چگونه می‌توان سهام شرکت فدکس (FedEx) را خریداری کرد؟

تقریباً همه ما شرکت فدکس (FedEx) را می‌شناسیم. این شرکت پستی، بیشتر در آمریکا فعال است، اما مرسولاتی به سراسر دنیا ارسال می‌کند. با رشد هر چه بیشتر صنعت فروش آنلاین، سوددهی شرکت FedEx نیز بیشتر خواهد شد. آیا دوست دارید در کمپانی فدکس سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، بهترین روش خرید سهام شرکت FedEx را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نگاهی به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام فدکس را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام فدکس را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام فدکس استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام فدکس چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام فدکس چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم فدکس در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت فدکس

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت فدکس را پیدا کنید.

تحلیل فدکس

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام فدکس مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم فدکس در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام فدکس در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام فدکس را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم فدکس در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند فدکس در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام فدکس است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت فدکس

شرکت FedEx Corporation که به‌اختصار، FedEx نامیده می‌شود، خدمات لجستیک و حمل بار ارائه می‌کند. فدکس از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی مرسولات مشتریان را به مقصد می‌رساند. این شرکت، در زمینه حمل‌ونقل بارهای سنگین نیز فعال است.

سیستم حمل‌ونقل بین‌المللی فدکس، چهار واحد تجاری مختلف دارد. FedEx Express، سرویسی است که به حمل بسته‌های کوچک و اسناد مشغول است. FedEx Freight، FedEx Ground و FedEx Services بخش‌های تجاری دیگر این شرکت هستند.

مهم‌ترین بازار این شرکت، بازار ایالات متحده است. حدود دو سوم گردش مالی این شرکت از آمریکا به دست می‌آید. دفتر مرکزی FedEx، در شهر Memphis در ایالت Tennessee قرار دارد.

خرید-سهام-فدکس

تاریخچه شرکت

مؤسس این امپراتوری حمل بار، Frederick W. Smith است. او در زمان تحصیل در دانشگاه Yale، مقاله‌ای نوشت درباره این‌که در دوران اوج‌گیری خدمات کامپیوتری، یک شرکت حمل بار شانس موفقیت بسیاری دارد. هنگامی‌که او در سال 1966 به ارتش آمریکا پیوست، فهمید که ارتش نیز عملیات لجستیک زیادی دارد.

در سال 1971، او شرکت FedEx Express Corporation را تأسیس کرد. محل استقرار اولیه این شرکت، در شهر Little Rock در ایالت Arkansas بود. او قصد داشت تا بتواند به حمل بار بین‌المللی نیز بپردازد. اکنون FedEx به چهارگوشه دنیا بار ارسال می‌کند.

تأسیس فدکس

Smith شهر Memphis را به‌عنوان پایگاه اصلی فدکس انتخاب کرد. در این شهر، یک مرکز پخش مرسوله افتتاح شد. از این مرکز، سفارش‌های مختلف پردازش می‌شد. Smith قصد داشت تعدادی کامیون و هواپیما به طور اختصاصی برای حمل بار شرکت خریداری کند.

این شرکت اولین سفارش‌های خود را در سال 1973 ارسال کرد. در اولین روز فعالیت شرکت، فدکس 189 مرسوله به 25 شهر مختلف آمریکا با 14 جت Dassault Falcon، ارسال کرد. این شرکت بعد از چندین سال ضرر، توانست در سال 1976 به سوددهی برسد. رؤیای Smith برای ارسال بار بین‌المللی در سال 1985 به تحقق پیوست. اولین پرواز بین‌المللی فدکس به مقصد اروپا انجام شد. بعدتر اما فدکس پروازهایی به مقاصدی مانند آسیا و خاورمیانه نیز انجام داد.

تصاحب شرکت TNT

در آگوست 2015، فدکس به شرکت TNT پیشنهاد داد که با مبلغ 4.4 میلیارد یورو، این شرکت را خریداری کند. خرید شرکت TNT در ماه می 2016 قطعی شد. با خرید این شرکت، فدکس تبدیل به دومین شرکت پستی و حمل بار در اروپا شد. FedEx برای توسعه کسب‌وکار خود به اروپا، شرکت TNT را خریداری کرد. دفتر مرکزی مشترک این دو شرکت در اروپا، در شهرهای Amsterdam و Hoofddorp قرار دارد.

آیا فکر می‌کنید فدکس در تصاحب بازار اروپا موفق خواهد بود؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است، می‌توانید به فکر خرید سهام FedEx باشید.

نوسانات قیمت سهام

کمپانی فدکس، از قرنطینه سراسری کرونا و همچنین تعطیلات سال نو، سود بسیار زیادی کسب کرده است. در این دوران، تنها در سه ماه، درآمد این شرکت سی درصد افزایش‌یافته است. در طول مدت کرونا نیز، گردش مالی این شرکت، نوزده درصد بیشتر شده است. در همین زمان، قیمت سهام این شرکت نیز، رشد زیادی داشته است. هرچند، از هفته دوم دسامبر 2020، دوباره قیمت سهام FedEx سیر نزولی پیدا کرده است. مشخص نیست که آیا سهام این شرکت باز هم رشد خواهد کرد یا خیر.

اما چگونه قیمت سهام FedEx در زمان تعطیلی‌های کرونا و قرنطینه سراسری رشد داشته است؟ دلیل این افزایش قیمت، سفارش آنلاین بیشتر افراد در طول مدت قرنطینه بوده است. شرکت‌های حمل بار مثل فدکس، از این شرایط سود زیادی کسب کرده‌اند. هنگامی‌که قرنطینه‌های کرونا به پایان برسد، ممکن است قیمت سهام فدکس سقوط کند. چرا که بیشتر افراد اقدام به خرید از مغازه‌های فیزیکی خواهد کرد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *