چگونه می‌توان سهام یومیکور (Umicore) را خریداری کرد؟

پایداری از اهمیت ویژه‌ای میان سرمایه‌گذاران عادی برخوردار است. یومیکور (Umicore) یک شرکت بلژیکی است که از این روند، سود خوبی کسب می‌کند. از فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید باتری‌های قابل شارژ اشاره کرد. آیا دوست دارید در شرکت یومیکور سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، خواهیم دید که چگونه می‌توان سهام این شرکت را خریداری کرد. همچنین نگاهی به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام یومیکور را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام یومیکور را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام یومیکور استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام یومیکور چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام یومیکور چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم یومیکور در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت یومیکور

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت یومیکور را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام یومیکور در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام یومیکور را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت یومیکور

شرکت Umicore یک شرکت چندملیتی است که در زمینه تولید متریال تکنولوژی فعال است. دفتر مرکزی یومیکور در بروکسل در کشور بلژیک واقع شده است. این شرکت در گذشته، Union Miniére نام داشت. در سال 1989، چهار شرکت که در زمینه معدن و ذوب‌آهن فعال بودند، با یکدیگر ادغام شدند و در نتیجه این ادغام، شرکت یومیکور پدید آمد.

پس از تأسیس، این شرکت به زمینه تکنولوژی تغییر مسیر داد. از جمله فعالیت‌های این شرکت، پالایش و بازیافت فلزات است. همچنین، یومیکور محصولات خاصی را با فلزات گران‌بها، کبالت، ژرمانیوم و دیگر فلزات تولید می‌کند. از زمان تأسیس این شرکت در سال 1991، سهام Umicore در شاخص بازار بورس بلژیک Bel-20 قابل معامله است.

خرید سهام یومیکور

فعالیت‌های یومیکور

بیشتر درآمد شرکت Umicore از تولید زیرساخت‌های پایدار تأمین می‌شود. برای مثال، از فعالیت‌های این شرکت، می‌توان به باتری‌های قابل شارژ اشاره کرد. به‌علاوه، این شرکت در زمینه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و بازیافت نیز فعالیت می‌کند.

این شرکت جایزه نهاد Fray International Sustainability را در سال 2011 دریافت کرد. این جایزه به دلیل نوآوری‌های این شرکت در زمینه بازیافت باتری‌های قابل شارژ به یومیکور اهدا شد. همچنین، این شرکت ابتکارهایی برای حفظ محیط‌زیست داشته است. در سال 2014، این شرکت رتبه نهم را در بین 100 شرکت پایدار در جهان کسب کرد.

آیا فکر می‌کنید پایداری و حفاظت از محیط‌زیست می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شرکت Umicore در آینده شود؟ در این صورت، بهتر است اقدام به خرید سهام این شرکت کنید.

وداع با معدن

در گذشته، استخراج از معدن از فعالیت‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شد. اما اکنون این شرکت دیگر در این حوزه فعالیت نمی‌کند و بخش مرتبط با معدن یومیکور، فروخته شده است. در سال 2005، بخش استخراج و پالایش مس به شرکت Aurubis فروخته شد. در سال 2007 نیز، پخش ذوب روی به شرکت Nyrstar واگذار شد.

در سال 2008، آخرین بخش‌های فعال در معدن یومیکور، واگذار شدند. این شرکت یکی از سهام‌داران شرکت تولید روی Padaeng Industries بود که تا سال 2008، تنها فعالیت مرتبط با معدن شرکت یومیکور محسوب می‌شد. این شرکت تولیدکننده روی، در شمال تایلند فعال است. یومیکور، سهام خود را در آوریل سال 2008 فروخت.

بخش‌های شرکت یومیکور

کمپانی Umicore چهار بخش اصلی دارد: متریال انرژی، بازیافت، فروکافت (کاتالیز) و متریال اجرایی.

بخش متریال انرژی، طیف گسترده‌ای از فلز و شبه فلز برای مصارف صنعتی تولید می‌کند. از محصولات این بخش می‌توان اکسید نمک کبالت را نام برد. همچنین، یومیکور لیتیوم و نیکل نیز تولید می‌کند که در تولید شیشه، سرامیک و باتری به کار می‌روند. این بخش از یومیکور، ژرمانیوم نیز تولید می‌کند و به فروش می‌رساند.

فعالیت اصلی بخش بازیافت، تصفیه و بازیافت فلزات گران‌بها و فلزات غیر آهنی است. شرکت یومیکور، بزرگ‌ترین شرکت بازیافت فلزات گران‌بها در دنیا شناخته می‌شود.

بخش بازیافت، فعالیت‌های دیگری نیز دارد. مثلاً، بخش بازیافت باتری، بر روی بازیافت باتری‌های قابل شارژ لپ‌تاپ و گوشی موبایل تمرکز دارد. بخش متریال صنعتی و جواهرات نیز محصولات نیمه آماده مبنی‌بر فلزات گران‌بها تولید می‌کند. تکه‌های کوچک و باقی‌مانده‌های جواهرات نیز بازیافت می‌شوند. بخش بازیافت، فلزات صنعتی بازیافت شده را به مشتریان صنعتی می‌فروشد.

بخش فروکافت یا کاتالیز از دو بخش مجزا تشکیل شده است: بخش شیمی فلزات گران‌بها و کاتالیزهای اتوماتیک. این بخش از سال 1968 در حال تحقیق بر روی کاتالیزهای خودکار است.

بخش متریال اجرایی نیز اجزایی خاص و تخصصی تولید می‌کند. این اجزا برای تولید فلزات گران‌بها و روی به کار می‌روند.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت Umicore را دارید، حتماً باید عملکرد بخش‌های مختلف این شرکت را تحلیل و بررسی کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *