چگونه می‌توان سهام شرکت فارمینگ (Pharming) را خریداری کرد؟

کمپانی فارمینگ (Pharming) یک شرکت کوچک هلندی است که به تولید داروهای بیماران خاص مشغول است. ازآنجایی‌که قیمت سهام این شرکت کم است، نوسانات کوچک نیز می‌تواند سود زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. در این مقاله، بهترین راه‌های خرید سهام Pharming را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام فارمینگ را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام فارمینگ را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام فارمینگ استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام فارمینگ چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام فارمینگ چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم فارمینگ در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت فارمینگ

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت فارمینگ را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام فارمینگ در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام فارمینگ را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

نقاط ضعف شرکت Pharming

شرکت فارمینگ، شرکتی آسیب‌پذیر محسوب می‌شود. دلیل این آسیب‌پذیری این است که تمرکز این شرکت بر روی داروهای بیماری‌های خاص و نادر است. به همین جهت، بیماران هدف این شرکت، قشر محدودی از کل بیماران هستند. درعین‌حال، هزینه تحقیقات این شرکت بسیار بالاست. این شرکت برای به‌دست‌آوردن سرمایه موردنیاز، سهام زیادی را به بازار عرضه کرده است. عرضه بیش از حد سهام، باعث شده سوددهی سهام‌داران این شرکت کاهش یابد.

اما بااین‌حال، فارمینگ توانست اولین‌بار در سال 2017 به سوددهی برسد. دلیل این سوددهی این بود که فارمینگ در سال حق استفاده داروی Ruconest را از یک شرکت آمریکایی خریداری کرد.

این دارو به‌عنوان یکی از داروهای احتمالی بیماری کرونا در سال 2020 مطرح شد. اگر مؤثر بودن این دارو بر بیماری کرونا ثابت شود، قیمت سهام Pharming افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت. به همین دلیل، شاید بد نباشد که در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید.

آیا سرمایه‌گذاری در شرکت فارمینگ هوشمندانه است؟

سرمایه‌گذاری در سهام Pharming شاید امن‌ترین انتخاب شما نباشد. در حال حاضر، درآمد این شرکت تنها از یک دارو تأمین می‌شود. اگر یکی از شرکت‌های رقیب، داروی بهتری به بازار عرضه کند، سوددهی فارمینگ به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

اما این شرکت در حال تحقیق برای دارویی است که در بیماران نقص ایمنی کاربرد داشته باشد. اگر این دارو در سال 2022 تأیید شود، قطعاً سوددهی شرکت افزایش خواهد یافت. به همین دلیل، بهتر است در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در این شرکت، تنها بخشی از سرمایه خود را به خرید سهام فارمینگ اختصاص دهید.

چگونه می‌توان در شرکت فارمینگ سرمایه‌گذاری کرد؟

شما می‌توانید در یک کارگزاری آنلاین، در کمپانی Pharming سرمایه‌گذاری کنید. ازآنجایی‌که فارمینگ شرکت کوچکی محسوب می‌شود، بسیاری از کارگزاری‌ها امکان معامله این سهام را به شما نمی‌دهند. پس ابتدا ببینید که آیا کارگزاری موردنظر شما، امکان خرید و فروش سهام فارمینگ را دارد یا خیر. برای مقایسه کارگزاری‌هایی که ما به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهیم، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

پس از اینکه در کارگزاری که امکان خرید سهام فارمینگ را به شما می‌دهد، حساب کاربری افتتاح کردید، می‌توانید اولین معامله خود را انجام دهید. شما می‌توانید اقدام به ثبت سفارش بازار (Market Order) یا سفارش محدود (Limit Order) کنید. سفارش بازار برای اکثر سرمایه‌گذاران مناسب است و سهام را در قیمت کنونی برای شما خریداری می‌کند. بعضی افراد می‌خواهند که کنترل بیشتری بر روی معامله خود داشته باشند و قیمت خرید سهام را خودشان مشخص می‌کنند. به همین دلیل از سفارش محدود استفاده می‌کنند تا زمانی که سهام به قیمت خاصی رسید، کارگزاری سهام را برای آن‌ها خریداری کند.

معامله یا ترید سهام Pharming نیز می‌تواند جذاب باشد. علی‌رغم کوچک بودن شرکت، سهام فارمینگ نوسانات بسیاری دارد. در نتیجه می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، سود خوبی کسب کنید. مثلاً چند سال پیش، این سهام تنها چند سنت قیمت داشت اما امروزه قیمت آن بالای یک دلار است.

Pharming Group N.V چیست؟

کمپانی Pharming Group N.V. یک شرکت بیوتکنولوژی است که در کشور هلند قرار دارد و تمرکز این شرکت بیشتر بر روی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است.

تخصص این شرکت تولید نوعی پروتئین است که اثر درمانی دارد. این پروتئین‌ها می‌توانند بعضی نقص‌های ژنتیک بیماران را درمان کنند.

پتانسیل شرکت فارمینگ

زیبایی شرکت‌های بیوتکنولوژی این است که این شرکت‌ها مدت‌ها ممکن است ارزشی نداشته باشند. اما زمانی که یکی از این شرکت‌ها، دارویی خاص را برای درمان نوعی بیماری تولید می‌کنند، سوددهی شرکت آغاز می‌شود. مثلاً شرکتی که داروی ویاگرا را تولید کرد در نظر بگیرید. اکنون بخش اسپم ایمیل ما پر از تبلیغات این دارو شده است. چه آن را خریداری کنیم یا نه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *