شروع سرمایه گذاری در پنج قدم

سرمایه گذاری آسان است، تا زمانی که بدانید چگونه آن را انجام دهید. بسیاری از وب سایت ها، سعی دارند با لغات عجیب و غریب، سرمایه گذار جدید جذب کنند. اما ما اینگونه نیستیم! سرمایه گذاری باید سرگرم کننده باشد، و ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا شروع به سرمایه گذاری کنید.

در این صفحه، تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید درباره سرمایه گذاری بدانید را به شما خواهیم گفت. قبل از سرمایه گذاری، باید چند مرحله را طی کنید:

  • قدم اول: تصمیم بگیرید در کجا میخواهید سرمایه گذاری کنید.
  • قدم دوم: هدف خود را مشخص کنید.
  • قدم سوم: تصمیم بگیرید چقدر از پولتان را میخواهید سرمایه گذاری کنید.
  • قدم چهارم: تصمیم بگیرید در چه میخواهید سرمایه گذاری کنید.
  • قدم پنجم: با تمرین، یاد بگیرید چگونه سرمایه گذاری کنید.

آیا سرمایه گذاری ایده خوبی است؟

قبل از اینکه به مراحل سرمایه گذاری بپردازیم، باید از خود بپرسید که آیا سرمایه گذاری تصمیم عاقلانه ای است یا خیر. آیا پولی دارید که بتوانید مدت زیادی از دست بدهید؟ آیا اگر سرمایتان از بین رفت، قادر به ادامه زندگی خواهید بود؟ اگر جوابتان مثبت است، میتوانید اقدام به سرمایه گذاری کنید.

قدم اول: در کجا می توانید اقدام به سرمایه گذاری کنید؟

باید با یک کارگزاری اقدام به سرمایه گذاری کنید. کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای اشخاص ممکن میکند. کارگزاری مناسب شما، بستگی به نوع سرمایه گذاری شما دارد. دو راه برای سرمایه گذاری وجود دارد.

معامله فعال

می توانید اقدام به معامله فعال کنید. هنگام معامله فعال، شما اقدام به خرید و فروش سهام به صورت روزانه میکنید. با این روش، میتوانید از نوسانات کوتاه مدت بازار استفاده کنید. یک کارگزاری مناسب برای معامله فعال، Plus500 است. دوست دارید یک حساب کاربری رایگان و آزمایشی در Plus500 افتتاح کنید؟ با استفاده از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری باز کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

خرید سهام

بعضی سرمایه گذاران ترجیح میدهند سهام را برای طولانی مدت خریداری کنند. با این کار، با افزایش قیمت سهام، سود خواهید برد. بعضی اوقات، بخشی از سود شرکت را هم به عنوان سود سهام دریافت می کنید. به عنوان یک مبتدی، بهتر است یک کارگزاری کم کارمزد استفاده کنید. با این کار، با سرمایه ثابت، سود بیشتری کسب خواهید کرد. در کارگزاری Freedom24، میتوانید بدون پرداخت کمیسیون، اقدام به خرید سهام کنید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

قدم دوم: چرا میخواهید سرمایه گذاری کنید؟

قبل از اینکه شروع به سرمایه گذاری کنید، از خود بپرسید که به دنبال چه هستید. قبل از شروع سرمایه گذاری، هدف خود را به روشنی مشخص کنید. بعضی افراد ترجیح میدهند  سرمایه گذاری های کوتاه مدت انجام دهند، اما بعضی دیگر، به دنبال امنیت مالی در آینده و دوران بازنشستگی هستند.

در هر صورت، این واقعیت مشخص است که سرمایه گذاری در درازمدت از پس انداز، سودمند تر است. در مقاله “چرا باید همین حالا سرمایه گذاری کنید” به بزرگترین مزایای سرمایه گذاری می پردازیم.

قدم سوم: چقدر میتوانید و میخواهید که سرمایه گذاری کنید؟

بعد از اینکه اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کردید، باید ببینید چقدر از پولتان را میخواهید و میتوانید سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی این اشتباه را میکنند که با پولی که توان از دست دادن آن را ندارند، اقدام به سرمایه گذاری میکنند. با داشتن برنامه ای مشخص از این اتفاق بپرهیزید و در آغاز معاملاتتان بدانید که با چقدر از سرمایه خود میتوانید سرمایه گذاری کنید.

قدم چهارم: در چه چیزی میخواهید سرمایه گذاری کنید؟

قبل از شروع، بهتر است ببینید که در چه چیزی میخواهید سرمایه گذاری کنید. هر چه باشد، گزینه های سرمایه گذاری زیاد است.

با سهام شروع کنید

معمولا پرطرفدارترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در سهام است. خرید و فروش سهام میتواند سود خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. به علاوه، معمولا شما معمولا با خرید سهام، سود سهام را نیز دریافت خواهید کرد. دوست دارید بیشتر درباره خرید سهام بدانید؟ مقاله ما را در اینباره بخوانید:

سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options)

اختیار معامله، کمی پیچیده است. قبل از سرمایه گذاری در اختیار معامله، باید کمی دانش درباره آن بدست آورید. با اختیار معامله، شما امکان استفاده از اعتبارات را نیز دارید. با استفاده از اعتبارات، میتوانید با مبلغی کمتر، بیشتر سرمایه گذاری کنید. همچنین، میتوانید بر افت قیمت نیز سرمایه گذاری کنید. دوست دارید بیشتر درباره اختیار معامله بدانید؟ دوره آموزشی ما را با همین عنوان مطالعه کنید:

اوراق قرضه

اوراق قرضه برای سرمایه گذاران مبتدی که میخواهند ریسک زیادی نکنند، عالی است. اوراق قرضه، نوعی سند بدهی شرکت به شماست. در پایان هر دوره، شما اصل پول خود را پس خواهید گرفت. در نتیجه، نوسانات قیمت تاثیر زیادی بر سرمایه شما نمیگذارند. دوست دارید بیشتر درباره اوراق قرضه بخوانید؟ مقاله زیر را مطالعه کنید:

مواد خام و بورس کالا

معامله مواد خام نیز میتواند جذاب باشد. فلزات گرانبها مانند طلا و نقره به طور گسترده معامله میشوند، خصوصا وقتی که اقتصاد اوضاع و احوال خوبی را نگذراند. همچنین، نفت نیز میتواند سرمایه گذاری جذابی باشد. با سرمایه گذاری در زمان درست، معامله مواد خام میتواند بسیار سودمند باشد. دوست دارید بیشتر درباره بورس کالا مطالعه کنید؟ مقاله زیر را بخوانید:

رمزارز ها

مد جدید بازار سرمایه، ارزهای دیجیتال هستند. بسیاری از افراد اخیرا اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کرده اند. اما سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، ریسک زیادی دارد. اما از طرف دیگر، قیمت آن ها ممکن است یک شبه چند برابر شود. در اینجا میتوانید بیشتر درباره رمزارزها بخوانید.

همچنین میتوانید در ارزهای سنتی سرمایه گذاری کنید. در مقاله “سرمایه گذاری در فارکس” بخوانید که این معاملات چگونه کار میکنند.

ریسک ها را در نظر بگیرید

هر نوعی از سرمایه گذاری، ریسک خاص خود را دارد. به همین خاطر مهم است که ببینید ریسک مناسب شما کدام است. چه ریسک هایی را میتوانید انجام دهید؟ چگونه میتوانید طوری سرمایه گذاری کنید که شب خوابتان ببرد؟ برای مثال، افرادی با ریسک پذیری کم، ترجیح میدهند در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنند اما سرمایه گذاران پر ریسک در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری میکنند.

قدم پنجم: یاد بگیرید چگونه میتوانید سرمایه گذاری خوبی داشته باشید

شروع سرمایه گذاری سخت نیست. اما کسب سود از سرمایه گذاری هایتان میتواند چالش برانگیز باشد! به همین خاطر مهم است پیش از شروع به معامله، اقدام به تمرین کنید تا متوجه شوید چه عواملی بر قیمت سهام تاثیر میگذارد. برای این کار میتوانید از یک حساب کاربری آزمایشی استفاده کنید. با یک حساب کاربری آزمایشی، میتوانید بدون ریسک همه قابلیت های معامله را امتحان کنید.

دوست دارید همین الان یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان باز کنید؟ با استفاده از لینک زیر، میتوانید حساب های کاربری آزمایشی کارگزاری های مختلف را با هم مقایسه کنید! برای انجام اولین سرمایه گذاری، این کار ضروری است.

چرا باید همین الان اقدام به سرمایه گذاری کنید؟

امروز، بهترین زمان برای انجام سرمایه گذاری است. اما چرا؟ در ادامه مختصر توضیح خواهیم داد.

سود کم پس انداز

در گذشته، حساب های پس انداز سود خوبی دریافت میکردند. اما دیگر اینگونه نیست. تازه اگر خوش شانس باشید، ممکن است سودی اندک دریافت کنید. برای بسیاری از حساب های پس انداز، سود دریافتی صفر درصد است و حتی بسیاری از بانک ها از شما کارمزد نگهداری از پولتان را هم دریافت میکنند.

در همین حال، می بینید که بازار سهام در طول مدت گذشته عملکرد خوبی داشته است. سود سرمایه گذاری در سهام تقریبا بین 6 تا 8 درصد است، بسته به زمانی که قیمت ها را بررسی میکنید. اگر میخواهید سود بیشتری بدست آورید، بهتر است همین حالا اقدام به سرمایه گذاری کنید.

حفاظت از سرمایه در برابر تورم

تورم، به پدیده ای گفته میشود که قیمت اقلام خریداری شده در طول زمان بالا میرود. نتیجه تورم این است که در طول زمان، قدرت خرید شما کاهش میابد. هنگامی که پول خود را در حساب پس انداز میگذارید، در طول زمان، پول شما بی ارزش تر میشود.

به همین خاطر عاقلانه است که بخشی از سرمایه خود را در سهام سرمایه گذاری کنید. این کار، شانس شما را در مبارزه با تورم افزایش میدهد. البته این احتمال وجود دارد که (بخشی از) سرمایه خود را از دست بدهید.

جمع کردن برای مخارج بزرگ

با سرمایه گذاری، در دراز مدت پول زیادی را جمع خواهید کرد. برای مثال، میتوانید برای بازنشستگی یا خرید یک خانه خوب پس انداز کنید. جمع کردن پول با سرمایه گذاری سریع تر است، خصوصا وقتی از سود مرکب استفاده کنید.

سود مرکب یعنی این که، سود بدست آمده از سرمایه گذاری را دوباره سرمایه گذاری کنید. اینگونه بر روی سود شما باز هم سود خواهد آمد. در نتیجه در درازمدت سرمایه شما تصاعدی زیاد خواهد شد.

سرگرم کننده و در دسترس!

شخصا، من سرمایه گذاری میکنم چون این کار را دوست دارم. گوش کردن به اخبار بسیار جذاب تر میشود وقتی بدانید شرکتی که در اخبار مطرح میشود، همان است که شما سهامدار آن هستید. سرمایه گذاری بسیار آموزنده نیز هست و مطمئن هستم به عنوان یک سرمایه گذاری مبتدی، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

با ظهور کارگزاری های آنلاین، اکنون سرمایه گذاری در دسترس همه قرار دارد. نیازی به پرداخت کارمزد های زیاد ندارید و با یک کلیک میتوانید اقدام به خرید سهام کنید. اگر زمان خوبی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد، آن زمان امروز است!

نکاتی ضروری برای سرمایه گذاران مبتدی

سرمایه گذاران مبتدی گاهی اوقات اشتباهاتی را مرتکب میشوند. کارگزاری های آنلاین ظاهر ساده ای دارند و در تنها چند دقیقه میتوانید سهام شرکت های معروف را معامله کنید. اما سرمایه گذاران مبتدی کمی هستند که میدانند چگونه سود کسب کنند. به عنوان یک مبتدی، چگونه میتوانید مطمئن باشید که همه پول خود را از دست نمیدهید؟

پخش کردن سرمایه گذاری بسیار مهم است

بسیار مهم است که به درستی سرمایه گذاری خود را پخش کنید. تمام پول خود را در یک سهام قرار ندهید. برای مثال، بسیاری از مبتدیان تمام پول خود را در بیت کوین قرار میدهند. این کار بسیار خطرناک است. با پخش کردن سرمایتان در بخش های مختلف مثل اوراق قرضه و سهام میتوانید ریسک سرمایه گذاری خود را به شدت پایین بیاورید. همچنین بهتر است در بخش های مختلف صنعت سرمایه گذاری کنید تا بتوانید نتایج بدست آمده را ارتقا دهید.

مراقب باشید

بسیاری از مبتدیان مراقب نیستند. برای مثال، در ابتدا تمام سرمایه خود را در یک جا سرمایه گذاری میکنند. مبتدیان دیگر ممکن است پولی را که نمیتوانند از دست  بدهند سرمایه گذاری کنند. این اشتباهات میتواند به احساسات منفی نسبت به سرمایه گذاری ختم شود. به همین خاطر باید با احتیاط شروع کنید. با مبلغ کمی مثل 1000 یا حتی 100 دلار شروع کنید تا زیر و بم بازار را یاد بگیرید.

هزینه های خود را کاهش دهید

بسیاری از سرمایه گذاران، هزینه های پرداختی را دست کم میگیرند. هنگامی که با یک کارگزاری با کارمزد بالا کار میکنید، احتمال سود شما بسیار کمتر خواهد بود. اختلاف کارمزد نیم درصدی میتواند در دراز مدت به ده ها هزار یورو هزینه بیشتر منجر شود.

آیا میخواهید بدانید در کدام کارگزاری ها میتوانید با کارمزد کم سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، ارزان ترین کارگزاری ها را برای شما لیست کرده ایم:

در چیزهایی سرمایه گذاری کنید که میشناسید

بعضی مبتدیان این اشتباه را میکنند که در چیزهایی که از آن ها سر در نمیاورند سرمایه گذاری میکنند. اما این کار بسیار پر خطر است. اگر ندانید که دارید چه کار میکنید، احتمال از دست دادن پولتان بسیار بیشتر میشود. به همین خاطر، زمان صرف کنید تا درک درستی از مواردی که در آن ها سرمایه گذاری میکنید بدست آورید. با این کار، از ریسک از دست دادن بخش زیادی از سرمایتان، دوری خواهید جست.

14 نکته دیگر؟

آیا میخواهید شروع قدرتمندی به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی داشته باشید؟ ما مقاله ای با 14 نکته طلایی برای سرمایه گذاران مبتدی نوشته ایم. از لینک زیر، این مقاله را بخوانید و ببینید چگونه میتوانید سرمایه گذاری خود را بهبود بخشید.

سرمایه گذاری چگونه کار میکند؟

شروع سرمایه گذاری بسیار ساده است: شما چیزی را میخرید یا میفروشید تا در آینده آن را بفروشید یا بخرید تا از این اختلاف قیمت سود کسب کنید. در سال های اخیر به لطف به وجود آمدن کارگزاری های آنلاین، امکان کسب سود هم از افت قیمت هم از افزایش آن بدست آمده است.

برای مثال، اگر فکر میکنید که سهام BMW افت قیمت خواهد داشت چرا که اعتماد مشتریان آلمانی به این برند کم شده است، میتوانید اقدام به فروش سهام این شرکت کنید. به این کار پیش فروش (Shorting) میگوییم. با پیش فروش، هنگام افت قیمت شما سود خواهید کرد.

نکته جالب این است که شما فارغ از جهت بازار، سود خواهید کرد. با این روش نوین سرمایه گذاری، شما تنها لازم است بدانید که میخواهید در چه زمانی، اقدام به خرید و فروش چه سهمی کنید. هنگام انجام معامله، میتوانید سود و زیان معامله در لحظه را مشاهده کنید و به محض اتمام معامله مبلغ سود یا زیان به حساب شما اضافه یا کم خواهد شد.

سرمایه_گذاری_برای_مبتدیان

شناخت الگوهای قیمتی

در بخش قبل گفتیم که اخباری خاص ممکن است بر قیمتی خاص تاثیر بگذارند. برای مثال، قیمت سهام یا ارزهای مختلف. همچنین میتوانید با شناخت الگوهای قیمتی بر روی نمودار افدام به سرمایه گذاری کنید. برای این کار نیاز به دانش و تجربه دارید و با کمی تمرین، میتوانید به سرعت این الگو ها را شناسایی کنید و سرمایه گذاری درستی انجام دهید. بسیاری از افراد مبتدی، تحلیل این الگو ها را یاد میگیرند و در نتیجه میتوانند زمان خرید یا فروش سهام های خود را به درستی مشخص کنند.

در آخر، باید گفت که سرمایه گذاری، تناسبی بین بازی عرضه و تقاضاست. برای مثال، سهامی با ارزش کم، میتواند به سرعت افت کند و دوباره افزایش قیمت داشته باشد. در افت قیمت، همواره خریداران جدیدی وارد سهم میشوند.

حتی بدون آنالیز تکنیکال پیچیده، الگو های قیمتی را میتوان به آسانی تشخیص داد. خطوط افقی حمایتی مقاومتی قیمت که قیمت سهام به ندرت از آن ها عبور میکند در هر زمانی قابل تشخیص است. با خرید و فروش در این نقاط قیمتی، میتوانید نتایج سرمایه گذاری خود را بهبود ببخشید.

آیا دوست دارید که یاد بگیرید چگونه سرمایه گذاری بهتر کنید؟ دوره ای برای شما تدارک دیده ایم که بتوانید مقدمات آنالیز تکنیکال را فرا بگیرید. با این آموزش جامع، میتوانید اقدام به معامله سهام کنید! از لینک زیر این دوره را مطالعه کنید.

شروع به سرمایه گذاری کنید!

سرمایه گذاری سرگرم کننده، هیجان انگیز، و حتی سودمند است. به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی، باید اصطلاحات جدیدی را فرا بگیرید اما نترسید. زمانی که چند معامله اول خود را با یک کارگزاری انجام دادید، به سرعت بر تجربه شما افزوده میشود. هر کسی در ابتدا یک مبتدی بوده است، سوال این است که چه موقع آماده سرمایه گذاری هستید؟

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *