چگونه میتوان سهام شرکت زیمنس (Siemens) را خریداری کرد؟

شرکت زیمنس (Siemens) در بیش از 190 کشور در جهان، در بخش های مختلفی فعالیت میکند. به همین دلیل، سرمایه گذاری در این شرکت میتواند جذاب و کم ریسک باشد. اما باید به این نکته توجه کرد که تمرکز زیمنس، اکنون بر روی حوزه انرژی است. در این مقاله، به این سوال خواهیم پرداخت که آیا خرید سهام زیمنس عاقلانه است یا خیر. همچنین، نگاهی نیز به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام زیمنس را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام زیمنس را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام زیمنس استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام زیمنس چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام زیمنس چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم زیمنس در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت زیمنس

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت زیمنس را پیدا کنید.

تحلیل زیمنس

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام زیمنس مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم زیمنس در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام زیمنس در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام زیمنس را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم زیمنس در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند زیمنس در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام زیمنس است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در زیمنس هوشمندانه است؟

سهام زیمنس، معایب و مزایای زیادی دارد. اول از همه، این شرکت تصمیم گرفته است که فعالیت ها و سرمایه خود را در هشت بخش مختلف پخش کند. این میتواند مزیت این شرکت محسوب شود، چرا که احتمال شکست شرکت را پایین می آورد. به همین دلیل، ریسک سرمایه گذاری در زیمنس کم است و سرمایه گذاری در این شرکت جذاب میشود.

گذشته از این، باید ذکر کرد که 30 درصد گردش مالی این شرکت، از سه حوزه انرژی تامین میشود. آیا بخش انرژی در حال افول است؟ پس ممکن است قیمت سهام شرکت کاهش یابد. به عنوان یک سرمایه گذار، شما میتوانید به همچین اتفاقی، با پیش فروش سهام (Short Position) پاسخ دهید تا از این کاهش قیمت سود کسب کنید.

یکی دیگر از نقطه ضعف های زیمنس، وابستگی به عرضه قطعات از شرکت های دیگر است. اگر مشکلی برای این عرضه کنندگان پیش بیاید، سود دهی شرکت به خطر می افتد. همچنین، رسوایی های زیادی از فساد مالی شرکت به بیرون درز کرده است. البته این رسوایی ها عواقب زیادی نداشتند اما اگر در آینده نیز، فسادی دیگر مشخص شود، سهام شرکت قطعا سقوط خواهد کرد.

علی رغم این نقاط ضعف، سرمایه گذاری در زیمنس (Siemens) میتواند سودمند باشد. نوآوری های این شرکت بسیار است و هر ساله، زیمنس محصولاتی ارائه میدهد که متناسب با نیازهای مشتریانش است. از آنجایی که زیمنس، یک برند شناخته شده جهانی است، ذهنیت عموم مردم به این برند مثبت است. اما قبل از خرید زیمنس، این شرکت را با رقبای خود مقایسه کنید.

خرید_سهام_زیمنس

توضیحاتی درباره شرکت زیمنس

زیمنس (Siemens) در ابتدا شرکتی محلی در آلمان بود که با رشد سال های اخیر، به بازیگری جهانی در حوزه الکترونیک و مهندسی الکترونیک تبدیل شده است. در زمان نگارش ایت مقاله، زیمنس در بخش های متعددی مشغول فعالیت است. این بخش ها نه تنها در صنعت، بلکه در انرژی و حوزه سلامت نیز قرار دارند. در حال حاضر، این شرکت در بیش از 190 کشور جهان فعال است. دفتر مرکزی زیمنس در شهرهای مونیخ و برلین قرار دارد. زیمنس در بازار بورس آلمان (Deutsche Börse) با نماد SIE قابل معامله است.

شرکتی با فعالیت های متنوع

ممکن است در ابتدا متوجه این نکته نشوید، اما حوزه فعالیت های زیمنس بسیار متنوع است. در زمان نگارش این مقاله، فعالیت های این شرکت در هشت قسمت مختلف، تقسیم شده است:

  • انرژی و گاز
  • انرژی های تجدید پذیر و بادی
  • مدیریت انرژی
  • تکنولوژی های ساختمان سازی
  • حمل و نقل
  • کارخانه های دیجیتال
  • صنایع فرآوری
  • حوزه بهداشت و سلامت
  • خدمات مالی و اقتصادی

البته اکثر درآمد شرکت از سه مورد اول انرژی محور است. به طور متوسط، 40 درصد درآمد شرکت از این سه بخش تامین میشود. مهمترین منطقه جغرافیایی برای زیمنس، اروپا، آفریقا و خاورمیانه است. جالب است بدانید که آمریکای شمالی و جنوبی، مجموعا یک چهارم گردش مالی شرکت را تشکیل میدهند.

اگر قصد سرمایه گذاری در زیمنس را دارید، باید این مناطق مهم برای شرکت را زیر نظر داشته باشید. اگر اوضاع اقتصادی این مناطق خوب باشد، احتمالا زیمنس نیز، سودآور خواهد بود. در نتیجه، قیمت سهام نیز افزایش خواهد یافت.

تاریخچه شرکت زیمنس

شرکت زیمنس در 12 اکتبر 1847 توسط Werner von Siemens و Johann Georg Halske تاسیس شد. در ابتدا، نام شرکت ‘Telegraphen-Bauanstalt von Siemens & Halske’ نام داشت. سهام این شرکت در سال 1899 عرضه شد.

تاریخ این شرکت همواره انسان دوستانه و زیبا نبوده است. در زمان جنگ جهانی دوم، این شرکت از نیروی کار اجباری برای تولید محصولات Siemens & Halske استفاده کرد. این نیروهای کار اجباری، در یک کمپ واقع در Groß-Rosen قرار داشتند که در 20 کارخانه حوالی Ravensbrück کار میکردند.

شرکت زیمنس امروزی در سال 1966 شکل گرفت. در این سال، شرکت Siemens & alske AG با Siemens-Schuckertwerke AG و Siemens-Reiniger-Werke AG ادغام شد. بسیاری از افراد به یاد ندارند که زیمنس، تحت نام ‘Siemens IT Solutions & Services’ در اصل در بخش IT فعال بود. اما این شاخه از شرکت در سال 2010 به ATOS فروخته شد. در 18 سپتامبر 2011، زیمنس اعلام کرد که دیگر نیروگاه هسته ای تولید نخواهد کرد. همچنین، در سال 2013 نیز، این شرکت تصمیم گرفت که 50 درصد از سهام خود را در سرمایه گذاری مشترک با Nokia در شرکت Nokia Siemens Networks بفروشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

2 دیدگاه

پاسخ دادن به Oliver لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *