چگونه میتوان سهام باکاردی (Bacardi) را خریداری کرد؟

باکاردی یک کسب و کار بزرگ آمریکایی و خانوادگی است. در گذشته، باکاردی یک برند کوبایی نوشیدنی های گازدار بود. عرق نیشکر این برند بسیار مشهور است. البته Bacardi نوشیدنی های متنوعی تولید میکند. آیا دوست دارید در این تولید کننده نوشیدنی سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، گزینه های پیش رو را بررسی خواهیم کرد!

چگونه میتوان در شرکت باکاردی سرمایه گذاری کرد؟

هنوز خرید سهام باکاردی امکان پذیر نیست. چرا که سهام این شرکت، در هیچ بازار بورسی عرضه نشده است. این شرکت، اکنون یک شرکت خصوصی محسوب میشود. آیا دوست دارید در سایر شرکت های تولید کننده نوشیدنی سرمایه گذاری کنید؟ مثلا میتوانید در شرکت Heineken Shares سرمایه گذاری کنید. در مقاله خرید سهام، روش خریداری سهام انواع شرکت ها را یاد خواهید گرفت:

کارگزارانمزایاثبت نام

درباره شرکت باکاردی

باکاردی بیشتر برای تولید عرق نیشکر (Rum) معروف است. اما علاوه بر این نوشیدنی، باکاردی جین، ودکا و انواع نوشیدنی های ترکیبی نیز تولید میکند. همچنین، باکاردی مالک شرکت  Cazadores tequila و 200 برند دیگر تولیدکننده نوشیدنی های الکلی نیز هست. Bacardi سالانه بیش از 200 میلیون بطری در 29 کارخانه مختلف تولید میکند. مشروب های این شرکت، در بیش از 150 کشور دنیا به فروش میرسند. دفتر مرکزی این شرکت در همیلتون برمودا قرار دارد.

خرید_سهام_باکاردی

تاسیس و سال های اولیه باکاردی

شرکت باکاردی، در سال 1862 در کوبا، توسط شخصی به نام Don Facondo Bacardi Masso تاسیس شد. او موفق شد که عرق نیشکر شفاف تولید کند و این نوشیدنی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. این نوشیدنی، به دلیل مزه و کیفیتش، جوایز زیادی دریافت کرد. پسران Don Facondo هنوز هم نقش زیادی در اداره این کارخانه ایفا میکنند.

در سال 1900، باکاردی یک شعبه در بارسلونای اسپانیا افتتاح کرد. در نتیجه، باکاردی توانست به اولین شرکت بین المللی کوبا تبدیل شود. کمی بعد، یک شعبه در نیویورک نیز افتتاح شد. به لطف حضور در بازار آمریکا، رشد آینده این شرکت تضمین شد.

باکاردی و فیدل کاسترو

در دهه 60 میلادی، اتفاقات بدی برای این شرکت رخ داد. رژیم دیکتاتوری فیدل کاسترو، مالکیت کل این شرکت را در دست گرفت. املاک این شرکت، مثل کارخانجات، در تصاحب دولت درآمد. خوشبختانه، دولت کوبا نتوانست مالک برند باکاردی شود.

عرق نیشکر این شرکت در کوبا، دیگر با نام باکاردی فروخته نمیشود. اکنون این نوشیدنی با نام Havana Club شناخته میشود. خانواده باکاردی، با قایق از کوبا فرار کردند و به برمودا مهاجرت کردند. دفتر مرکزی جدید این شرکت نیز، در برمودا تاسیس شد. در نتیجه، باکاردی توانست تاثیر فیدل کاسترو را بر روی این برند محدود کند.

تصاحب شرکت های نوشیدنی توسط باکاردی

باکاردی توانست با تولید نوشیدنی های مختلف و تصاحب شرکت های دیگر، به رشد خود ادامه دهد. در سال 1993، شرکت باکاردی با Martini & Rossi S.p.A ادغام شد. این شرکت ایتالیایی، نوشیدنی های Martini Vermouth تولید میکرد. تصاحب این شرکت باعث شد باکاردی بتواند به بازار اروپا نیز، دست یابد. در سال های بعد، باکاردی شرکت های دیگری را نیز مثل Bombay Sapphire Gin و Eristoff Vodka تصاحب کرد.

حقایقی درباره باکاردی

سالانه بیش از 8 میلیون بطری عرق نیشکر باکاردی نوشیده میشود. تخمین زده میشود هر ثانیه 228 کوکتل باکاردی نوشیده میشود. یک عرق نیشکر باکاردی، با شش مکعب یخ عالی خواهد شد. لوگوی شرکت نیز یک خفاش است. چرا که در سال 1862، هنگامی که شرکت تاسیس شد، باکاردی اعتقاد داشت خفاش سمبل سلامتی، پاکیزگی و خوشبختی محسوب میشود.

عدم عرضه سهام باکاردی

باکاردی یک شرکت خصوصی است. به همین دلیل، خرید سهام Bacardi هنوز امکان پذیر نیست. اگر هیئت مدیره باکاردی تصمیم گیرند، ممکن است در آینده سهام این شرکت عرضه شود. قرار بود در سال 2003 سهام این شرکت عرضه شود، اما به دلیل دعوایی که بین هیئت مدیره رخ داد، عرضه سهام این شرکت لغو شد.

اگر سهام این شرکت عرضه شد، حتما به شما اطلاع رسانی میکنیم.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *