چگونه میتوان سهام شرکت ایرفرانس-کی ال (Air France-KLM)ام را خریداری کرد؟

ایرفرانس-کی ال ام (Air France-KLM) یک همکاری بین دو مورد از بزرگترین ایرلاین های اروپاست. این دو باهم، دومین ایرلاین بزرگ اروپا در زمینه حمل و نقل و حمل بار هوایی را تشکیل میدهند. اما بهترین مکان برای خرید سهام Air France-KLM کجاست؟ قیمت کنونی این سهام چقدر است؟ در این مقاله جامع، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

چگونه سهام ایرفرانس-کی ال ام را خریداری کنیم؟

آیا در فکر سرمایه گذاری در سهام Air France-KLM به قصد بلند مدت هستید؟ آیا از رشد آینده شرکت مطمئن هستید؟ پس قطعا بهتر است سهام این شرکت را خریداری کنید!

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ایرفرانس-کی ال ام را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ایرفرانس-کی ال ام استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام ایرفرانس-کی ال ام چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام ایرفرانس-کی ال ام چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم ایرفرانس-کی ال ام در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت ایرفرانس-کی ال ام

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت ایرفرانس-کی ال ام را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام ایرفرانس-کی ال ام در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام ایرفرانس-کی ال ام را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

سرمایه گذاری در ایرفرانس-کی ال ام در زمان بحران کرونا

ویروس کرونا، تاثیر زیادی بر عملکرد Air France-KLM داشته است. در زمان قرنطینه، کل ناوگان ایرفرانس، زمین گیر شده بودند و بلیط های بسیار کمی فروش میرفت. دولت های فرانسه و هلند، قول میلیاردها یورو کمک مالی را به این هواپیمایی داده اند. اما آینده شرکت هنوز نامعلوم است. به همین دلیل، سرمایه گذاری بلند مدت در Air France-KLM میتواند با ریسک همراه باشد.

اما اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری فعال در در سهام Air-France KLM است. هنگامی که شرکت فایزر (Pfizer) خبر خوب ساخت واکسن را منتشر کرد، قیمت بسیاری از سهام ها در یک روز ده ها درصد رشد کرد. به همین دلیل، این سهام، برای معامله گران فعال بسیار مناسب است.

آنالیز جامع سهام ایرفرانس-کی ال ام

درباره شرکت ایرفرانس-کی ال ام

ایرفرانس_KLM

در سال 2018، شرکت Air-France KLM 1014 میلیون مسافر را جا به جا کرد. Air-France KLM بخشی از شرکت SkyTeam است که چندین ایرلاین را در بر میگیرد و از بزرگترین مراکز هوایی در جهان است. خطوط هوایی این شرکت، سالانه 384 میلیون نفر را جا به جا میکنند و روزانه 13،000 پرواز دارند.

سهام Air-France KLM در بازار بورس آمستردام، پاریس و نیویورک قابل معامله است. Air-France KLM از سه طریق کسب درآمد میکند:

  • حمل مسافر
  • حمل بار
  • انجام تعمیرات

Air-France KLM بزرگترین ایرلاین باربری هوایی در دنیاست. همچنین، در بخش تعمیر و نگهداری، ترکیب صنایع ایرفرانس و و مهندسی KLM، ترکیب بسیار قدرتمندی از تیم خدمات و نگهداری هواپیما به وجود آورده است. این تیم نه تنها ناوگان Air-France KLM را تعمیر و نگهداری میکنند، بلکه به هواپیما های 150 ایرلاین دیگر خدمات ارائه میکنند.

آیا فکر میکنید این ایرلاین به رشد خود ادامه خواهد داد؟ پس شاید خرید Air-France KLM جذاب به نظر برسد.

نقاط قوت ایرفرانس_کی ال ام چیست؟

قبل از خرید سهام Air-France KLM، باید تحلیل جامعی از این سهام داشته باشید. در ادامه، نقاط قوت این سهام را بررسی خواهیم کرد.

دو برند معتبر

Air-France KLM از دو برند معتبر و مجزا تشکیل شده است: Air-France و KLM. در نتیجه، این شرکت هم در بازار فرانسه و هم در بازار هلند نقش فعالی ایفا میکند. این دو برند، در بین مشتریان اعتبار بالایی دارند و میتوانند به واسطه همین اعتبار، مشتریان زیادی جذب کنند.

هزینه کمتر

به دلیل ادغام دو شرکت، هزینه های زیادی صرفه جویی میشود. در نتیجه، عملکرد هر دو شرکت بهینه شده و هر دو از این همکاری سود کسب میکنند. آیا فکر میکنید این به معنای نتایج بهتر Air-France KLM خواهد بود؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به خرید سهام این شرکت کنید.

افزایش مشتریان بالقوه

در سراسر جهان، درآمد قشر متوسط در حال افزایش است. در نتیجه، افراد بیشتری به تعطیلات میروند. هنگامی که شمار مسافران افزایش یابد، فروش این شرکت نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه، Air-France KLM بلیط های بیشتری خواهد فروخت و رشد بیشتری نیز خواهد داشت.

بیش از حد بزرگ برای ورشکستگی

هنگامی که اوضاع اقتصاد خوب نباشد، کسب و کارهای کوچک به راحتی ورشکست میشوند. اما در مورد Air-France KLM اینگونه نیست. هنگامی که این شرکت به دلیل همه گیری کرونا با بحران مواجه شد، دولت های فرانسه و هلند وارد عمل شدند. به همین دلیل، ریسک سرمایه گذاری در این شرکت به نسبت پایین است. اما اگر این دولت ها سیاست های ملی گرایانه در پیش بگیرند، ممکن است Air-France KLM با مشکل مواجه شود.

خرید_سهام_KLM

ریسک های سرمایه گذاری در ایرفرانس_کی ال ام

ناگفته پیداست که سرمایه گذاری در هر شرکتی، ریسک هایی نیز دارد. سرمایه گذاری در Air-France KLM نیز، بدون ریسک نیست. در این بخش، به ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در این شرکت خواهیم پرداخت.

قیمت نفت

یکی از ریسک های سرمایه گذاری در Air-France KLM بالا رفتن قیمت نفت است. هواپیماها برای سوخت به نفت زیادی احتیاج دارند. هنگامی که قیمت نفت بالا میرود، قیمت سوخت هواپیماها نیز بالا میرود و هزینه های این شرکت نیز افزایش خواهد یافت و حاشیه سود شرکت نیز کم میشود. هنگامی که قیمت نفت افزایش زیادی داشته باشد، خواهید دید که قیمت شرکت های هواپیمایی مثل Air-France KLM کاهش خواهد یافت.

محیط زیست

اخیرا، به مبحث محیط زیست توجه بیشتری میشود. صنعت هواپیمایی چندان برای حفظ محیط زیست، مثبت نیست. به همین دلیل، دولت ها سعی میکنند که افراد کمتری به سفر هوایی بپردازند. در عین حال، دولت ها حمل و نقل های جایگزین مثل قطار را توسعه میدهند.

در عین حال، هنوز هم صنعت هوایی، اسپانسرهای زیادی دارد. مثلا شرکت Kerosene در هیچ کجای دنیا مالیات پرداخت نمیکند. اگر این سیاست در آینده سخت گیرانه تر شود، قیمت پرواز را افزایش خواهد داد. همچنین، بعضی دولت ها در حال افزایش مالیات بر روی پرواز هستند که باعث کمتر شدن مشتریان خطوط هوایی خواهد شد.

همچنین، انرژی پایدار بخشی از پروژه های Air-France KLM را تشکیل میدهد. این شرکت دائما بودجه هایی را برای تطابق با استانداردهای زیست محیطی اختصاص میدهد. همچنین، این شرکت به مشتریان طرح هایی را پیشنهاد میکند که هر مسافر بتواند آلایندگی ایجاد شده توسط یک نفر را جبران کند.

در سال 2021، مالیات بر پرواز جدیدی در کشور هلند به اجرا در خواهد آمد: به همین دلیل، مسافران مجبور به پرداخت هزینه اضافه ای به ازای هر بلیط خواهند بود. همین قضیه، میتواند فشاری منفی بر روی شرکت های هواپیمایی داشته باشد.

شرم از پرواز

یک روند جدید در جامعه به وجود آمده که افراد از سوار شدن در هواپیما خجالت میکشند. ایرلاین ها سعی دارند با این شرم مقابله کنند. معایب استفاده از هواپیما هر روزه بیشتر مشخص میشود و بسیاری از افراد نیز، به دلایل محیط زیستی از خرید بلیط هواپیما خودداری میکنند. ایرفرانس_کی ال ام باید به شیوه ای هوشمندانه با این قضیه مقابله کند. اگر ایرلاین ها نتوانند با این ذهنیت مقابله کنند، پرواز با هواپیما، تصویری مانند سیگار کشیدن به وجود خواهد آورد.

رقابت

رقبای Air-France KLM نیز، یکی دیگر از ریسک های سرمایه گذاری در این ایرلاین محسوب میشوند. رقبا ممکن است خدمات بهتری از این ایرلاین ارائه دهند و مشتریان را به سمت خود جذب کنند. همچنین، ایرلاین های ارزان قیمت تری نیز وجود دارند که بلیط های ارزان تری میفروشند. برای بسیاری از افراد، قیمت بلیت مهمترین مسئله است و Air-France KLM این مشتریان را از دست خواهد داد.

البته، این ایرلاین سعی میکند با ارائه خدمات متنوع، با رقبا رقابت کند. مثلا، اخیرا اعلام کرده که در پروازهای طولانی، تحویل بار اختیاری است و در نتیجه، قیمت بلیت افرادی که بار به همراه ندارند، ارزان تر خواهد شد. آیا فکر میکنید این استراتژی ها برای رقابت با دیگر ایرلاین ها کافی است؟ اگر جوابتان مثبت است، پس بهتر است سهام Air-France KLM را خریداری کنید.

محدودیت های زیرساخت

رشد Air-France KLM محدود به زیرساخت های این ایرلاین است. در بعضی کشورها، امکان انجام پروازهای بیشتر وجود ندارد. معمولا افراد محلی مانع از گسترش فرودگاه های شهری میشوند. در نتیجه، تقاضا برای پرواز بیشتر خواهد شد و تعداد پرواز ثابت خواهد ماند.

بحران کرونا

مشکلاتی که در اقتصاد جهان به وجود می آید، فشاری مضاعف بر روی سهام Air-France KLM میگذارد. یکی از این فشارها، بحران کرونا در سال 2020 بود. از آنجایی که بیشتر افراد از مسافرت اجتناب میکردند، بیشتر هواپیماهای Air-France KLM خالی تردد میکردند. در نتیجه، روزانه این ایرلاین میلیون ها یورو ضرر میکرد. ایرلاین هایی مثل Air-France KLM در آینده نیز، از اتفاقات مشابه مصون نخواهند بود.

سرمایه_گذاری_در_ایرفرانس

تاثیر دولت ها

هم دولت فرانسه و هم دولت هلند، از سهامداران بزرگ Air-France KLM محسوب میشوند. همچنین، دولت هر دو کشور، قول کمک مالی به این ایرلاین را دادند تا بتواند از بحران کرونا بیرون بیاید. در نتیجه، میتوان گفت که تاثیر دولت های هلند و فرانسه، بر روی این ایرلاین در حال افزایش است. بسیاری از سیاستمداران چپ گرا، خواهان محدودیت بر روی تعداد پروازها هستند و این سیاست قطعا به نفع این شرکت نخواهد بود. به همین دلیل، هنگامی که قصد سرمایه گذاری در Air-France KLM را دارید، باید از آخرین تحولات سیاسی مرتبط نیز، مطلع باشید.

کاهش قیمت سهام

به دلیل بحران کرونا، اوضاع اقتصادی Air-France KLM چندان جالب نیست. در نتیجه، این شرکت شروع به عرضه سهام خود به بازار کرده است. در هر صورت، Air-France KLM باید اقدام به دریافت وام های جدید کند و همه این موارد به معنای کاهش سود دهی و کاهش قیمت سهام است. به همین دلیل، سرمایه گذاری بلند مدت در این شرکت، با ریسک بالایی همراه است.

کاهش سفرهای تجاری

در زمان بحران کرونا، شرکت های زیادی به همایش ها و گردهمایی های آنلاین روی آوردند. حتی بعد از بحران کرونا نیز، احتمالا مردم کمتر از قبل به سفر میروند. از طرف دیگر، بلیت های کلاس تجاری، یکی از سودآورترین بخش های ایرلاین هاست. اگر این روند ادامه پیدا کند، قطعا سود دهی Air-France KLM در آینده به خطر خواهد افتاد.

تاریخچه ایرفرانس-کی ال ام

Air-France KLM یک ایرلاین چند ملیتی فرانسوی و هلندی است که دفتر مرکزی آن در فرودگاه شارل دو گل در نزدیکی پاریس قرار دارد.

در سی ام سپتامبر 2003، Air-France KLM از ادغام دو شرکت ایرفرانس فرانسوی و KLM هلندی به وجود آمد. تحت این شرکت تازه تاسیس، ناوگانی جدید از هواپیما و تجهیزان هوایی به وجود آمد. این ایرلاین، چندین ایرلاین کوچکتر و محلی را نیز در بر میگیرد.

پیش از تاسیس Air-France KLM، هم ایرفرانس و هم KLM چندین دهه پیش از ادغام با یکدیگر، در حال فعالیت بودند. طبق قوانین اتحادیه اروپا، برای ادغام این دو ایرلاین، هر دو شرکت مجبور شدند چندین آشیانه خود را در فرودگاه های شیپخول هلند و پاریس  فرانسه از دست بدهند.

دفتر مرکزی

دفتر مرکزی این شرکت در پاریس قرار دارد اما KLM هنوز هم تحت قانون هلند به فعالیت میپردازد. در نتیجه، فرود و پرواز هواپیماها تحت نظارت هلند انجام میشود.

بعد از ادغام دو شرکت، KLM به SkyTeam نیز پیوست. این نهاد، نوعی اتحادیه بین ایرلاین های مختلف است. ایرفرانس، پیش از ادغام نیز، عضو این نهاد بود.

آینده شرکت های هوایی در اروپا

به گفته کارشناسان، در بازار کنونی اروپا، جای سه ایرلاین بزرگ و یک یا دو ایرلاین ارزان قیمت وجود دارد. باقی ایرلاین ها نیز، یا با بازیگران بزرگتر ادغام میشوند و یا توسط دیگر ایرلاین ها خریده خواهند شد.

در پایان سال 2007، Air-France KLM ایرلاین بلژیکی VLM را تصاحب کرد. البته VLM به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. ایرلاین Martinair نیز در سال 2008 تصاحب شد.

شرکت های زیر، زیرمجموعه Air-France KLM محسوب میشوند:

  • ایرفرانس که شرکت های Brit Air، CityJet، Regional و Transavia.com را در بر میگیرد.
  • KLM که شرکت های KLM CityHopper و باقی سهام Transavia.com را در بر میگیرد.
  • شرکت حمل بار Air-France KLM که شامل Air France Cargo، KLM Cargo و Martinair Cargo میشود.
  • همچنین، ایرفرانس-کی ال ام بخشی از مالکیت Kenya Airways، Alitalia، Airlinair، CCM Airlines، Air Tahiti، Royal Air Maroc و Air Calédonie را داراست.

فکر میکنید مالکیت این شرکت ها به رشد ایرفرانس- کی ال ام کمک خواهد کرد؟ پس شاید خریداری سهام این ایرلاین هوشمندانه باشد!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *