خرید سهام وایرکارد (Wirecard)

کمپانی وایرکارد (Wirecard) یک شرکت بین‌المللی فعال در حوزه مالی و تکنولوژی است که خدماتی مثل راه‌های پردازش پرداخت، صدور کارت و مدیریت ریسک ارائه می‌دهد. سیستم پردازش و مدیریت ریسک این شرکت، بیش از 85 سرویس محلی و جهانی پرداخت و نظارت مالی را پوشش می‌دهد. دفتر مرکزی Wirecard در آلمان قرار دارد. آیا دوست دارید با خرید سهام وایرکارد، در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، تمام مواردی که پیش از سرمایه‌گذاری در این شرکت نیاز دارید بدانید را خواهید یافت.

توجه داشته باشید: اخیراًً وایرکارد فساد مالی بزرگی مرتکب شده است که در نتیجه آن، این شرکت با مشکلات بزرگی مواجه شده است. ممکن است قیمت سهام وایرکارد به صفر برسد. تا پیش‌ازاین که سهام این شرکت کاملاً بی‌ارزش شود، شما می‌توانید به معامله اختلاف قیمت آن بپردازید.

چگونه سهام وایرکارد را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام وایرکارد را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام وایرکارد استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام وایرکارد چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام وایرکارد چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم وایرکارد در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت وایرکارد

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت وایرکارد را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام وایرکارد در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام وایرکارد را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در وایرکارد عاقلانه است؟

سرمایه‌گذاری در کمپانی Wirecard قطعاً کاری عاقلانه محسوب نمی‌شود. اخیراً فسادی گسترده در این شرکت برملا شده است. پیش از انتشار این خبر نیز، شایعاتی مبنی‌بر این‌که وایرکارد گزارش مالی خود و میزان سود را دست‌کاری می‌کند، وجود داشت. رسوایی عظیم از آنجایی شروع شد که حسابدار شرکت Ernst & Young نتوانست 1.9 میلیارد یورو را در آمار مالی منتشر شده پیدا کند. در آخر، پلیس مجبور شد چندین دفتر این شرکت را بازرسی کند.

در نتیجه، وایرکارد مجبور به اعلام ورشکستگی شد. این اولین‌بار است که شرکتی در شاخص DAX30 مجبور به اعلام ورشکستگی شده است. درعین‌حال، سرمایه‌گذاران اروپایی در حال اقدام برای گرفتن خسارت از شرکت حسابرس وایرکارد هستند چراکه معتقدند شرکت حسابرس وایرکارد نتوانسته پیش از وقوع این اتفاق، اشکالات به وجود آمده را کشف کند.

مبلغ 1.9 میلیارد دلاری که گم شده است، حدود یک‌چهارم دارایی کل شرکت را تشکیل می‌داده است. شرکت‌های متعددی که بیش از 2 میلیارد یورو وام به وایرکارد پرداخت کرده‌اند، اکنون می‌توانند وام خود را پس بگیرند. به همین دلیل، آینده پیش روی Wirecard چندان روشن نیست.

اما هنوز هم بعضی سرمایه‌گذاران سهام وایرکارد خود را نگه‌داشته اند و حتی بازهم این سهام را خریداری می‌کنند. آن‌ها امید دارند که با فروش دارایی‌های شرکت، بتوانند به سود برسند. البته احتمال این موضوع بسیار کم است، چرا که برند این شرکت ازدست‌رفته است. من خودم شخصاً سهام وایرکارد را خریداری نمی‌کنم. اما سرمایه‌گذارانی که به دنبال ریسک‌های بالا هستند، می‌توانند معامله سهام این شرکت را زیر نظر داشته باشند.

سیستم پرداخت اینترنتی

Wirecard نام سیستم پرداخت اینترنتی این شرکت نیز هست. این سیستم در سال 2006 رونمایی شد. مشتریان می‌توانند به‌صورت آنلاین در Wirecard Bank ثبت‌نام کنند و مبلغی را به‌حساب خود وارد کنند. این مبلغ می‌تواند به‌صورت نقد دریافت شود یا به‌حساب یا کارتی دیگر چه در سیستم محلی و چه جهانی منتقل شود.

وایرکارد

مسترکارت مجازی اعتباری

سیستم پرداخت این شرکت علاوه بر خدماتی که ذکر شد، مسترکارت مجازی نیز برای مشتریان خود صادر می‌کند. شما می‌توانید با این مسترکارت مجازی، در سراسر دنیا پرداخت انجام دهید. همچنین مشتریان پرداخت آنلاین این شرکت می‌توانند بلافاصله برای یکدیگر پول منتقل کنند. به‌علاوه، مشتریان می‌توانند تقاضای مسترکارت حقیقی کنند.

پردازش اتوماتیک پرداخت‌های بین‌المللی

یکی دیگر از خدمات وایرکارد، SCP نام دارد که در واقع نوعی سیستم پرداخت برای فروشندگان عمده کالا و پرداخت کمیسیون معاملات است. پردازش این تراکنش‌ها به طور اتوماتیک و بین‌المللی انجام می‌شود. مثلاً یکی از کاربردهای این نوع خدمات، پرداخت کمیسیون هتل‌ها به آژانس‌های مسافرتی است.

پردازش این تراکنش‌ها چگونه انجام می‌شود؟ از طریق پردازش کارت‌های اعتباری مجازی صادر شده توسط وایرکارد. استفاده از این کارت‌های اعتباری محدودیت‌هایی نیز دارد.

صدور کردیت کارت

مشتریان تجاری وایرکارد می‌توانند درخواست صدور کارت‌هایی نظیر MasterCard، VISA و JCB کنند. کمپانی وایرکارد برای مشتریان تجاری و حقیقی خود، کارت‌های اعتباری و بانکی مختلفی صادر می‌کند.

2019: فساد مالی حسابرسی با پردازش تراکنش‌های مالی؟

در اکتبر 2019، مجله Financial Times مدارکی را در اینترنت منتشر کرد که نشان می‌داد فسادی در کمپانی Wirecard رخ‌داده است. مشخص شد که آمار و ارقام مالی شرکت و میزان سود به‌دست‌آمده دست‌کاری شده‌اند. در ابتدا وایرکارد وقوع چنین فسادی را رد کرد و از شرکت حسابرسی مستقلی به نام KPMG خواست که به بررسی آمار این شرکت بپردازد.

انتشار خبرهای این‌چنینی، می‌تواند قیمت سهام را تحت تأثیر قرار دهد و فشار زیادی بر روی قیمت وارد کند. البته این اخبار می‌تواند موقعیت‌های خوب خرید و فروش سهام نیز فراهم کند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *