چگونه می‌توان سهام زالاندو (Zalando) را خریداری کرد؟

کمپانی زالاندو (Zalando) خرید آنلاین لباس در اروپا را متحول کرده است. خرید لباس و مرجوع کردن رایگان لباس‌هایی که قصد خرید آن‌ها را نداریم، بسیار پرطرف‌دار شده است. در نتیجه، زالاندو اولین شرکتی بود که توانست به گردش مالی یک‌میلیارددلاری در تنها چهار سال برسد. آیا شما نیز دوست دارید در این سود شریک باشید؟ پس شاید بهتر باشد به سرمایه‌گذاری در سهام زالاندو بپردازید. در این مقاله، بهترین راه‌های خرید سهام Zalando را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام زالاندو را خریداری کنیم؟

آیا فکر می‌کنید زالاندو در آینده نیز، نتایج خوبی کسب خواهد کرد؟ پس شاید خرید سهام Zalando تصمیم درستی باشد. هنگامی‌که سهامی را خریداری می‌کنید، مالک بخشی از آن شرکت می‌شوید. هنگامی‌که شرکت سودآور باشد، ممکن است تصمیم بگیرد بخشی از سود خود را به عنوان سود سهام با سهام‌داران تقسیم کند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام زالاندو را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام زالاندو استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام زالاندو چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام زالاندو چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم زالاندو در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت زالاندو

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت زالاندو را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام زالاندو در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام زالاندو را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت زالاندو

شرکت Zalando یک شرکت آلمانی است و در ابتدا با یک فروشگاه آنلاین به زبان آلمانی کار خود را آغاز کرد. فروشگاه زالاندو کفش، لباس و زیورآلات ارائه می‌کند. این شرکت در بیش از 17 کشور فعال است. مشتریان این شرکت از کشورهای سوئیس، سوئد، جمهوری چک، اسپانیا، لهستان، اتریش، نروژ، هلند، لوکزامبورگ، ایتالیا، ایرلند، فرانسه، فنلاند، انگلیس، آلمان، دانمارک و بلژیک هستند.

این روزها، زالاندو به یک بازیگر جهانی تبدیل شده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در این فروشگاه آنلاین می‌تواند سودآور باشد.

خرید سهام زالاندو

تأسیس شرکت

در سال 2008، Robert Schneider و David Gentz کمپانی زالاندو را تأسیس کردند. این شرکت در ابتدا تنها یک فروشگاه کفش آنلاین بود. در سال 2009، این شرکت به بازار اتریش وارد شد و در سال 2010، فرانسه و هلند نیز، به کشورهای زالاندو اضافه شدند.

همچنین طیف محصولات این شرکت در سال 2010 گسترش یافت و لباس و مد نیز به آن اضافه شد. زالاندو با ارائه کلکسیون‌های کفش خود، توانست بازار فروش آنلاین کفش را در سال 2010 در دست بگیرد. در سال‌های بعد، Zalando توانست به بازارها و کشورهای جدیدی وارد شود.

موفقیت زالاندو

این شرکت از زمان تأسیس، دائماً درحال‌رشد و گسترش بوده است. در سال 2011، گردش مالی این شرکت به 510 میلیون یورو رسید. در سال 2012، گردش مالی زالاندو دوبرابر شد و به 1.15 میلیارد یورو رسید. زالاندو اولین شرکت اروپایی است که توانسته تنها 4 سال پس از تأسیس، به گردش مالی میلیارد دلاری برسد.

افزایش گردش مالی در سال‌های اول تأسیس شرکت، به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای فعلی شرکت و ورود به بازارهای جدید است. زالاندو با تأسیس فروشگاه‌های آنلاین در کشورهای جدید، توانسته است درآمد خود را افزایش دهد.

ضرر علی‌رغم گردش مالی بالا

این شرکت در سال‌های اول فعالیتش، علی‌رغم میزان بالای گردش مالی، زیان‌ده بود. Zalando تا سال 2013 نتوانست سودآور باشد. دلیل این زیان، هزینه‌های بالا برای تبلیغات و همچنین، هزینه پست و مرجوع شدن کالا بود.

شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی، در ابتدا به‌جای سودآوری، بر روی گردش مالی تمرکز می‌کنند. مثلاً، شرکت Uber نیز سیاستی مشابه داشت.

عرضه سهام شرکت

در سال 2014، هیئت‌مدیره شرکت تصمیم گرفتند که سهام زالاندو را در بازار بورس فرانکفورت عرضه کنند. در اول اکتبر 2014، سهام این شرکت به بازار عرضه شد. این شرکت ده درصد از سهام خود را با مبلغ 21.5 یورو عرضه کرد.

سهام‌داران خرد موفق به خرید سهام این شرکت نشدند. کل پروسه عرضه سهام شرکت، توسط یک عملیات تجاری انجام شد. این شرکت از بیست و دوم دسامبر 2014، در شاخص SDAX لیست شده است.

انتقادات به زالاندو

در سال 2012، اخباری منفی درباره شرکت زالاندو منتشر شد. یک خبرنگار آلمانی، گزارشی مخفیانه درباره وضعیت کاری انبارهای توزیع کالای زالاندو تهیه و پخش کرد.

فشار کاری زیاد و کنترل سفت‌وسخت کارکنان انبارهای توزیع، در این مستند نمایش داده شد. این گزارش باعث شد سیلی از انتقادات روانه شرکت زالاندو شود. این شرکت سعی کرد شرایط کاری کارکنان خود را بهبود بخشد.

در سال 2014، بازهم تصویری منفی از شرکت Zalando منتشر شد. یک خبرنگار آلمانی دیگر، بازهم به یکی از انبارهای توزیع کالا در شهر Erfurt رفت. زالاندو گفت که او اجازه چنین کاری نداشته است و از آن خبرنگار در دادگاه به دلیل انتشار روند کاری شکایت کرد.

اخبار منفی این‌چنینی، می‌تواند فشاری مضاعف بر روی قیمت سهام زالاندو وارد کند. در چنین مواقعی، پیش‌فروش (Short Selling) سهام این شرکت، می‌تواند سودآور باشد. با این کار، از کاهش قیمت سهام سود کسب خواهید کرد. به این روش سرمایه‌گذاری، ترید یا معامله فعال گفته می‌شود.

محصولات لوکس در زالاندو

در ماه فوریه 2020، زالاندو اعداد و ارقام مالی سال پیشین را منتشر کرد و اعلام کرد قصد دارد تمرکز خود را بر روی اجناس لوکس قرار دهد. این شرکت قصد دارد حضور بیشتری در بخش محصولات لوکس داشته باشد.

به همین دلیل، اکنون این شرکت لباس‌های لوکس بیشتری ارائه می‌کند. محصولات این شرکت قرار است گسترش پیدا کنند و برندهایی مثل Alberta Ferretti و Moschino Couture به آن اضافه شود.

آیا فکر می‌کنید این تحولات به رشد بیشتر شرکت زالاندو کمک خواهد کرد؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت کنید!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *