چگونه می‌توان سهام میتسوبیشی (Mitsubishi) را خریداری کرد؟

شرکت میتسوبیشی (Mitsubishi) پیشینه ای طولانی دارد. این شرکت در زمان جنگ جهانی دوم، هواپیماهای فوق سریعی تولید می‌کرد که در حمله کامیکازه ارتش ژاپن استفاده شد. این روزها اما، این شرکت تنها خودروهای جدید و مدرن تولید می‌کند. آیا دوست دارید در کمپانی میتسوبیشی سرمایه‌گذاری کنید؟ پس ببینید چگونه می‌توانید سهام Mitsubishi را خریداری کنید. همچنین، قیمت کنونی این سهام را نیز در همین مقاله مشاهده کنید!

چگونه سهام میتسوبیشی را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام میتسوبیشی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام میتسوبیشی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام میتسوبیشی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام میتسوبیشی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم میتسوبیشی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت میتسوبیشی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت میتسوبیشی را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام میتسوبیشی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام میتسوبیشی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

تاریخچه شرکت میتسوبیشی

تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی، به سال 1917 بازمی‌گردد. در سال 1917، این شرکت اولین مدل خودروی سواری خود را با نام Model A به بازار عرضه کرد. تا سال 1921، تنها 22 نسخه از این خودرو ساخته شده بود.

در دهه‌های بعد، این شرکت محصولات نوآورانه جدیدی به بازار ارائه کرد. مثلاً، این شرکت اولین خودرو با موتور ژاپنی دیزلی را تولید کرده است و اولین نمونه خودروی چهارچرخ نیز، از طراحی‌های این شرکت است. میتسوبیشی قصد دارد با همکاری با کمپانی‌های خودروسازی خارجی، صادرات خودرو به دیگر کشورها را افزایش دهد.

در سال 1971، کمپانی کرایسلر (Chrysler) 15 درصد از سهام شرکت Mitsubishi را خریداری کرد. پس از این خریداری، خودروهای میتسوبیشی تحت برند کرایسلر در ایالات متحده به فروش رسیدند. در اروپا نیز، میتسوبیشی خودروهای خود را تحت برند Colt به بازار عرضه کرده است.

خرید_سهام_میتسوبیشی

میتسوبیشی در زمان جنگ جهانی دوم

در زمان جنگ جهانی دوم، میتسوبیشی اقدام به تولید کامیون، اتوبوس و هواپیما کرد. این شرکت، هواپیماهای چابک و فوق سریعی را تحت نام Zero طراحی و تولید کرد. این هواپیماها، در زمان حمله کامیکازه توسط ارتش ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند.

موفقیت در دهه هفتاد

اولین خودروی میتسوبیشی که به بازار اروپا راه پیدا کرد، مدل Lancer بود. این خودرو، بسیار قابل‌اعتماد بود و با اقبال عمومی نیز مواجه شد. کمی بعد، مدل Galant نیز به بازار اروپا عرضه شد که خودروی بزرگ‌تری محسوب می‌شد. در سال‌های بعد نیز، مدل‌های اسپرت این شرکت به این بازار راه یافتند.

دهه هفتاد، دهه بسیار خوب و موفقی برای برند میتسوبیشی محسوب می‌شود. در سال 1973، این شرکت تنها 500،000 خودرو در سال تولید می‌کرد اما در سال 1979، این عدد به یک میلیون خودرو در سال افزایش پیدا کرد.

پیش‌گام در خودروهای سواری چهار چرخ متحرک

میتسوبیشی اولین خودروسازی بود که خودروهای چهارچرخ متحرک تولید کرد. در سال 1933، مدل RX-33 که نیروی انتقال موتور به چهارچرخ خودرو منتقل می‌شد را به بازار عرضه کرد. این خودرو، اولین خودروی ژاپنی بود که نیروی پیشرانه موتور را به چهارچرخ منتقل می‌کرد. در سال 1982، میتسوبیشی دوباره اقدام به طراحی و تولید خودروهای چهارچرخ متحرک کرد. مدل Pajero 4×4 رقیب خودروی محبوب Range Rover محسوب می‌شد.

آیا فکر می‌کنید میتسوبیشی در آینده نیز، باز هم مدل‌های موفق به بازار عرضه خواهد کرد؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است، پس بهتر است اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت کنید. هنگام سرمایه‌گذاری در این شرکت، بهتر است حواستان به عملکرد شرکت و رقبای آن باشد. آیا فکر می‌کنید میتسوبیشی در آینده‌ای نزدیک مدل جدیدی به بازار عرضه خواهد کرد؟ ارائه مدل‌های جدید، می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی قیمت سهام شرکت داشته باشد.

همکاری با کشورهای مختلف

کمپانی Mitsubishi از دهه هفتاد میلادی شروع به همکاری با کشورهای مختلف کرده است. برای مثال، میتسوبیشی و ولوو (Volvo) یک خودروی سواری اقتصادی را با همکاری هم تولید کرده‌اند. خودروهای Mitsubishi Lancer و Volvo S40/V40 محصول همکاری این دو شرکت است. همچنین این شرکت، همکاری‌های متعددی با شرکت‌هایی نظیر Hyundai در کره جنوبی و Proton در مالزی شروع کرده است. در چین نیز، شرکت‌هایی تحت لیسانس میتسوبیشی، خودروی Lancer را تولید می‌کنند.

رسوایی‌های شرکت و پیامدهای آن

درست مثل بسیاری از خودروسازی‌های دیگر، میتسوبیشی نیز، درگیر رسوایی دست‌کاری آمار تولید گاز گلخانه‌ای خودروهایش شد. با انتشار این خبر، سهام‌داران این شرکت اعتماد خود را از دست دادند و اقدام به فروش سهام شرکت کردند. در نتیجه، قیمت سهام و سوددهی شرکت، تحت‌فشار زیادی قرار گرفت.

در این شرایط، کمپانی Nissan به کمک میتسوبیشی آمد و 22.4% از سهام شرکت را خریداری کرد. نیسان اکنون بزرگ‌ترین سهام‌دار میتسوبیشی است و در نتیجه، قدرت زیادی بر روی تصمیمات و آینده شرکت دارد.

آمار و ارقام میتسوبیشی

کمپانی Mitsubishi، سالانه بیش از یک میلیون خودرو تولید می‌کند که تنها 10 درصد از آن در بازار ژاپن به فروش می‌رسند. بیشتر خودروهای این شرکت در ژاپن تولید می‌شوند و بعد از آن جا به سراسر دنیا صادر می‌شوند. آسیا مهم‌ترین بازار این شرکت محسوب می‌شود.

هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت میتسوبیشی، باید به ارزش ین ژاپن نیز توجه داشته باشید. چرا که کاهش یا ارزش ین ژاپن می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را تحت تأثیر قرار دهد!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *