چگونه می‌توان سهام شرکت هرتز (Hertz) را خریداری کرد؟

شرکت هرتز (Hertz) یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های اجاره اتومبیل در جهان است که پیشینه طولانی دارد. هرچند، همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر مخربی بر روی این شرکت گذاشته است و این شرکت عملاً ورشکست شده است. عموماً ارزش سهام یک شرکت ورشکست شده، صفر می‌شود. اما سرمایه‌گذاران هنوز هم سهام این شرکت را خریداری می‌کنند و در نتیجه، هنوز هم امکان سرمایه‌گذاری در این شرکت وجود دارد. اما آیا سرمایه‌گذاری در این شرکت عاقلانه است؟

چگونه سهام هرتز را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام هرتز را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام هرتز استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

شرکت هرتز در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟

شرکت آمریکایی Hertz، بیشتر در حوزه اجاره خودرو فعالیت می‌کند. Hertz در بیش از 150 کشور در جهان و بیش از 12،000 شهر فعالیت می‌کند و دفاتر این شرکت بیشتر در فرودگاه‌ها و مراکز شهر واقع شده است. بخشی از این دفاتر، متعلق به خود شرکت و بخشی دیگر در مالکیت خصوصی قرار دارند.

شرکت هرتز بزرگ‌ترین شرکت اجاره خودرو در جهان است. حدود 60 درصد خودروهای اجاره شده، توسط مشتریان تجاری اجاره می‌شوند. شرکت Hertz مالک شرکت‌های Dollar Rent A Car و Thrifty Car Rental نیز هست.

خرید_سهام_هرتز

تاریخچه شرکت هرتز

مؤسس این شرکت Walter R. Jacobs است. او کسب‌وکار اجاره خودروی خود را در سال 1918 در شهر شیکاگو شروع کرد. او ابتدا کار خود را با خرید و تعمیر چند خودروی T-Ford شروع کرد. در مدت کوتاهی، شرکت او موفقیت زیادی کسب کرد و گردش مالی این شرکت در سال 1923 به بیش از یک میلیون دلار رسید. در سال 1923، او این شرکت را به John T. Hertz فروخت که در آن زمان، مالکیت شرکت‌های Yellow Cabs، Yellow Club و Coach Manufacturing Company را در دست داشت.

شرکت اجاره خودروی Hertz در آن زمان نام خود را به Hertz Drive-Ur-Self تغییر داد و در سال 1926 نیز، توسط شرکت General Motors خریداری شد. بعداً، John Hertz دوباره شرکتی مشابه با نام Hertz-Rent-A-Car افتتاح کرد. در سال 1932، این شرکت اولین شعبه خود را در فرودگاه Midway شهر شیکاگو بازگشایی کرد.

خودروهای اجاره داده شده توسط هرتز

شرکت Hertz خودروهای متنوعی را اجاره می‌دهد. مثلاً در سال 2019، این شرکت 770،000 خودرو در اختیار داشت. از این تعداد، 204،000 خودرو خارج از ایالات متحده قرار داشتند. در ایالات متحده، هر خودرو 12 ماه نزد شرکت باقی می‌ماند اما در سایر جهان، این مدت 18 ماه است.

شرکت هرتز توافقات زیادی با شرکت‌های خودروسازی امضا کرده است. خودروهای تحت اختیار Hertz، بعد از مدت مشخصی به کارخانه بازمی‌گردند. حدود نصف خودروهای این شرکت، توسط خودروسازی‌های آمریکایی مثل فورد، فیات، کرایسلر و GM ساخته شده‌اند. همچنین این شرکت، از خودروهای برند کره‌ای کیا نیز استفاده می‌کند.

نماد سهام هرتز

تا سال 2001، شرکت هرتز با نماد HRZ در بازار بورس نیویورک معامله می‌شد. اما بعدازاین که شرکت فورد این شرکت را خریداری کرد، سهام این شرکت دیگر قابل معامله نبود. در سال 2015، این شرکت به گروهی از سرمایه‌گذاران خصوصی به مبلغ 15 میلیارد دلار به همراه بدهی‌هایش فروخته شد.

این سرمایه‌گذاران دوباره سهام این شرکت را عرضه کردند. این بار اما نماد این شرکت HTZ انتخاب شد و قیمت عرضه اولیه سهام این شرکت، 15 دلار تعیین شد. در ماه اوت 2014، سهام این شرکت به بیشترین قیمت خود یعنی 100 دلار به‌ازای هر سهم رسید. بعد از آن تاریخ، عموماً سهام این شرکت نزولی بوده است.

شرکت هرتز تقریباً ورشکسته شد

در حال حاضر، شرکت Hertz اوضاع مساعدی ندارد. در ماه می 2020، این شرکت در آمریکای شمالی اظهار ورشکستگی کرد. در ماه ژوئن 2020، این شرکت تصمیم عرضه 500 میلیون سهام خود را نیز لغو کرد. این شرکت به این دلیل عرضه سهام خود را متوقف کرد چرا که فکر می‌کرد بعد از ورشکستگی، سهام این شرکت ارزش چندانی نخواهد داشت.

در اکتبر 2020، این شرکت با یک بدهی سنگین 10 میلیارد دلاری، 1.65 میلیارد اعتبار گرفت. این اعتبار تحت عنوان بدهی تحت تصرف پرداخت شده است و به شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی کرده‌اند پرداخت می‌شود. در روز اعلام این خبر، قیمت سهام این شرکت از 1.03 دلار به 2.38 دلار افزایش قیمت پیدا کرد. البته مشخص نیست بعد از بازسازی شرکت، هنوز هم سرمایه‌ای برای سهام‌داران بماند یا خیر.

به همین دلیل سرمایه‌گذاری بلندمدت در شرکت Hertz ریسک بالایی دارد. پس حتماً هنگام سرمایه‌گذاری در این شرکت، مراقب باشید!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *