چگونه می‌توان سهام توشیبا (Toshiba) را خریداری کرد؟

کمپانی توشیبا بزرگ‌ترین شرکت الکترونیکی در جهان است که به تولید لپ‌تاپ مشغول است. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های چیپست نیمه‌هادی در ژاپن نیز محسوب می‌شود. اما با این حال، سرمایه‌گذاری در Toshiba کاملاً بدون ریسک نیز نیست. رسوایی فساد اخیر و همین‌طور فاجعه هسته‌ای، قیمت سهام این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است. آیا هنوز هم دوست دارید در کمپانی توشیبا سرمایه‌گذاری کنید؟ در این صفحه، خواهید دید که چگونه می‌توان مستقیماً سهام توشیبا را خریداری کرد. همچنین قیمت کنونی سهام Toshiba را نیز در همین صفحه مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام توشیبا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام توشیبا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام توشیبا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام توشیبا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام توشیبا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم توشیبا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت توشیبا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت توشیبا را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام توشیبا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام توشیبا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت توشیبا

کمپانی Toshiba یکی از نوآورترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی است. این شرکت انواع محصولات الکتریکی و الکترونیکی را طراحی و تولید می‌کند. از محصولات این شرکت، می‌توان محصولات تجاری برای مشتریان خانگی، سیستم‌های انرژی، سیستم‌های ارتباطی و تجهیزات خانگی را نام برد.

تاریخچه توشیبا به سال 1875 بازمی‌گردد. در آن زمان، Hisashighe Tanaka یک شرکت تجهیزات مهندسی الکتریکی را تأسیس کرد. این شرکت Shibaura Seisaku Sho نام داشت. این شرکت در سال 1939 با شرکت Tokyo Denki ادغام شد. شرکت جدید، Toshiba نام گرفت و از سال 1968 تاکنون، نام رسمی این شرکت است. نام این شرکت از دو کلمه To و Shiba تشکیل شده است که به معنای شرق و گیاه سحرآمیز است.

توشیبا

گسترش شرکت

کمپانی Toshiba به دلیل اختراعات متعدد و خریداری شرکت‌های رقیب، توانست به شرکتی بزرگ تبدیل شود. در دهه 40 و 50 میلادی، این شرکت چندین کمپانی صنعتی را خریداری کرد. این شرکت چندین زیرمجموعه از جمله Toshiba EMI در سال 1960، Toshiba Chemical در سال 1974 و Toshiba Carrier Corporation در سال 1999 تأسیس کرد.

فعالیت‌های هسته‌ای توشیبا و خرید Westinghouse موفقیت آمیز نبود

توشیبا در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای و تولید راکتورهای آب جوشان نیز فعال است. در سال 2006، توشیبا شرکت Westinghouse را خریداری کرد. این شرکت راکتورهای آب تحت‌فشار تولید می‌کند. در اوایل قرن جدید، بازار فروش راکتور کمی بهبود یافت اما پس از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما، فعالیت‌های هسته‌ای توشیبا نیز پایان یافت.

در سال 2017، Westinghouse واحد تجاری Stone & Webster را از Chicago Bridge & Iron خریداری کرد. این شرکت با خرید این بخش تجاری، در حال کار بر روی دو سایت هسته‌ای جدید در ایالات متحده هستند. اما هزینه تأسیس این دو سایت بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود و این شرکت نتوانسته است طبق برنامه پیش برود و به همین دلیل، Westinghouse با مشکلات مالی مواجه شده است.

فعالیت‌های هسته‌ای Toshiba در سال 2017، 5.9 میلیارد یورو هزینه دربرداشته است که پیامد اقتصادی نامطلوبی محسوب می‌شود. در سال مالی 2016 و 2017، ضرر خالص توشیبا 3 میلیارد دلار برآورد شده است. حتی پیش‌بینی‌شده است سال دیگر نیز، توشیبا سوددهی خاصی نداشته باشد. با معامله و ترید فعال، شما می‌توانید از چنین تحولاتی سود کسب کنید.

رکورد ضرر به دلیل یک رسوایی حسابداری

در سال 2015، توشیبا ضرری معادل 4.2 میلیارد دلار را تجربه کرد. دلیل این ضرر، یک اشتباه حسابداری عنوان شده است. در واقع در جولای 2015 مشخص شد که سود این شرکت به مدت 7 سال 1.2 میلیارد دلار بیشتر از میزان واقعی اعلام شده است. آمار سود و زیان در دسامبر سال 2015 اصلاح شد.

اشتباهات حسابداری برای اعتبار شرکت بسیار زیان‌بار هستند. سهام‌داران به دلیل چنین اشتباهی، اعتماد خود را از دست می‌دهند و در نتیجه قیمت سهام نیز سقوط می‌کند. به‌عنوان سرمایه‌گذار، شما می‌توانید با پیش‌فروش (Short position) سهام، از کاهش قیمت سهام توشیبا در زمان بحران سود به دست بیاورید. همچنین، می‌توانید منتظر موقعیتی مناسب برای خرید سهام این شرکت در پایین‌ترین قیمت باشید.

توشیبای مخترع

بسیاری از اختراعات مهم صنعت توسط کمپانی Toshiba انجام شده‌اند. برای مثال، توشیبا اولین تلویزیون ترانزیستوری را در سال 1959 تولید کرد. همچنین یکی دیگر از اختراعات مهم توشیبا، تولید اولین لپ‌تاپ در سال 1985 و اولین کامپیوتر نوت‌بوک در سال 1989 بود. همچنین توشیبا اولین دی‌وی‌دی پلیر دنیا را در سال 1995 تولید کرد. به همین دلیل است که یکی از بارزترین ویژگی‌های توشیبا، قدرت نوآوری و اختراعات متعدد این شرکت عنوان می‌شود.

آیا فکر می‌کنید توشیبا می‌تواند بازهم نوآوری‌های جدیدی به بازار تجهیزات الکترونیکی ارائه کند؟ اگر جواب شما به این سؤال مثبت است، شاید بهتر باشد سهام Toshiba را خریداری کنید!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *