چگونه می‌توان سهام شرکت توتال (Total) را خریداری کرد؟

توتال (Total) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی در دنیاست. این شرکت فرانسوی، به دنبال سوخت‌های جایگزین و سازگار با محیط‌زیست نیز هست. در این مقاله، سهام Total را بررسی خواهیم کرد و تمام مواردی که درباره این شرکت باید بدانید را به شما خواهیم گفت. همچنین، در این صفحه، کارگزاری‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری و معامله سهام توتال را با کارمزدی کم به شما می‌دهند، بررسی خواهیم کرد. آیا دوست دارید از آخرین تحولات قیمت این سهام مطلع شوید؟ در ادامه، نگاهی به قیمت کنونی سهام توتال نیز خواهیم داشت.

چگونه سهام توتال را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام توتال را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام توتال استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام توتال چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام توتال چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم توتال در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت توتال

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت توتال را پیدا کنید.

تحلیل توتال

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام توتال مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم توتال در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام توتال در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام توتال را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم توتال در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند توتال در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام توتال است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

چگونه می‌توان سهام توتال را خریداری کرد؟

آیا به آینده این شرکت فرانسوی اعتماد دارید و می‌خواهید سهام توتال را خریداری کنید؟ در این بخش از مقاله، به راه‌های سرمایه‌گذاری در سهام Total برای سرمایه‌گذاران مبتدی می‌پردازیم.

شما باید سهام Total را در یک کارگزاری آنلاین خریداری کنید. کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای شما ممکن می‌کند. دوست دارید بدانید کدام کارگزاری‌ها امکان خرید سهام Total را به شما می‌دهند؟ پس نگاهی به مقاله مقایسه کارگزاری‌ها داشته باشید:

بعد از افتتاح حساب کاربری در کارگزاری، می‌توانید با جستجو در کارگزاری، سهام مورد نظر را پیدا کنید. کافی است عبارت Total را در نوار جستجو وارد کنید و با کلیک بر روی دکمه خرید، اقدام به خرید سهام کنید. هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در سهام توتال را دارید، دو گزینه پیشروی شماست:

  • سفارش بازار: با استفاده از سفارش بازار، سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری می‌شود.
  • سفارش محدود: با استفاده از سفارش محدود، سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری می‌شود.

حتی بعد از خریداری سهام توتال، باید حواستان به شرایط بازار و عملکرد شرکت باشد. مثلاً، قیمت نفت را زیر نظر داشته باشید و ببینید تولیدکنندگان نفت در چه وضعی قرار دارند. آیا سود کافی را در سرمایه‌گذاری در سهام توتال کسب کرده‌اید؟ پس می‌توانید با فروش سهام، سود خود را دریافت کنید.

درباره سرمایه‌گذاری در سهام توتال، چه چیزی می‌خواهید بدانید؟

درباره شرکت توتال

توتال یک شرکت خصوصی است. دفتر مرکزی این شرکت در پاریس قرار دارد و این شرکت بیش از صد سال است که در زمینه استخراج نفت و گاز فعالیت می‌کند. Total چهارمین شرکت بزرگ تولید نفت و گاز در دنیاست. امروزه، توتال در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر نیز فعال است.

تحلیل سهام توتال

قبل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت Total، باید سهام این شرکت را به خوبی تحلیل کنید. در ابتدا باید به یاد داشته باشید که قیمت سهام توتال، بسیار وابسته به نفت خام است. هنگامی که قیمت نفت خام افزایش می یابد، سود دهی شرکت توتال نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه، قیمت سهام شرکت نیز بالا خواهد رفت. پس افزایش قیمت نفت برای Total، امری مثبت است. ناگفته پیداست که عملکرد تجاری توتال نیز، در قیمت سهام این شرکت دخیل است.

همچنین، بهتر است بخش انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر توتال را نیز زیر نظر داشته باشید. در آینده، سوخت‌های فسیلی اهمیت خود را از دست خواهند داد. تنها راه توتال برای رشد شرکت در آینده، نوآوری این شرکت در بخش انرژی‌های پاک است. آیا فکر می‌کنید شرکت توتال بتواند همراه با زمانه پیش برود و جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی پیدا کند؟ اگر جوابتان مثبت است، پس بهتر است اقدام به خرید سهام توتال کنید.

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت Total را دارید، باید تحولات سیاسی را نیز زیر نظر بگیرید. مثلاً روابط ایران و شرکت توتال را در نظر بگیرید. ایران سومین ذخائر گازی در دنیا را دارد. اما تنش‌های منطقه می‌توانند تأثیری منفی در استخراج گاز و عملکرد شرکت داشته باشند.

در درازمدت، تقاضا برای نفت افزایش خواهد یافت. هر چه اقتصاد رشد بیشتری داشته باشد، تقاضا نیز برای نفت افزایش خواهد یافت. اگر عرضه و تقاضا برابر باشند، عملکرد سهام توتال در درازمدت مثبت خواهد بود. قبل از خرید سهام توتال، باید تمام این فاکتورها را در نظر بگیرید.

توتال

نقاط قوت سهام توتال چیست؟

قبل از خرید سهام Total، بهتر است نقاط قوت این شرکت را بدانید. یکی از نکات مثبت توتال این است که تولید و استخراج این شرکت، در مناطق مختلفی انجام می‌شود. مثلاً بخشی از عملیات استخراج این شرکت در نروژ و بخشی دیگر در نیجریه قرار دارد و در نتیجه، ریسک مشکلات منطقه‌ای برای شرکت پایین است. هر چه باشد، مشکلات منطقه‌ای می‌توانند استخراج نفت در یک منطقه را کاملاً مختل کنند.

یکی دیگر از نقاط قوت توتال این است که این شرکت، از آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های مرتبط استفاده می‌کند. استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها، بهره‌وری شرکت را افزایش می‌دهد. در نتیجه، حتی با کاهش قیمت نفت، احتمال کاهش قیمت سهام Total بسیار کم است. این شرکت می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، بخشی از سود از دست رفته خود را جبران کند.

رقبای شرکت توتال

بسیار مهم است که هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت توتال، نگاهی نیز به رقبای این شرکت داشته باشید. ببینید عملکرد شرکت Total نسبت به رقبایش چگونه است. با این کار، تصمیم درستی برای خرید سهام شرکت خواهید گرفت. اما بزرگ‌ترین رقبای شرکت توتال، چه شرکت‌هایی هستند؟

  • Royal Dutch Shell: کمپانی Shell بزرگ‌ترین رقیب Total محسوب می‌شود.
  • ExxonMobil: این شرکت در آمریکا مستقر است و گردش مالی بالایی دارد.
  • BP: در بریتانیا واقع شده و گردش مالی سالانه بالایی دارد.
  • Chevron: این شرکت در آمریکا واقع شده اما عملکردش به خوبی شرکت Total نیست.

همکاری‌ها

همکاری‌های یک شرکت، همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. همکاری می‌تواند باعث افزایش اطلاعات شرکت و درآمد شرکت شود. Total اکنون در حال کار با شرکت Samsung است و نفت مورد نیاز برای مواد شیمیایی این شرکت را تأمین می‌کند. همچنین، این شرکت همکاری پنجاه‌ساله‌ای با شرکت PSA دارد. توتال، تنها تأمین‌کننده مواد روان‌کننده این شرکت است. افزایش همکاری با دیگر شرکت‌ها می‌تواند سوددهی Total را افزایش دهد. قبل از خرید سهام توتال، بهتر است برنامه‌های آینده این شرکت را بررسی کنید.

تاریخچه شرکت توتال

شرکت CFP (Compagnie Francaise des Pétroles) در سال 1924 تأسیس شد. در آن زمان، نفت تنها در خاورمیانه تولید می‌شد. در سال‌های گذشته، Total به یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است. در سال 1985، نام شرکت از CFP-Total به Total تغییر کرد. امروزه، Total در بیش از 130 کشور جهان فعال است.

توتال و انرژی‌های جایگزین

هدف تمام کارمندان توتال، تولید انرژی‌های بهتر است. خدمات و محصولات Total، زندگی مشتریان این شرکت در سراسر جهان را بهبود بخشیده است. محصولات توتال، باید امن، کارآمد و بهینه باشند. توتال قصد دارد انرژی ارزان، قابل‌اعتماد و پاکی را به تمام جهان برساند. به همین جهت، هدف  Total این است که مهمترین و مسئولیت پذیرترین تأمین‌کننده انرژی در جهان باشد.

توتال قصد دارد به رشد خود ادامه دهد

شرکت Total قصد دارد سالانه میزان تولید نفت و گاز خود را تا سال 2022، پنج درصد افزایش دهد. در سال 2017، تولید نفت و گاز این شرکت رشدی 20 درصدی داشت. این شرکت دائماً در حال افتتاح پروژه های جدید است. آیا فکر می‌کنید پروژه های توتال به رشد این شرکت در آینده کمک خواهند کرد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس بهتر است سهام Total را خریداری کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *