چگونه می‌توان سهام شرکت کنون (Canon) را خریداری کرد؟

لبخند! من شخصاً برند Canon را به دلیل دوربین‌های باکیفیتش که در بیشتر سفرهایم به همراه دارم، می‌شناسم. اما آیا می‌دانستید بخش زیادی از درآمد این شرکت ژاپنی از تولید محصولات اداری مثل دستگاه پرینتر و کپی تأمین می‌شود؟ اگر فکر می‌کنید که شرکت کنون به عملکرد خوب خود در آینده ادامه خواهد داد، شاید بهتر باشد با خرید چند سهم Canon، در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید. در این مقاله خواهیم دید که بهترین راه سرمایه‌گذاری در شرکت کنون چیست و همچنین نگاهی به قیمت کنونی سهام این شرکت خواهیم داشت.

چگونه سهام کنون را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام کنون را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام کنون استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام کنون چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام کنون چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم کنون در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت کنون

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت کنون را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام کنون در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام کنون را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در شرکت کنون هوشمندانه است؟

ازآنجایی‌که کیفیت دوربین تلفن‌های همراه بسیار بهبود یافته است، بیشتر افراد تنها از موبایل خود برای ثبت تصویر استفاده می‌کنند. در سال 2010، 121 میلیون دوربین عکاسی دیجیتال در دنیا به فروش رسید. اما این رقم در سال 2018 به تنها 19 میلیون تقلیل پیدا کرد. پس شاید در نگاه اول سرمایه‌گذاری در شرکت Canon چندان منطقی به نظر نرسد.

اما درعین‌حال، می‌توان سود خوبی با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت کنون کسب کرد. این شرکت با کاهش تقاضا برای دوربین‌های عکاسی، شروع به ارائه محصولات دیگر کرده است و توانسته سود خود را با فروش این محصولات جبران کند. کمپانی کنون با تمرکز بر چهار دسته محصول مختلف، ریسک خود را بین این چهار دسته به طور یکسان پخش کرده است. به همین دلیل، زیان مالی فروش دوربین‌های شرکت، با فروش پرینتر و دیگر محصولات جبران شده است.

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در شرکت Canon، بعد اخلاقی آن است. محصولات تولید شده در این شرکت، عاری از هرگونه مواد معدنی درگیری (موادی که تحت شرایط بدی استخراج می شوند) هستند و چرخه تولید این شرکت، قوانین سفت و سختی دارد.

تاریخچه شرکت کنون

تاریخچه شرکت Canon به سال 1933 بازمی‌گردد، زمانی که Precision Optical Laboratory تأسیس شد. این شرکت به تولید دوربین‌هایی با لنز 35 میلی‌متری Nikkor مشغول بود. همچنین کمی بعد در 1934، دوربین Kwanon وارد بازار شد.

در ادامه، کنون حوزه فعالیت خود را گسترش داد و به تولید چندین لنز و دوربین برای صنعت فیلم و تلویزیون پرداخت. در این زمان، دوربینی به نام Canonflex به همراه لنز SLR وارد بازار شد. در اوایل دهه 80 میلادی، کنون پرینترهای Inkjet را با تکنولوژی جدیدی به بازار عرضه کرد.

کنون با خرید شرکت هلندی Océ در سال 2009، توانست جایگاه خود را در تولید ماشین‌های اداری مستحکم کند. در حال حاضر، کنون دستگاه‌هایی مثل دستگاه کپی، پرینتر، ماشین‌حساب، تجهیزات پزشکی و دوربین تولید می‌کند. این تنوع محصول، سرمایه‌گذاری در شرکت Canon را جذاب‌تر می‌کند.

سهام_کنون

برندی قابل‌اعتماد با فلسفه سازمانی

برند Canon شهرت زیادی بین مردم دارد و در سراسر جهان به‌عنوان برندی معتبر شناخته می‌شود. فلسفه سازمانی شرکت کنون، Kyossei است. اما این به چه معناست؟ این بدین معناست که کنون قصد دارد در کمال همزیستی با دیگران، در راه منافع عمومی قدم بردارد. این شرکت قصد دارد با تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست، انتخاب‌های زیادی به مشتریان خود بدهد.

مهم‌ترین مناطق و واحدهای تجاری برای گردش مالی شرکت

شرکت کنون چهار بازار اصلی دارد: ژاپن، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا. هرکدام از این مناطق تقریباً 25% گردش مالی شرکت را تشکیل می‌دهند.

همچنین کمپانی Canon، چهار واحد تجاری دارد که بخش دستگاه‌های اداری، مهم‌ترین بخش شرکت محسوب می‌شود. بخش فروش دستگاه‌های کپی و پرینتر تقریباً نصف گردش مالی شرکت را تشکیل می‌دهد. یکی دیگر از واحدهای تجاری شرکت، بخش تصویربرداری تجاری است. این بخش که به تولید دوربین‌های SLR و اسکنر عکس مشغول است، 25% گردش مالی شرکت را تأمین می‌کند.

یکی از بخش‌های تجاری کنون، بخش تجهیزات پزشکی است. این بخش محصولاتی مثل دستگاه‌های MRT و X-Ray تولید می‌کند. این شرکت در بخش‌های دیگری مثل واحدهای صنعتی و دیگر بخش‌ها نیز فعال است. این بخش محصولاتی مثل ترمینال کامپیوتر و اجزای نیم‌رسانا تولید می‌کند. این واحد نیز در مجموع، 25% دیگر گردش مالی Canon را تشکیل می‌دهد. این تنوع محصولات باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در شرکت کنون جذاب به نظر برسد.

آنالیز سهام کنون

آیا دوست دارید عملکرد این شرکت را تحلیل کنید؟ در این صورت، بهتر است نگاهی به شرایط کلی بازار و همین‌طور تحولات اقتصادی داشته باشید. آیا پتانسیل کنون برای رشد در مناطق فعال، در حال افزایش است؟ اگر جواب مثبت باشد، طبیعتاً می‌تواند به سودآوری بیشتر شرکت و افزایش قیمت سهام منجر شود.

به‌علاوه، باید بخش‌های تجاری مختلف شرکت را جداگانه تحلیل کنید. بخش اداری، نیمی از گردش مالی Canon را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، تحولات این بخش می‌تواند مهم باشد. ابتدا بر روی بخش‌های سودآورتر شرکت تمرکز کنید و به یاد داشته باشید رشد پتانسیل شرکت، به معنای احتمال افزایش قیمت سهام در آینده است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *