چگونه می‌توان سهام دومینوز پیتزا (Domino’s Pizza) را خریداری کرد؟

هر زمانی پیتزا میچسبد. به همین دلیل، شاید سرمایه‌گذاری در دومینوز پیتزا (Domino’s Pizza) جذاب به نظر برسد. در این مقاله، بهترین راه‌های خرید سهام دومینوز پیتزا را بررسی خواهیم کرد. همچنین، در این صفحه می‌توانید قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده کنید.

چگونه سهام دومینوز را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام دومینوز را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام دومینوز استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام دومینوز چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام دومینوز چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم دومینوز در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت دومینوز

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت دومینوز را پیدا کنید.

تحلیل دومینوز

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام دومینوز مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم دومینوز در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام دومینوز در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام دومینوز را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم دومینوز در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند دومینوز در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام دومینوز است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت دومینوز پیتزا

Domino’s Pizza شرکت بزرگی است. این شرکت سالانه بیش از 90 میلیون پیتزا می‌فروشد. این شرکت در بیش از 60 کشور فعالیت می‌کند و بیش از 10،000 شعبه در سراسر دنیا دارد. به لطف سرویس پخت و تحویل فوق‌العاده این شرکت، می‌توانید در هر نقطه‌ای در کمتر از یک ساعت، پیتزای خود را تحویل بگیرید. دفتر مرکزی این شرکت، در شهر Ann Arbor Charter Twonship در ایالت میشیگان قرار دارد.

گسترش و تغییر نام شرکت

دومینوز پیتزا در سال 1960 توسط دو برادر به نام‌های Tom و James Monaghan  تأسیس شد. این دو نفر در ابتدا مدیریت یک شعبه پیتزای زنجیره‌ای در شهر Ypsilanti در ایالت میشیگان را برعهده گرفتند. آن‌ها 500 دلار سرمایه داشتند و 900 دلار نیز وام گرفتند تا بتوانند مالکیت شعبه را در دست بگیرند.

کمتر از هشت ماه پس از تأسیس این شعبه، James سهم خود را به برادر خود Tom فروخت. در سال 1965، Tom Monaghan دو پیتزافروشی دیگر در همان ایالت خرید. مالک اصلی پیتزافروشی زنجیره‌ای، دوست نداشت که نام Dominick’s بر روی رستوران باشد. Tom نیز به کمک کارمندان خود تصمیم گرفت تا نام Domino’s Pizza را بر روی رستوران قرار دهد.

خرید_سهام_دومینوز_پیتزا

مشکلات و رشد سریع

این شرکت در ابتدا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. مثلاً در سال 1968، دفتر مرکزی و پخش پیتزای شرکت در آتش نابود شد. در سال 1975، شرکتی از Domino’s Pizza به دلیل تشابه اسمی با شکر Domino شکایت کرد. البته دومینوز پیتزا توانست پرونده را ببرد.

علی‌رغم این مشکلات، این شرکت به‌سرعت درحال‌رشد بود. در سال 1983، این شرکت توانسته بود بیش از 1000 شعبه افتتاح کند. تا سال 2017، این شرکت توانست بیش از 12،000 شعبه در بیش از 5،700 شهر دنیا افتتاح کند. اکنون Domino’s Pizza یک شرکت بزرگ بین‌المللی است.

دومینوز پیتزا در چین

این شرکت از سال 1995 فعالیت خود را در بازار چین آغاز کرد. بخش چینی این شرکت، Domino’s Pizza China نام دارد. تا سال 2019، حدود 250 شعبه در 9 شهر چین وجود داشت. حدود 100 شعبه این شرکت تنها در شهرهای شانگهای و پکن فعالیت می‌کنند. حدود 90 درصد سفارش‌های چین، آنلاین انجام می‌شوند.

دنبال‌کردن لحظه به لحظه سفارش

در سال 2016، دومینوز یک سیستم GPS مخصوص مشتریان هلندی خود معرفی کرد. سفارش‌های مشتریان چه با اسکوتر، چه با دوچرخه و چه با ماشین، دارای GPS هستند و در نتیجه مشتریان می‌توانند ببینند سفارش آن‌ها لحظه به لحظه کجاست. این سیستم برای مدیریت شعب نیز کارآمد است و می‌توانند سیستم تحویل را تحلیل و بررسی کنند. در سال 2015، این سیستم نشان داد می‌تواند از تصادف پیک‌های این فست‌فود به میزان قابل‌توجهی جلوگیری کند.

تحویل پیتزا به‌وسیله ربات در هامبورگ آلمان

اکنون ربات‌ها بدون کمک انسان، می‌توانند پیتزای مشتریان را تحویل دهند. در سال 2017، این شرکت شروع به استفاده از ربات‌ها برای تحویل سفارش در شهر هامبورگ آلمان کرد. هرچند، کارمندان شرکت هنوز ربات‌ها را همراهی می‌کنند. هر ربات توانایی حمل 5 پیتزا را دارد. ربات‌های این شرکت، با سرعت 6 کیلومتر در ساعت در پیاده‌رو تردد می‌کنند. این ربات‌ها، دوربین و سنسورهایی مخصوص دارد تا بتواند از موانع عبور کند.

آیا فکر می‌کنید ربات‌ها بتوانند هزینه تحویل پیتزاهای Domino’s Pizza را در آینده کم کنند؟ اگر جواب شما مثبت است، پس شاید خرید سهام این شرکت منطقی به نظر برسد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *