چگونه می‌توان سهام رنو (Renault) را خریداری کرد؟

شرکت خودروسازی رنو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیاست. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در این شرکت می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله، به راه‌های خرید سهام Renault خواهیم پرداخت. همچنین، در ادامه می‌توانید قیمت کنونی این سهام را مشاهده کنید.

چگونه سهام رنو را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام رنو را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام رنو استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام رنو چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام رنو چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم رنو در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت رنو

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت رنو را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام رنو در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام رنو را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در شرکت رنو هوشمندانه است؟

شرکت خودروسازی رنو (Renault) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه خودرو در جهان است. رنو یکی از مهم‌ترین بازیگران بازار خودروسازی محسوب می‌شود. همچنین، برند رنو چندین برند زیرمجموعه را شامل می‌شود و به همین دلیل، بهتر است خرید سهام این شرکت را بررسی کنید. حضور برندهای دیگر تحت شرکت رنو باعث پخش شدن ریسک سرمایه‌گذاری شما بر روی شرکت‌های مختلف می‌شود و در نتیجه، ریسک کل سرمایه‌گذاری شما کاهش می‌یابد. مثلاً یکی از این برندها، RCI Banque است که اکنون تحت مالکیت رنو قرار دارد.

علی‌رغم وجود برندهای متعدد تحت نام رنو، شما به‌عنوان سرمایه‌گذار باید ریسک کلی بازار خودرو را در نظر بگیرید. هنگامی‌که قصد خرید سهام رنو را دارید، سرمایه‌گذاری شما کاملاً وابسته به عملکرد بخش خودرو است. به همین دلیل، کاهش آمار فروش بخش خودرو، می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر روی قیمت سهام رنو داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سهام شرکت Renault، شرکت‌های خودروسازی مشابه و رقبای این شرکت را بررسی کنید. معمولاً افراد سهام شرکتی را می‌خرند که تنها حس خوبی به آن داشته باشند. اگر محبوبیت برندی کاهش پیدا کند، فروش شرکت نیز با افت شدیدی روبرو خواهد شد که البته، تأثیر مثبتی نیز، بر روی قیمت سهام شرکت نخواهد گذاشت.

خرید_سهام_رنو

درباره شرکت رنو

شرکت رنو (Renault) یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین کارخانه‌های فرانسوی است که نه‌تنها خودروهای شخصی تولید می‌کند، بلکه به تولید انواع خودروهای تجاری، کامیون، تراکتور و حتی موتور هواپیما نیز مشغول است. این شرکت در سال 1899 توسط Louis Renault تأسیس شد. بخش زیادی از عمر رنو، تحت مالکیت دولت فرانسه گذشته است. هنگامی‌که رنو یک شرکت دولتی بود، Régie Nationale des Usines Renault نام داشت. سهام این شرکت در بازار بورس Euronext عرضه شده است و تحت نماد RNO قابل معامله است.

Renault Group

گروه تجاری رنو، تشکیل شده از پنج شرکت و رند مختلف است. البته در ابتدای فعالیت شرکت، تنها برند رنو وجود داشت. این برند فرانسوی سالانه 2.4 میلیون خودروی سواری و تجاری تولید می‌کند. البته شرکت‌ها و برندهای دیگری نیز وجود دارند که متعلق به رنو هستند. برای مثال، می‌توان Renault Samsung Motors را نام برد. این برند، سالانه 79،000 خودرو به بازار ارائه می‌کند.

برندهای شناخته شده دیگر که رنو مالکیت آن‌ها را برعهده دارد، Dacia و Lada هستند. همچنین، برند Alpine نیز بعد مدت زیادی عدم فعالیت، دوباره تحت مالکیت رنو در سال 2017 به بازار بازگشت. نکته جالب اینجاست که برند رنو، در بازار چین نیز فعالیت می‌کند. رنو در بازار چین، دو شریک تجاری به نام‌های Jinbei و Huansong دارد که به تولید خودروهای تجاری سبک مشغول هستند.

تاریخچه برند رنو

تأسیس برند رنو، به‌روز کریسمس سال 1898 بازمی‌گردد. در آن روز، برادران رنو (Louis، Marcel و Fernand) درباره خودرویی که بیرون خانه آن‌ها پارک شده بود صحبت می‌کردند. این خودرو، Voiturette نام داشت که پروژه تحقیقاتی لویی در 22 سالگی محسوب می‌شد. کمی بعد، این خودرو موضوع شرط‌بندی لویی و یک وکیل سرشناس شد.

برای برد این شرط‌بندی، لویی باید این خودرو را تا خیابان Lepic در شهر Montmartre می‌راند. این کار، امروزه کار سختی محسوب نمی‌شود، اما در آن زمان، کاری سخت و پرریسک بود. این جاده شیبی 13 درصدی داشت. این وکیل، آن‌چنان تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته بود که همان لحظه یک نسخه برای خودش سفارش داد. کمی بعد، لویی چندین سفارش دیگر برای تولید این خودرو دریافت کرد که اساس تأسیس شرکت رنو بودند. این شرکت رسماً فعالیت خود را در سال 25 فوریه 1899 آغاز کرد.

درعین‌حال می‌توان گفت که شرکت Renault، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت اروپایی محسوب می‌شود. اکنون، حوزه فعالیت گروه تجاری رنو، تنها تولید خودرو نیست. RCI Banque که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های مالی اروپا خصوصاً در زمینه تأمین اعتبار خرید خودرو محسوب می‌شود، بخشی از گروه تجاری رنو است. سهام‌داران اصلی رنو، دولت فرانسه و شرکت خودروسازی Nissan (که شریک تجاری رنو نیز محسوب می‌شود) هستند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *