آن زمان 38 هواپیما و 870 کارمند داشت.

اهدای %45 از حقوق خلبانان به لوفت‌هانزا

در آوریل 2020، Lufthansa نیز مانند سایر ایرلاین‌ها به دلیل ویروس کرونا به دردسر افتاد. هزینه‌های این ایرلاین همچنان پابرجا بود اما به دلیل قرنطینه سراسری، هیچ درآمدی حاصل نمی‌شد. برای نجات این شرکت و جلوگیری از ورشکستگی، خلبانان لوفت‌هانزا %45 از درآمد خود را به مدت دو سال به این ایرلاین بخشیدند. این مبلغ، برابر با 350 میلیون یورو بود و می‌تواند کمکی به عملکرد مالی این ایرلاین باشد.

آیا فکر می‌کنید صنعت هواپیمایی بعد از بحران کرونا دوباره اوج خواهد گرفت؟ در این صورت، می‌توانید منتظر لحظه مناسب برای خرید سهام Lufthansa باشید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *