چگونه میتوان سهام بی پی (BP) را خریداری کرد؟

بی پی (BP) یکی از بزرگترین شرکت های نفتی در دنیاست. این شرکت به دلیل نشت نفت که اخیرا اتفاق افتاد بسیار بدنام شده است. اما اکنون، دوباره شرایط تحت کنترل است. آیا دوست دارید در شرکت BP سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، بهترین راه های خرید سهام BP را بررسی خواهیم کرد! همچنین، قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده خواهیم کرد.

چگونه میتوان سهام بی پی را خریداری کرد؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام بی پی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام بی پی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام بی پی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام بی پی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم بی پی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت بی پی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت بی پی را پیدا کنید.

تحلیل بی پی

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام بی پی مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم بی پی در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام بی پی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام بی پی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهام بی پی در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند بی پی در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام بی پی است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در شرکت بی پی هوشمندانه است؟

در سال 2020، دیدیم که شرایط شرکت هایی مثل BP به شدت به شرایط اقتصادی اجتماعی مرتبط است. جنگ عرضه نفت بین روسیه و عربستان باعث شد قیمت نفت به شدت کاهش یابد و در عین حال، بحران کرونا باعث شد که تقاضا برای نفت نیز کاهش یابد. اما علی رغم همه این اتفاقات، BP توانست دوام بیاورد و حتی از این شرایط بازار سود کسب کند و به رشد خود ادامه دهد.

استراتژی جدید این شرکت این است که تبدیل به یک شرکت هیبریدی شود و وابستگی خود را به نفت کاهش داده و در انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند. امروزه انرژی های پایدار به بحث داغی بدل شده است و این بحث برای سرمایه گذاران نیز بسیار مهم است: اگر BP بتواند به نتایج خوبی در این زمینه دست یابد، قیمت سهام این شرکت، قطعا افزایش خواهد یافت.

به نظر میرسد تا کنون، بی پی بحث انرژی های پاک را جدی گرفته است. این شرکت با نهادهای مختلفی همکاری میکند تا بتواند به انرژی های پایدار دست پیدا کند. مثلا، این شرکت با همکاری Shell و Total، در حال توسعه زیرساخت هایی برای حمل و نگهداری کربن دی اکسید در دریای شمال است. همچنین، پروژه ای با همکاری Equinor نیز در حال اجراست تا بی پی بتواند صنعت توربین های بادی و سوخت های هیدروژنی خود را توسعه دهد.

بی پی هنوز در حال پیدا کردن بهترین تکنولوژی برای تولید انرژی پایدار است. اگر این سرمایه گذاری نتیجه دهد، قطعا قیمت سهام BP نیز افزایش خواهد یافت. همچنین، این شرکت سود سهام خوبی نیز به سهامداران خود پرداخت میکند. پس خرید سهام این شرکت قطعا جذاب است. اما باید توجه داشته باشید که اهمیت نفت در جهان، روز به روز کمتر میشود و BP در آینده باید زمینه فعالیت خود را تغییر دهد.

مراحل خرید سهام بی پی

برای خرید سهام بی پی، کافی است چند مرحله ساده را طی کنید. اول باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری افتتاح کنید. کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای شما ممکن میکند. شما میتوانید با یک حساب کاربری آزمایشی، قابلیت های کارگزاری ها را به رایگان امتحان کنید یا این که مستقیما به سرمایه خود، اقدام به سرمایه گذاری کنید.

در مرحله بعد، باید زمانی مناسب برای خرید سهام بپردازید. شما میتوانید مستقیما سهام را خریداری کنید یا این که ثبت سفارش برای خرید سهام ثبت کنید. با ثبت سفارش، هنگامی که سهام به قیمت مشخصی میرسد، برای شما خریداری میشود. شاید بهتر باشد در زمان های متفاوتی سهام را خریداری کنید. در عمل، بسیار مشکل است که ببینید قیمت سهام نسبت به ارزش آن بالا است یا نه.

هنگامی که سهام را خریداری کردید، کار شما تمام نشده است. شما باید استراتژی فروش  خود را نیز مشخص کنید. آیا سهام BP را خریداری کردید تا سود سهام دریافت کنید؟ پس شاید سهام خود را دهه ها نگه دارید. آیا در فکر معامله فعال سهام BP هستید؟ پس باید تحلیل جامعی انجام دهید تا ببینید زمان مناسب برای فروش سهام، چه موقع است.

استراتژی خرید سهام BP

قبل از خرید سهام بی پی، باید استراتژی مشخصی برای خود داشته باشید. به همین منظور، باید ببینید اکنون این سهام ارزش خرید دارد یا خیر.

بهتر است در ابتدا قیمت نفت را بررسی کنید. شرکت های نفتی مثل بی پی، در هنگام بالا بودن قیمت نفت عملکرد بهتری دارند. آیا فکر میکنید که قیمت نفت در آینده افزایش خواهد یافت؟ پس سرمایه گذاری در شرکت BP میتواند بسیار جذاب باشد.

اگر قصد خرید سهام برای نگهداری بلند مدت دارید، باید گزارش های مالی بی پی را مطالعه کنید. همچنین، در این گزارش ها، برنامه پرداخت سود سهام بی پی نیز منتشر میشود. شرکت هایی مثل بی پی، دائما سود خود را بین سهامداران تقسیم میکنند و شما میتوانید درآمد ثابتی با سود سهام کسب کنید.

هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سهامی خاص را دارید، باید آنالیز های مختلفی انجام دهید. بسته به استراتژی، دو نوع آنالیز قابل انجام است:

سرمایه گذاری در بی پی برای کسب درآمد ثابت

اگر قصد خرید سهامی را دارید که درآمدی ثابت برای شما فراهم کند، سهام BP میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. حتی در زمان بحران کرونا نیز، BP سود سهام را به سهامداران پرداخت کرد. در زمان نگارش این مقاله، سود سهام این شرکت 6 درصد است. البته اخیرا درصد سود پرداختی به سهامداران کاهش یافته است اما احتمال افزایش سود این سهام در آینده وجود دارد.

بی پی همچنین سعی دارد تا سال 2050 تولید گاز CO2 را به صفر برساند. سرمایه گذاری در بخش انرژی های پایدار بسیار مهم است. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند در آینده نزدیک، تقاضا برای نفت صفر خواهد شد. از آنجایی که تغییرات اقلیمی به بحث مهمی تبدیل شده است، اهمیت نفت روز به روز کاهش می یابد.

سرمایه_گذاری_در_بی_پی

بزرگترین رقبا

BP یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه نفت است. Chevron، Total، ExxonMobil، Shell و ConocoPhillips از مهمترین رقبای بی پی هستند. بهتر است هنگام سرمایه گذاری در شرکت BP، چه در زمان رونق اقتصاد و چه در زمان رکود و بحران، رقبای این شرکت نفتی را رصد کنید.

ببینید عملکرد هر کدام از این شرکت ها چگونه است تا بتوانید ببینید آیا سرمایه گذاری در بی پی هوشمندانه است یا خیر.

مراحل خرید سهام بی پی

برای خرید سهام BP، کافی است تنها چند مرحله را طی کنید. در ابتدا باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری افتتاح کنید. کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای شما ممکن میکند. میتوانید تمام قابلیت های کارگزاری ها را با یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان بدون هیچ ریسکی امتحان کنید و یا این که اقدام به سرمایه گذاری با پول حقیقی کنید.

در مرحله بعد، باید نقطه ورود خود را به بازار مشخص کنید. میتوانید مستقیما سهام را خریداری کنید و یا این که اقدام به ثبت سفارش کنید. با ثبت سفارش، میتوانید سهام را در قیمت دلخواه خریداری کنید. شاید بهتر باشد که در چند مرحله سهام مورد نظر را خریداری کنید تا از خرید سهام به بیشترین قیمت خودداری کنید.

بعد از خرید سهام، کار شما تمام نشده است. در این مرحله باید یک استراتژی خروج برای خود در نظر بگیرید. آیا هدف شما از خرید سهام BP دریافت سود سهام است؟ پس شاید سال ها این سهام را نگهداری کنید. آیا قصد معامله فعال دارید؟ پس باید تحلیل جامعی انجام دهید و ببینید زمان مناسب برای فروش سهام چه موقع است.

خرید_سهام_بی_پی

بی پی در چه حوزه ای فعالیت میکند؟

BP یک شرکت مستقل نفتی است. در گذشته، این شرکت بریتیش پترولیوم یا Amoco نام داشته است. دفتر مرکزی این شرکت در لندن قرار دارد. این شرکت در بیش از 70 کشور جهان فعال است. BP روزانه میلیون ها بشکه نفت تولید میکند.

در سال 2017، بی پی 20 درصد سهام شرکت نفت آمریکا را در تملک خود داشت. همچنین، این شرکت مالک حدود 30 درصد از تولید نفت شرکت روسی Rosneft نیز هست. بی پی نفت خام را در پالایشگاه های خود، فرآوری میکند. پالایشگاه های بی پی، روزانه 1.9 میلیون بشکه نفت فرآوری میکنند.

این شرکت نفتی در حوزه های مختلفی فعال است. BP دارای بخش های تحقیق و توسعه و تولید برق، گاز و بازیافت انرژی است.

توجه به رقبا

قبل از سرمایه گذاری در سهام BP، باید به رقبای این شرکت را بررسی کنید. مهمترین رقیب این شرکت، Royal Dutch Shell است. شرکت آمریکایی ExxonMobil و شرکت فرانسوی Total نیز، از دیگر رقبای این شرکت محسوب میشوند.

همیشه باید ببینید عملکرد این شرکت ها چگونه است. اگر عملکرد شرکتی خوب باشد، سرمایه گذاری در آن شرکت جذاب خواهد بود. همچنین، باید ببینید که آیا بی پی توان رقابت با دیگر شرکت ها را دارد یا خیر.

قیمت نفت

سهامی مثل BP، وابستگی زیادی به قیمت نفت دارد. البته این وابستگی مستقیم نیست. اگر قیمت نفت بالا رود اما بی پی نتواند عملکرد خوبی داشته باشد، قیمت سهام BP کاهش خواهد یافت.

اما میتوان گفت که مهمترین فاکتور برای سهام بی پی، قیمت نفت است. هنگامی که قیمت نفت بالا باشد، سود دهی BP نیز افزایش خواهد یافت. آیا در فکر سرمایه گذاری در سهام BP هستید؟ پس بهتر است دورنمای شرکت در آینده را بررسی کنید.

شما همچنین میتوانید مستقیما در نفت خام سرمایه گذاری کنید. در این مقاله، خواهیم دید که چگونه میتوان از سرمایه گذاری در نفت خام سود بدست آورد.

شعب بی پی در هلند

شرکت بی پی در هلند نیز مشغول فعالیت است. بی پی از سال 2007، مالکیت 100 درصد پالایشگاه نفتی BP Rotterdam را دارد. این پالایشگاه در EuroPoort قرار دارد. بی پی یک شعبه در Pernis نیز دارد. پالایشگاه BP در هلند، روزانه 400،000 بشکه نفت را پالایش میکند. هلند، یکی از بزرگترین مشتریان محصولات بی پی است. BP 300 پمپ بنزین در هلند دارد. بی پی، 14 درصد بازار مشتقات نفتی هلند را در دست دارد.

بی پی و سوخت های جایگزین

تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین مشکلات امروز بشر است. دنیا به انرژی بیشتری برای گسترش و توسعه نیاز دارد. در عین حال، تقاضا برای سوخت های جایگزین در حال افزایش است. در آینده، شرکت ها مجبورند که تولید CO2 خود را کاهش دهند. اما تمرکز بر انرژی های تجدید پذیر کافی نیست. چرا که تولید گازهای گلخانه ای در کل جهان باید کاهش یابد. بی پی نیز، سعی میکند به تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر روی آورد.

مشتریان BP در تلاشند که تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهند. بی پی نیز، در حال کاستن از تولید CO2 در پالایشگاه های خود در روتردام هلند است. بی پی قصد دارد گرمای تولید شده توسط پالایشگاه ها را به شرکت ها و خانه ها برساند. بی پی همچنین در حال توسعه بخش های انرژی های تجدید پذیر است. برای مثال، اخیرا این شرکت در هلند نیروگاه های خورشیدی تولید کرده است.

هر چند، محبوبت شرکت های نفتی در حال کاهش است، اما ما هنوز هم به طلای سیاه محتاج هستیم. آیا فکر میکنید در آینده نیز، شرکتی مثل بی پی میتواند جایگاهی در بازار داشته باشد؟ پس شاید سرمایه گذاری در سهام BP بتواند سود آور باشد.

شرکتی با آینده روشن

در سال 2010، یک انفجار سهمگین در سکوی نفتی Deep Water Horizon اتفاق افتاد. این حادثه باعث شد اعتبار شرکت BP تا حدی از بین برود. بی پی سال ها باید برای جبران این خسارت هزینه پرداخت کند. البته پرداخت جریمه های نقدی این حادثه، هر سال کمتر میشود. بی پی برنامه های اقتصادی خاصی را برای جبران این حادثه در پیش گرفته است.

به عنوان یک سرمایه گذار، میتوانید از بحران های مشابه سود کسب کنید. هنگامی که فاجعه ای رخ میدهد، قیمت سهام سقوط میکند. در این شرایط، میتوانید به پیش فروش (Short Selling) سهام بپردازید. هنگامی که سهامی را پیش فروش میکنید، از کاهش قیمت آن سود کسب خواهید کرد.

استراتژی دیگری که در این مواقع میتوانید استفاده کنید، پیدا کردن موقعیت خرید مناسب است. هنگام انتشار اخبار بد، سهامداران وحشت کرده و سهام خود را به پایین ترین قیمت میفروشند. شما میتوانید از چنین موقعیت هایی استفاده کرده و سهام BP را در قیمتی مناسب خریداری کنید.

انفجار_بی_پی

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *