چگونه می‌توان سهام میشلن (Michelin) را خریداری کرد؟

تقریباً همه افراد ستاره‌هایی که میشلن (Michelin) به رستوران‌های با کیفیت اعطا می‌کند را می‌شناسند. البته این ستاره‌ها، تنها منبع درآمد این شرکت نیست. این شرکت از تولید لاستیک ماشین نیز، درآمد خوبی کسب می‌کند. در این مقاله، راه‌های خرید سهام Michelin را بررسی خواهیم کرد. همچنین، قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده می‌کنید.

چگونه سهام میشلن را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام میشلن را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام میشلن استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام میشلن چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام میشلن چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم میشلن در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت میشلن

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت میشلن را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام میشلن در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام میشلن را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت میشلن

کمپانی Michelin یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تایر خودرو در دنیاست. این شرکت، هنوز هم توسط خانواده مؤسس این شرکت اداره می‌شود. به لطف ساختار هوشمندانه شرکت، این کسب و کار خانوادگی توانسته است سرمایه زیادی به خود جذب کند. دفتر مرکزی این شرکت فرانسوی، در شهر Clermont-Ferrand واقع شده است.

تاریخچه شرکت میشلن

کمپانی Michelin در سال 1889، توسط دو برادر به نام‌های Andre و Edouard Michelin تأسیس شده است. این دو برادر توانستند باعث رشد شرکت شوند. این دو برادر برای کمک به رشد بیشتر این شرکت، کمپانی Citroën را خریداری کردند. البته میشلن این کمپانی را در سال 1974 دوباره فروخت.

شرکتی چندوجهی

میشلن یک شرکت چندوجهی است. فعالیت‌های این شرکت، تنها به تولید لاستیک خودرو محدود نمی‌شود. مثلاً، یکی از محصولات شناخته شده این شرکت، راهنمای سفر میشلن است که از سال 1900 در حال انتشار است. به‌علاوه، این شرکت به دلیل رتبه‌بندی رستوران‌ها با اعطای ستاره نیز شناخته می‌شود.

دستاوردهای شرکت

این شرکت چندین بار، تولیدکننده اول انواع خاصی از تایر ماشین بوده است. بعضی از دستاوردهای شرکت، به شرح زیر است:

  • اولین چرخ قابل تعویض دوچرخه (1891)
  • اولین تایر لاستیکی خودرو (1895)
  • اولین تایر کامفورت کامیون (1926)
  • اولین تایر شبکه فلزی (1936)

نماد میشلن

این شرکت نماد بسیار مشهوری به نام Bibendum دارد. پیش‌ازاین، این نماد از تایر خودرو ساخته شده بود، اما اکنون، از تایر دوچرخه ساخته شده است. این نماد، در مجلات میشلن نیز، به تصویر کشیده شده است. مثلاً، Bibendum در محوطه آبی خالی راهنمای جاده میشلن قابل‌مشاهده است.

خرید شرکت Uniroyal Goodrich

در سال 1989، میشلن شرکت تولید تایر آمریکایی Uniroyal Goodrich را خریداری کرد. این کمپانی، دومین تولیدکننده تایر خودرو در ایالات متحده محسوب می‌شود. میشلن برای این خرید، مبلغ 0.9 میلیارد دلار را پرداخت کرد. علاوه بر این مبلغ، میشلن 0.8 میلیارد دلار برای بدهی‌های این شرکت پرداخت کرد. خریداری این شرکت، جایگاه کمپانی Michelin را در بازار ایالات متحده، مستحکم‌تر کرد.

نقشه و راهنمای سفر میشلن

کمپانی Michelin از سال 1900 در حال انتشار راهنمای سفر است. همچنین از سال 1910 نیز، نقشه‌های راه میشلن، به طور مداوم منتشر شده‌اند. در گذشته، میشلن تنها راهنمای سفر و نقشه فرانسه منتشر می‌کرد. اما اکنون راهنماهای میشلن کل اروپا و حتی خارج از اروپا را در برمی‌گیرند.

چرا میشلن اقدام به انتشار نقشه و راهنمای سفر کرد؟ میشلن امید داشت با انتشار این مطالب، بتواند تایرهای خودروی خود را تبلیغ کند. این نقشه‌ها و راهنماهای سفر، توریسم جاده‌ای را تبلیغ می‌کنند و در نتیجه، می‌توانند به طور غیر مستقیم، به فروش تایر خودرو کمک کنند. در واقع، تحریریه نقشه و راهنمای سفر میشلن، خیلی زود از بخش تولید تایر خودرو جدا شد.

انتشار راهنمای قرمز میشلن

هرساله میشلن در ویژه‌نامه‌ای که راهنمای قرمز (Red Guide) نام دارد، هتل‌ها و رستوران‌های منتخب را منتشر می‌کند. در این راهنما، میشلن به رستوران‌های خاص با آشپزهای ویژه، ستاره‌هایی اعطا می‌کند که بسیار مشهور شده‌اند. میشلن برای اعطای ستاره، حدود 70 بازرس را به بیش از 50,000 رستوران در سراسر اروپا می‌فرستد.

رستوران‌هایی که موفق به دریافت ستاره می‌شوند، بسیار از این اتفاق خوشحال هستند. چراکه ستاره‌های میشلن، گواه کیفیت بالای این رستوران‌ها است.

خرید سهام میشلن

کاهش فروش تولیدکننده تایر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه

در نیمه اول 2017، بالارفتن قیمت مواد اولیه باعث شد سوددهی Michelin کاهش پیدا کند. این شرکت برای جلوگیری از کاهش عملکرد، قیمت محصولات را افزایش داد. افزایش قیمت مواد اولیه، باعث شد فروش میشلن 331 میلیون دلار کاهش یابد. در نیمه دوم 2017 اما، قیمت مواد اولیه کمی کاهش پیدا کرد.

پیش از سرمایه‌گذاری در Michelin، پیشنهاد می‌کنیم تحولات قیمت مواد اولیه را بررسی کنید. ببینید کدام ماده خام در تولید تایر خودرو استفاده می‌شود و چگونه می‌توان بر روی قیمت سهام این شرکت تأثیر بگذارد. با این کار، می‌توانید بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود در سهام میشلن کسب کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *