چگونه می‌توان سهام ایرلاین ایزی جت (EasyJet) را خریداری کرد؟

با گسترش بازار شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه‌گذاری در ایرلاین ایزی جت، می‌تواند سودآور باشد. اما بهترین روش خرید سهام EasyJet چیست؟ سهام ایزی جت اکنون چقدر قیمت دارد؟ در این صفحه، تمام اطلاعات موردنیاز درباره ایزی جت را خواهید یافت!

چگونه سهام ایزی جت را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ایزی جت را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ایزی جت استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام ایزی جت چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام ایزی جت چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم ایزی جت در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت ایزی جت

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت ایزی جت را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام ایزی جت در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام ایزی جت را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در ایزی جت هوشمندانه است؟

پاسخ به این سؤال، ارتباط مستقیمی با اوضاع اقتصادی دارد. هنگامی‌که اقتصاد وضع خوبی ندارد، معمولاً اکثر افراد هزینه‌های لوکس زندگی را کاهش می‌دهند.

اما با این حال، این شرکت نشان داده است که توانایی عبور از بحران را دارد. در زمان قرنطینه سراسری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تمام ناوگان این ایرلاین زمین‌گیر شده بودند. اما اوضاع مالی خوب شرکت باعث شد که ایزی جت بتواند از این بحران عبور کند. در عین حال، چنین شرایطی می‌تواند فشار زیادی بر روی قیمت سهام EasyJet وارد کند. ممکن است مدت‌زمان زیادی طول بکشد که این ایرلاین بتواند دوباره به سوددهی برسد.

اما ایزی جت هنوز هم جایگاه مستحکمی دارد. بلیت‌های فروخته شده توسط این ایرلاین از اکثر رقبا ارزان‌تر هستند. در زمانی که اطمینانی از آینده اقتصاد وجود ندارد، مشتریان به دنبال ارزان‌ترین گزینه می‌گردند. به همین دلیل، EasyJet ممکن است بتواند سریع‌تر از سایر رقبا دوباره به سوددهی برسد. به همین دلیل می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در ایزی جت، ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌های هوایی دارد.

درباره ایزی جت

کمپانی EasyJet، یکی از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی اروپا محسوب می‌شود. این ایرلاین در تلاش است که تا جای ممکن قیمت بلیت‌های خود را پایین نگه دارد. البته ایزی جت با کاهش قیمت بلیت، خدمات یکسانی به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت سعی می‌کند سفرهای هوایی را ارزان و مقرون‌به‌صرفه نگه دارد و این کار می‌تواند عامل رشد آینده ایزی جت باشد. آیا فکر می‌کنید ایزی جت می‌تواند به رشد خود در آینده ادامه دهد؟ در این صورت، شاید جذاب باشد که در سهام ایزی جت سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه گذاری در ایزی جت

موفقیت ایزی جت

موفقیت کمپانی EasyJet به چند عامل بستگی دارد. ایزی جت نقدینگی بالایی دارد. سرمایه این شرکت در سال 2020، حدود 4 میلیارد یورو بوده است. علاوه بر این، عملکرد مالی این شرکت نیز با ثبات و سالم است. بر اساس رتبه‌بندی‌های اعتبار، می‌بینیم که ایزی جت یکی از قوی‌ترین شرکت‌های صنعت ایرلاین است.

هواپیماهای ایزی جت از ناوگان مدرن ایرباس (Airbus) تشکیل شده‌اند. هواپیماهای ایرباس A320 ایزی جت، توانایی حمل 186 مسافر را دارد. این هواپیما، نگهداری راحتی دارد و برای مسافران هوایی ایده‌آل است.

EasyJet بیش از 10,000 کارمند دارد. حدود یک‌چهارم از این تعداد، خلبان هستند و باقی کارمندان، در بخش کادر پرواز فعالیت می‌کنند. کارمندان این شرکت همگی متعهد هستند و برند ایزی جت را دوست دارند.

خرید سهام ایزی جت

تکنولوژی، دیدگاه و وفاداری مشتریان

کمپانی EasyJet از تکنیک‌های مختلفی برای افزایش درآمد و ایجاد وفاداری در مشتریان استفاده می‌کند. با استفاده بهینه از اطلاعات موجود، این شرکت توانسته است رابطه بلندمدت خوبی با مشتریان خود ایجاد کند. آیا فکر می‌کنید استفاده هوشمندانه از اطلاعات، می‌تواند عملکرد ایزی جت را بهبود ببخشد؟ پس شاید بهتر باشد در سهام ایزی جت سرمایه‌گذاری کنید.

موقعیتی مستحکم در فرودگاه‌های اروپا

ایزی جت دائماً در حال بهبود جایگاه خود در فرودگاه‌های اروپا است. ایزی جت این کار را با افزایش تعداد پرواز انجام می‌دهد. این ایرلاین، اکنون در حال جدال با ایرلاین‌های سنتی است. به دلیل ارزان بودن پروازهای ایزی جت، این شرکت توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

پروازی ارزان برای مسافران

ایزی جت به‌گونه‌ای هواپیماها را طراحی می‌کند که بتواند مشتریان بیشتری در آن جای دهد. این شرکت، ناوگان جدیدی دارد، در نتیجه، مثل رقبای خود مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای نگهداری از هواپیماهای خود نیست. EasyJet برند شناخته شده‌ای دارد و آمار و ارقام مالی این شرکت نیز، عملکرد سالمی را نشان می‌دهند و ممکن است ایزی جت در آینده نیز بتواند به رشد خود ادامه دهد.

خطرات صنعت هوایی

در صنعت هوایی، خطرات زیادی را شاهد هستیم. مثلاً در زمان نگارش مقاله، ویروس کرونا تأثیر زیادی بر روی سفرهای هوایی داشته است. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند این صنعت را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله این عوامل می‌توان سانحه‌های هوایی یا حملات تروریستی را نام برد. هنگام خرید سهام یک شرکت هواپیمایی، باید این عوامل را در نظر بگیرید.

به عنوان یک معامله‌گر فعال، می‌توانید از تحولات منفی نیز سود کسب کنید. مثلاً در زمان حمله به برج‌های تجارت جهانی، دیدیم که سهام هواپیمایی‌ها سقوط زیادی داشت. در چنین مواقعی می‌توانید اقدام به پیش‌فروش (Short Position) سهام کنید تا از کاهش قیمت سهام، سود به دست آورید.

هنگامی‌که به معامله فعال سهام EasyJet می‌پردازید، باید تحولات اخیر را زیر نظر داشته باشید. این تحولات می‌توانند تأثیر زیادی بر روی قیمت سهام داشته باشند.

افق کوتاه‌مدت

اکنون کمپانی EasyJet، از ورشکستگی Thomas Cook سود می‌برد. اکنون، ایزی جت توانسته است پروازها و مشتریان زیادی را به کمپانی خود اضافه کند. هنگامی‌که این شرکت خدمات خوبی ارائه بدهد، موقعیت‌های رشد در آینده بیشتر خواهند شد. در نتیجه، ایزی جت می‌تواند مشتریان بیشتری را هم در کشور خود و هم در دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد. علاوه بر این، عملکرد مالی این شرکت نیز، بسیار سالم است که این مورد نیز به رشد شرکت کمک می‌کند. اکنون‌که یک جای خالی در این صنعت وجود دارد، ایزی جت می‌تواند این جایگاه را پر کند.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی را دارید، بهتر است تمامی رقبای شرکت را مورد بررسی قرار دهید. مثلاً می‌توانید به میزان مشتریان شرکت‌های دیگر یا سوددهی آن‌ها توجه کنید. اگر مشاهده کردید که ایزی جت عملکرد بهتری نسبت به رقبای این شرکت دارد، می‌توانید سرمایه‌گذاری در این شرکت را در نظر داشته باشید.

موقعیت و ریسک‌ها

سرمایه‌گذاری در ایرلاین EasyJet می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. احتمالاً در آینده، افراد بیشتری سوار هواپیما خواهند شد. ثروت جهانی در حال افزایش است و در نتیجه، بازار شرکت‌های هوایی نیز گسترش می‌یابد. این می‌تواند یکی از دلایل خرید سهام EasyJet باشد.

در عین حال، شاهد هستیم که گروه‌های حامی محیط‌زیست، در حال زشت نشان‌دادن پرواز هستند. هر روزه افراد بیشتری متوجه اثرات زیست‌محیطی پرواز هواپیماها می‌شوند. بسیاری از مشتریان به دنبال روش‌های جایگزین پرواز هستند. دولت‌ها نیز، در صدد تصویب قوانینی هستند که ممکن است به ایرلاین‌ها لطمه بزند. چنین وقایعی می‌تواند بر روی ایزی جت و دیگر ایرلاین‌ها، فشار وارد کند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *