چگونه می توان سهام شرکت سیسکو (Cisco) را خریداری کرد؟

سیسکو (Cisco Systems) یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تولید روتر و تجهیزات ارتباطی فعال است. این شرکت بیش از 200 میلیارد دلار ارزش دارد و سرمایه گذاری در این شرکت می تواند جذاب باشد. در این مقاله، راه های خرید سهام سیسکو را بررسی خواهیم کرد. همچنین، قیمت این سهام را نیز، مشاهده میکنید.

چگونه سهام سیسکو را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام سیسکو را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام سیسکو استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام سیسکو چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام سیسکو چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم سیسکو در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت سیسکو

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت سیسکو را پیدا کنید.

تحلیل سیسکو

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام سیسکو مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم سیسکو در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام سیسکو در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام سیسکو را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم سیسکو در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند سیسکو در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام سیسکو است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در سیسکو جذاب است؟

سرمایه گذاری در Cisco قطعا میتواند جذاب باشد. بازار تجهیزات ارتباطی در حال رشد و گسترش است و سیسکو محصولات جذابی برای مشتریان عرضه میکند. مثلا، محصولات اخیر این شرکت از تکنولوژی های 400G، 5G و Wifi6 استفاده میکنند. شرکت های بزرگ نیز، نیاز دارند تجهیزات ارتباطی خود را به روز کنند و به شرکت هایی مثل Cisco نیاز دارند.

سیسکو دائما محصولات جدیدی به بازار عرضه میکند. مثلا، این شرکت اخیرا Qwilt را عرضه کرده که برای طرفداران بازی های آنلاین مناسب است. همچنین سیسکو اخیرا نرم افزار امنیتی SecureX را عرضه کرده که مشتریان زیادی را توانسته به سوی خود جذب کند. از آنجایی که سیسکو شرکت بزرگی است، نمیتوان انتظار رشد زیادی را از این شرکت داشت. اما اگر به دنبال یک سرمایه گذاری امن و باثبات هستید، سهام Cisco انتخاب خوبی است.

خرید_سهام_سیسکو

درباره شرکت سیسکو

شرکت آمریکایی سیسکو، در ابتدا فعالیت خود را با ساخت روتر شروع کرد. اما اکنون این شرکت انواع تجهیزات ارتباطی را برای شرکت های بزرگ تولید میکند. سیسکو شهرت زیادی پیدا کرده است مشتریان زیادی برای تجهیزات ارتباطی، تجهیزات شبکه، روترهای شرکتی، فایروال و سرورهای خود پیدا کرده است.

همچنین این شرکت دوره های آموزشی زیادی نیز برگزار میکند. این دوره ها به متخصصان IT امکان میدهد تا برای دانش و تخصصی که دارند، مدرک بگیرند. دفتر مرکزی Cisco در شهر سن خوزه در کالیفرنیا و در مرکز سیلیکون ولی قرار دارد.

تاریخچه شرکت

شرکت Cisco در سال 1984 توسط Sandy Lerner و Leonard Bosack تاسیس شد. هر دوی این افراد در بخش کامپیوتر یک دانشگاه کار میکردند. یکی از همکاران لئونارد، یک نرم افزار برای دانشگاه استنفورد نوشت که چند پروتکل جدید برای روتر تعریف میکرد و کامپیوترهای دانشگاه استنفورد را به هم متصل میکرد.

لئونارد از نرم افزار همکار خود استفاده کرد تا یک پروتکل ارتباطی جدید توسعه دهد. پیش از این هم، افراد و شرکت هایی بودند که روترهای ارتباطی ارائه میکردند. اما روتری که Cisco ارائه کرد، کامپیوترهای قدیمی و جدید را با چندین پروتکل به هم متصل میکرد که این مورد، بی سابقه بود.

در اواسط دهه 90 میلادی، کامپیوترها از پروتکل ارتباطی IP برای اتصال استفاده میکردند. با معرفی محصولاتی مثل Modem Access Shelves و Core GS Routers سیسکو تکنولوژی های جدیدی به بازار عرضه کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین بازیگران بازار تجهیزات ارتباطی شد. در ابتدای سال 2000، ارزش بازار تجهیزات ارتباطی به بیش از 500 میلیارد دلار رسیده بود و سیسکو به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شده بود.

این شرکت برای رشد بیشتر، چندین شرکت دیگر را خریداری کرد. در بین سال های 1995 تا 1996، سیسکو 11 شرکت را خریداری کرد. با تصاحب شرکت های مختلف، محصولات و کارمندان جدیدی به این شرکت اضافه شدند. سیسکو در سال 2003 شرکت Lynksys را خریداری کرد که یکی از بزرگترین شرکت های تجهیزات شبکه محسوب میشد و باعث شد سیسکو به بازار دفاتر تجاری و شرکت های کوچک نیز دسترسی پیدا کند.

سهام شرکت Cisco از سال 1990 در بازار بورس Nasdaq عرضه شد و از آن زمان قابل معامله است.

حاشیه های پیرامون سیسکو

در آوریل سال 2001، شکایتی علیه سیسکو مطرح شد. این شرکت متهم به زد و بند داخلی و گمراه کردن سهامداران شد. البته سیسکو همه این اتهامات را رد کرد، اما مجبور به پرداخت 90 میلیون دلار شد تا این پرونده بسته شود.

Cisco همچنین متهم به همکاری با دولت چین برای سانسور اینترنت نیز شده است. گفته میشود دولت چین برای کنترل و سانسور اینترنت از تجهیزات شرکت هایی مثل سیسکو استفاده میکند. البته سیسکو ادعا کرده است که هیچگونه ابزار سانسور و جاسوسی به دولت چین نفروخته است.

حواشی و رسوایی های اینچنینی میتوانند تاثیری منفی بر روی سهام Cisco داشته باشند. به همین دلیل، هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سهام Cisco را دارید، باید از آخرین اخبار و تحولات شرکت مطلع باشید.

هشدار سیسکو درباره هکرها

در سال 2018، سیسکو درباره نفوذ هکرهای روسی به بیش از نیم میلیون روتر و دستگاه های ذخیره اطلاعات هشدار داد. تحقیقات این شرکت مشخص کرد که دولت روسیه عامدانه پشت این حمله بوده است. ویروسی که این هکرها از آن استفاده کرده اند، پیش تر نیز علیه دولت آمریکا مورد استفاده قرار گرفته بود. حملات پیشین نیز، توسط دولت روسیه انجام شده بود.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *