چگونه می‌توان سهام شرکت نیکولا (Nikola Corporation) را خریداری کرد؟

شرکت نیکولا (Nikola) ممکن است تسلای بعدی باشد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در این شرکت می‌تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد. اما بهترین کارگزاری برای سرمایه‌گذاری در شرکت نیکولا کدام است؟ قیمت کنونی سهام Nikola چقدر است؟ در این مقاله، تمام اطلاعاتی که درباره شرکت نیکولا نیاز دارید بدانید را خواهید یافت!

چگونه سهام نیکولا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام نیکولا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام نیکولا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام نیکولا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام نیکولا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم نیکولا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت نیکولا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت نیکولا را پیدا کنید.

تحلیل نیکولا

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام نیکولا مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم نیکولا در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام نیکولا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام XXX را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم نیکولا در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند نیکولا در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام نیکولا است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت نیکولا

از آنجایی که اخیراً خودروهای برقی و سازگار با محیط زیست اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، خودروسازی‌های زیادی شروع به فعالیت در این بازار کرده‌اند. مبنای تأسیس شرکت نیکولا در سال 2016 نیز همین بوده است. این شرکت در شهر Phoenix در ایالت آریزونا در ایالات متحده تأسیس شد. هدف شرکت Nikola، تولید خودروهای سازگار با محیط زیست است و این شرکت قصد دارد خودروهایی تولید کند که آلایندگی کربن آنها صفر باشد. در واقع، شما می‌توانید کیلومترها با خودروهای نیکولا رانندگی کنید بدون آن که آسیبی به لایه ازن وارد کنید.

نام شرکت نیکولا، از نام مخترع معروف، Nikola Tesla گرفته شده است. در سال 2015، مؤسس این شرکت Trevor Milton شرکتی با نام Nikola Motor Corporation تأسیس کرد و تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای برقی گذاشت. کمی بعد، نام شرکت برای فعالیت در بازارهای گسترده‌تر، به Nikola Corporation تغییر یافت.

خرید سهام نیکولا

رشد شرکت

کمپانی Nikola در زمان کوتاهی توانسته رشد زیادی هم در ارزش شرکت و هم در ابعاد شرکت داشته باشد. هنگامی‌که این شرکت شروع به فعالیت کرد، زیرمجموعه‌های مختلفی به این شرکت اضافه شد. شناخته‌شده‌ترین زیرمجموعه‌های نیکولا، Nikola One و Nikola Tre هستند که بر روی تولید کامیون‌هایی با سوخت هیدروژنی تمرکز کرده‌اند. بازار اصلی این کامیون‌ها، قاره اروپا است. از دیگر زیرمجموعه‌های نیکولا، می‌توان Nikola Powersport و Nikola Energy Company را نام برد. تمرکز این دو زیرمجموعه، تولید خودروهای اسپرت سازگار با محیط زیست و همچنین خودروهای خانوادگی برقی است.

بخش عمده‌ای از رشد این شرکت به دلیل همکاری‌های این نیکولا با دیگر شرکت‌ها و همچنین خریداری شرکت‌های دیگر بوده است. مثلاً کامیون‌های هیدروژنی این شرکت، با همکاری شرکت Iveco که یک شرکت ایتالیایی تولید خودروهای سنگین است، تولید شده اند. در سال 2020، ارزش شرکت نیکولا رشدی تصاعدی داشت. دلیل این رشد، شروع همکاری نیکولا با جنرال موتورز که بزرگ‌ترین خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود، عنوان شد. قرار است این همکاری، به تولید یک خودروی پیک آپ برقی منجر شود.

همچنین در سال 2020 نیکولا توانست سهام خود را به بازار عرضه کند. مدیرعامل نیکولا طبق قراردادی با شرکت VectolQ که سهام آن در بازار بورس عرضه شده بود، این شرکت را خریداری کرد و در نتیجه توانست سهام نیکولا را از این طریق در بازار بورس NASDAQ عرضه کند.

سهام شرکت نیکولا

رانندگی با خودروهای سازگار با محیط زیست، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و تأثیر این مورد نیز، در شرکت نیکولا قابل مشاهده است. در سال اول عرضه، سهام Nikola رشدی چشمگیر را تجربه کرد. ارزش کمپانی نیکولا در زمان عرضه اولیه سهام، 13 میلیارد دلار تخمین زده شد که تنها در سال اول فعالیت، توانست 80 میلیون دلار فروش داشته باشد.

از آنجایی که از عرضه سهام نیکولا مدت‌زمان کمی می‌گذرد، مشخص نیست ارزش این شرکت چقدر رشد خواهد کرد. اما آینده شرکت نیکولا، روشن به نظر می‌رسد و سهام‌داران شرکت نیز، امید زیادی به آینده دارند. محبوبیت خودروهای الکتریکی رو به افزایش است و کارآفرینان و دیگر افراد در پی راه‌هایی برای کاهش تولید کربن هستند. به همین دلیل، با افزایش استفاده از خودروهای برقی، کمپانی Nikola می‌تواند جایگاه مستحکم‌تری در بازار پیدا کند.

برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به بازار خودروهای الکتریکی وارد شوند، خرید سهام نیکولا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با افزایش محبوبیت و استفاده از خودروهای برقی، قیمت سهام نیکولا می‌تواند رشد زیادی داشته باشد. این شرکت که توسط Trevor Milton تأسیس شده است، مثالی از این قضیه است. میلتون دیگر مالک شرکت محسوب نمی‌شود اما هنوز هم از سهام خود در شرکت، درآمد کسب می‌کند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *