چگونه می‌توان سهام شرکت نیسان (Nissan) را خریداری کرد؟

ژاپن برندهای خودروسازی مشهوری مثل مزدا (Mazda) و میتسوبیشی (Mitsubishi) دارد. یکی از سهام‌های دیگر این کشور، سهام شرکت نیسان (Nissan) است. در این صفحه، خواهیم دید که چگونه می‌توان در شرکت Nissan سرمایه‌گذاری کرد. همچنین، خواهیم دید که در کدام کارگزاری می‌توان با پرداخت کارمزد کم، این سهام را خریداری کرد. به‌علاوه، قیمت کنونی این سهام را مشاهده خواهیم کرد.

چگونه سهام نیسان را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام نیسان را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام نیسان استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام نیسان چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام نیسان چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم نیسان در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت نیسان

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت نیسان را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام نیسان در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام نیسان را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

[stock_table mode=”3″

تاریخچه نیسان

تاریخچه شرکت Nissan به سال 1911 بازمی‌گردد. اولین خودروی این شرکت در سال 1914 تولید شد و تحت نام DAT که مخفف نام سهام‌داران این شرکت بود به بازار عرضه شد. در سال 1931، نام این برند به Datson تغییر یافت. Son در زبان ژاپنی به معنی ضرر است. به همین دلیل، در سال 1933 این نام دوباره به Datsun تغییر پیدا کرد. از سال 1984، برند Nissan بر روی تمام خودروهای این شرکت درج شد. اولین خودروی سواری نیسان تحت لیسانس Austins تولید شد. اولین مدل مستقل نیسان در سال 1967 به بازار عرضه شد.

محصولات نیسان

نیسان تنها خودروهای عادی سواری را طراحی و تولید نمی‌کند. یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های Nissan، تولید خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت است که به سری Z شناخته می‌شوند. اولین خودروی اسپرت این شرکت که 240Z نام داشت در سال 1970 به بازار ایالات متحده عرضه شد. یکی از تخصص‌های نیسان تولید خودروهای چهارچرخ متحرک است. این شرکت همچنین تراکتورهای سبک، اتوبوس، لیفتراک و موتور زیردریایی نیز تولید می‌کند.

قیمت سهام خودروسازی‌ها به شدت وابسته به نوآوری این شرکت‌ها در محصولاتشان است. هنگامی‌که شرکتی خودرویی عالی و ارزان به بازار ارائه می‌کند، قیمت سهام شرکت نیز رشد می‌کند. آیا دوست دارید در سهام Nissan سرمایه‌گذاری کنید؟ پس باید حواستان به تحولات پیرامون ارائه محصول این شرکت باشد.

خرید_سهام_نیسان

پیشرو در زمینه خودروهای الکتریکی

کمپانی Nissan در زمینه خودروهای الکتریکی و برقی، پیشرو در بازار محسوب می‌شود. خودروی Nissan Leaf در سال 2011 به بازار عرضه شد و در آن زمان، تنها خودروی 100% برقی در بازار بود. آن زمان، همه فکر می‌کردند که نیسان و راننده‌های این خودرو در حال ورود به دنیایی ناشناخته هستند چرا که تنها 6 شارژر سریع در کشور هلند وجود داشت. اما در همان سال 2011، 300 خودروی برقی نیسان وارد جاده‌های هلند شدند. درعین‌حال، Nissan بیش از 250,000 خودرو برقی در دنیا به فروش رساند.

شرکتی مثل Tesla به دنیا ثابت کرده است که خودروهای برقی در آینده بر بازار غلبه خواهد کرد. این سهام نیز پیاپی در حال شکستن رکوردهای مختلف است. بسیاری از دولت ها در نظر دارند که در آینده ای نزدیک، تنها خودروهای برقی را مجاز بدانند. به همین دلیل، می‌توان گفت که نیسان به خوبی به این بازار پاسخ داده است. آیا فکر می‌کنید Nissan به نوآوری های خود در زمینه خودروی الکتریکی ادامه خواهد داد؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است، پس شاید سرمایه‌گذاری در سهام نیسان برایتان جذاب باشد!

نیسان و خودروهای خودران

Nissan می‌خواهد اولین برندی باشد که خودروی تمام برقی خودران تولید می‌کند. با این خودروها، رانندگی امن‌تر و پاکیزه‌تر خواهد بود. همچنین، این خودروها از تصادفات زیادی جلوگیری خواهند کرد. آیا فکر می‌کنید نیسان موفق به تولید چنین خودروهایی خواهد شد؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به خرید سهام Nissan کنید.

همکاری رنو و نیسان

Nissan در طول سال‌ها همکاری‌های فراوانی داشته است. در سال 1999، این شرکت شروع به همکاری با شرکت رنو (Renault) کرد. در سال 1999، نیسان بدهی سنگینی داشت و سرمایه کافی برای تولید محصول نیز نداشت. همکاری با رنو، کلید حل این مشکل بود. این همکاری هنوز هم ادامه دارد.

همکاری‌های این‌چنینی، می‌توانند چالش‌برانگیز باشند. مثلاً، نیسان اکنون حق رأی در شرکت رنو را ندارد چرا که قوانین فرانسه این اجازه را به نیسان نمی‌دهد. اما عملکرد نیسان بهبود یافته است. به همین دلیل، این دو شرکت به دنبال یک راه‌حل عادلانه هستند.

همکاری‌هایی در این سطح همیشه هم برای سهام‌داران خوب نیست. مثلاً، رنو اخیراً رأی داد که مدل خاصی در فرانسه تولید شود تا از اشتغال در فرانسه حمایت کند. در هند اما، همین خودرو می‌توانست ارزان‌تر تولید شود و سود بیشتری برای شرکت ژاپنی نیسان داشته باشد. این روزها، این دو شرکت توافق کرده‌اند که رنو به طور مستقیم در عملکرد نیسان دخالتی نداشته باشد. همچنین، حق رأی این شرکت نیز محدود شده است.

هنگامی‌که شرکتی مثل Nissan وارد همکاری با شرکتی دیگر می‌شود، باید بررسی کند تا ببیند آیا سهام‌داران نیز از این همکاری نفع خواهند برد یا خیر. آیا نظر سهام‌داران نسبت به این همکاری مثبت است؟ در این صورت، قیمت سهام ممکن است افزایش یابد و می‌تواند جذابیت سرمایه‌گذاری در شرکت را نیز بالا ببرد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *