چگونه می‌توان سهام نواواکس (Novavax) را خریداری کرد؟

نواواکس (Novavax) یک شرکت نسبتاً کوچک سوئیسی است که مدت‌ها بود ناشناخته باقی‌مانده بود و سهام این شرکت در NASDAQ عرضه شده است. اما پس از همه‌گیری کرونا، نام این شرکت دوباره به اخبار راه پیدا کرد. چرا که این شرکت درحال‌توسعه یک واکسن برای ویروس کرونا است. در این مقاله، خواهیم دید چه راه‌هایی برای خرید سهام نواواکس وجود دارد. همچنین، اطلاعاتی که پیش از سرمایه‌گذاری در این شرکت باید بدانید را نیز، به شما خواهیم گفت.

چگونه سهام نواواکس را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام نواواکس را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام نواواکس استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

نواواکس و ویروس کرونا

نام شرکت Novavax از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بر سرزبان‌ها افتاد. هنوز کسی نمی‌داند که آیا واکسن این شرکت کارآمد خواهد بود یا خیر. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در این شرکت ریسک بالایی دارد. در کوتاه‌مدت اما، قیمت سهام این شرکت تحت تأثیر تحولات ویروس کرونا خواهد بود:

  • اگر ویروس کرونا سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها در حال شیوع باشد؛ قیمت سهام این شرکت افزایش خواهد یافت.
  • اگر شیوع این ویروس، کندتر از پیش‌بینی‌ها باشد، قیمت ممکن است کاهش یابد یا با سرعت کمتری رشد کند.

در درازمدت اما، قیمت سهام این شرکت وابسته به نتیجه تحقیقات واکسن است. اگر نواواکس بتواند واکسنی کارآمد عرضه کند، قیمت سهام این شرکت افزایش خواهد یافت. اگر تحقیقات شکست بخورد، قیمت سهام این شرکت سقوط زیادی می‌کند.

تحولات قیمت سهام نواواکس

این شرکت در سال 2015 نیز به دلیل سرمایه‌گذاری 89 میلیون دلاری بیل گیتس، در مرکز توجه‌ها قرار گرفت. این سرمایه‌گذاری برای کشف داروی ابولا بود. به‌علاوه، این شرکت توانست دارویی برای ویروس سرماخوردگی RSV کشف کند. هنگامی‌که یکی از این داروها مؤثر واقع شوند، Novavax می‌تواند سود خوبی کسب کند.

تحولات اخیر قیمت سهام

هنگامی‌که به نمودار قیمت پنج سال گذشته سهام Novavax نگاه می‌کنیم، تصویر متفاوتی می‌بینیم. همان گونه که مشاهده می‌شود، قیمت سهام این شرکت سقوط زیادی داشته است. بخشی از این سقوط به دلیل پیچیدگی‌های به وجود آمده در تحقیقات داروی ابولا و RSV است. هیچ‌کدام از این داروها تاکنون به بازار راه پیدا نکرده‌اند و در نتیجه، سودی عاید این شرکت نشده است.

نواواکس_پنج_سال

آیا دوست دارید به معامله کوتاه‌مدت سهام Novavax بپردازید؟ اگر بتوانید در زمان خوبی سهام این شرکت را معامله کنید، ممکن است بتوانید سود خوبی به دست آورید. آیا به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت در نواواکس هستید؟ پس بهتر است فاکتورهای بنیادی این شرکت را بیشتر بررسی کنید. “بحران کرونا” به‌تنهایی برای سرمایه‌گذاری در شرکت Novavax کافی نیست.

چرا خرید سهام نواواکس ممکن است غیر عاقلانه باشد

مشکل اینجاست که خرید سهام Novavax تنها به دلیل بحران کرونا چندان تصمیم تجاری خوبی نیست. قبل از این‌که دارویی به بازار ارائه شود، تحقیقات زیادی باید بر روی آن انجام شود. به همین دلیل، احتمال این‌که واکسنی به بازار عرضه شود بسیار کم است.

اگر واکسن کرونای این شرکت به بازار راه پیدا نکند، سهام این شرکت سقوط بسیار زیادی خواهد داشت. بسیاری از سرمایه‌گذاران کنونی این شرکت به دلیل جو ایجاد شده از بحران کرونا سهام Novavax را خریداری کرده‌اند و علی‌رغم چشم‌انداز روشن NanoFlu، احتمالاً سهام خود را خواهند فروخت. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری بلندمدت در Novavax با اما و اگرهای بسیار زیادی همراه است.

NanoFlu

البته هنوز سهام Novavax کاملاً بی‌ارزش نشده است. این شرکت در حال کار بر روی واکسنی به اسم NanoFlu است که یک نمونه آزمایشی واکسن آنفلوانزا است. اگر نواواکس موفق شود که این واکسن را به بازار ارائه کند، سودآوری این شرکت افزایش چشمگیری خواهد داشت. شرکت Sanofi اکنون بزرگ‌ترین رقیب Novavax در این زمینه است.

در ایالات متحده، سالانه بین 21,000 تا 61,000 نفربر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست می‌دهند. اکثر این افراد بالای 65 سال سن دارند. یک واکسن کارآمد می‌تواند جان و سرمایه افراد زیادی را نجات دهد. اگر این دارو بتواند مؤثر واقع شود، این شرکت به سودی 4 میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *