چگونه میتوان سهام شرکت هواوی (Huawei) را خریداری کرد؟

هواوی یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن همراه است. اما محصولات دیگری نیز در زمینه تکنولوژی تولید میکند. برای مثال، من هم اکنون در حال نوشتن این مقاله بر روی یک لپ تاپ هواوی (Huawei) هستم. این شرکت بدون حاشیه نیست، اما توانسته جایگاه خود را حفظ کند. آیا میتوان با خرید سهام این شرکت چینی، در هواوی سرمایه گذاری کرد؟

چگونه سهام هواوی را خریداری کنیم؟

فعلا نمیتوانید سهام این شرکت را خریداری کنید. سهام این شرکت، هنوز عرضه عمومی نشده است. چه کسی اکنون مالک شرکت است؟ وب سایت هواوی (Huawei) میگوید بسیاری از کارمندان این شرکت، سهامدار شرکت هستند و کمیته ای از نمایندگان این سهامداران، به عنوان نماینده آن ها انتخاب میشوند. در ادامه، این کمیته، هیئت مدیره را انتخاب کرده و بر آن نظارت میکند.

پس متاسفانه اکنون امکان خرید سهام هواوی وجود ندارد. البته، عرضه سهام این شرکت با توجه به مشکلات پیش آمده بین هواوی و ایالات متحده به صلاح نیست. در نتیجه، میتوانید به سهام های مشابه فکر کنید. مثلا سهام سامسونگ یا اپل.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام هواوی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام هواوی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

درباره شرکت هواوی

یک تاجر چینی به نام Ren Zhengfei شرکت هواوی (Huawei) را در سال 1988 افتتاح کرد. این شرکت در ابتدا خدمات و تجهیزات مخابراتی ارائه میکرد. امروزه اما هواوی یکی از کلیدی ترین بازیگران بازار جهانی است. در سال 2012، این شرکت بزرگترین ارائه کننده تجهیزات مخابراتی جهان شد. دفتر مرکزی هواوی در شهر Shenzen چین قرار دارد.

خرید_سهام_هواوی

حوزه فعالیت های هواوی

در ابتدا تمرکز این شرکت، تولید و ارائه تجهیزات مخابراتی بود. اما بعدا حوزه فعالیت های آن ها به بازار مشتریان نیز رسید. هواوی تجهیزات اینترنتی موبایل، تبلت و تلفن هوشمند میفروشد.

اختراع تکنولوژی تلفن همراه

در اواخر دهه 90 میلادی، هواوی (Huawei) شروع به توسعه تکنولوژی تلفن همراه کرد. بعدا رشد شرکت بیشتر هم شد. در ادامه، هواوی در سوئد و ایالات متحده و کشور های دیگر، دفتر تحقیقاتی افتتاح کرد.

هواوی متهم به جاسوسی شد

شک و تردید هایی درباره جاسوسی هواوی وجود دارد. گفته میشود دولت چین به اسناد و اطلاعات محرمانه هواوی (Huawei) دسترسی دارد. به همین دلیل کشورهایی مثل استرالیا، نیوزیلند و ژاپن اقدامات محدود کننده ای را علیه هواوی اعمال کرده اند.

هواوی (Huawei) از تولید شبکه 5G منع شده است و اجازه ندارد در این کشورها، 5G ارائه کند. همچنین شرکت های اروپایی مانند آلمان، جمهوری چک، فرانسه و لهستان نیز در حال وضع قوانین محدود کننده علیه خدمات شبکه 5G هواوی هستند. در بریتانیا، هنوز محدودیتی برای هواوی وضع نشده است. اما هواوی مجبور به رعایت مواردی شد که دولت بریتانیا مطمئن شود این شرکت جاسوسی نخواهد کرد.

هواوی همواره این اتهامات جاسوسی را رد کرده است. اما این شک و تردیدها، ضرر زیادی به اعتبار و شهرت هواوی زده است. این تحولات، میتواند عملکرد این شرکت را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی

همچنین، از سال آینده شرکت های آمریکایی، اجازه استفاده از تجهیزات مخابراتی دو شرکت چینی Huawei و ZTE را نخواهند داشت. در سیزدهم ماه می سال 2020، پرزیدنت ترامپ وضعیت اضطراری را به مدت یک سال تمدید کرد، او اعتقاد داشت احتمال جاسوسی این دو شرکت وجود دارد.

به گفته ایالات متحده، چین در حال جاسوسی از کشورهای غربی است و برای بدست آوردن اطلاعات، از تجهیزات شرکت هایی مثل هواوی (Huawei) استفاده میکند. محدودیت اعمال شده بر شرکت های آمریکایی، شامل حال گوگل نیز میشود. در نتیجه، گوشی های هوشمند هواوی، تنها نسخه محدودی از سیستم عامل اندروید را اجرا خواهند کرد. این نسخه محدود، شامل خدمات گوگل و اپلیکیشن های گوگل نخواهد شد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *