چگونه میتوانیم سهام نستله (Nestlé) را خریداری کنیم؟

نستله (Nestlé) یک شرکت بین المللی سوییسی است که در حوزه فرآوری غذا و نوشیدنی فعالیت میکند. نستله بزرگترین شرکت غذایی دنیا است. دفتر مرکزی این شرکت در ووی سوئیس قرار دارد. آیا در فکر سرمایه گذاری در شرکت نستله (Nestlé) هستید؟ در این مقاله، میتوانید همه چیز را درباره سهام نستله مطالعه کنید!

چگونه سهام نستله را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام نستله را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام نستله استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام نستله چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام نستله چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم نستله در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت نستله

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت نستله را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام نستله در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام نستله را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

تاریخچه شرکت نستله

در سال 1886، دو برادر به نام های جرج و چارلز پیج شرکت Anglo-Swiss Milk را تاسیس کردند. در همان سال، فردی به نام Henri Nestlé شرکت Farine Lactee Henri Nestlé را تاسیس کرد. در سال 1905، این دو شرکت با هم ادغام شدند و شرکت نستله (Nestlé) پدید آمد. در ابتدا، این شرکت شیر نوزاد و شیر تغلیظ شده تولید میکرد. اما در ادامه، این شرکت محصولات خود را گسترش داد. در سال 1920، نستله شروع به تولید شکلات کرد. هنوز هم یکی از مهمترین محصولات نستله، شکلات است.

جنگ جهانی دوم، تاثیری منفی بر روی عملکرد این شرکت داشت. برای مثال، سود شرکت از 20 میلیون دلار در سال 1938 به 6 میلیون دلار در سال 1939 کاهش پیدا کرد. اما در همین زمان، نستله، محصولی موفق را به بازار عرضه کرد. Nescafé نوشیدنی سربازان آمریکایی در جنگ بود. در طول جنگ جهانی دوم،  تولید نسکافه به شدت افزایش پیدا کرد. حتی بعد از جنگ جهانی دوم، این شرکت توانست به رشد خود ادامه دهد.

خرید_سهام_نستله

خرید شرکت های مختلف توسط نستله

در سال های بعد از جنگ جهانی دوم، نستله چندین شرکت را خریداری کرد. در سال 1947، نستله (Nestlé) با شرکت Maggi ادغام شد. این شرکت به تولید سوپ و ادویه مشغول بود. در سال 1950 نیز، نستله شرکت غذایی بریتانیایی Crosse & Blackwell را خریداری کرد. در 1963، به شرکت سوئدی Findus، و در 1971 تولید کنسرو و نوشیدنی Libby’s نیز به شرکت نستله اضافه شدند.

نستله (Nestlé) در ادامه تصمیم گرفت طیف محصولات خود را تنوع بخشد. در 1974، شرکت سوئیسی Alcon را نیز خریداری کرد. Alcon یک شرکت پزشکی است که محصولاتی در زمینه مراقبت از چشم تولید میکند. حتی بعد از 1990 نیز، نستله چندین شرکت را خریداری کرد. سال های 1990 تا 2011، به سال های رشد شرکت نستله (Nestlé) در جهان شناخته میشود.

هنگامی که نستله شرکتی را خریداری میکند، باید ببینید تاثیر این خریداری در عملکرد شرکت چه خواهد بود. آیا فکر میکنید خریداری یک شرکت، تاثیری مثبت بر روی سهام نستله دارد؟ پس در این صورت، خرید سهام نستله، منطقی به نظر می آید.

محصولات نستله

نستله (Nestlé) چه محصولاتی تولید میکند؟ نستله، عموما مشتقات لبنی (مثل شیر خشک)، غذای بچه، غذای حیوانات، قهوه فوری، بستنی، شکلات، شیر کاکائو، غلات صبحانه، ماست، پاستا، آب معدنی و سوپ تولید میکند.

خرید حقوق استارباکس

در سال 2018، نستله 7.2 میلیارد دلار برای خرید حقوق شرکت استارباکس (StarBucks) خرج کرد. از آن زمان، نستله میتواند محصولات خود را تحت برند استارباکس به فروش برساند. بر اساس این قرارداد، نستله وارد حوزه خرده فروشی خواهد شد و میتواند قهوه خود را تحت نام استارباکس در خارج از ایالات متحده به فروش برساند. برای مثال، قهوه استارباکس نستله را میتوان در کافه ها و سوپرمارکت ها پیدا کرد. این قرارداد، نستله (Nestlé) را تبدیل به یکی از بازیگران بزرگ بازار قهوه میکند.

آیا فکر میکنید این تصمیم درستی برای نستله است؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به سرمایه گذاری در شرکت نستله (Nestlé) کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *