چگونه می‌توان با مبلغ ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کرد؟

حتی با سرمایه هزار دلاری نیز، میتوان سود خوبی کسب کرد! در این مقاله، به این سوال میپردازیم که چگونه میتوان نتایج خوبی از سرمایه گذاری 1000 دلاری داشت؟ اگر سود سرمایه گذاری خود را دوباره سرمایه گذاری کنید، در دراز مدت، سرمایه ی زیادی ذخیره خواهید کرد. اما بهترین گزینه برای این سرمایه گذاری کدام است؟

با سرمایه 1000 دلاری، در چه چیزی میتوان سرمایه گذاری کرد؟

گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری مبلغ 1000 دلار وجود دارد! با مطالعه این نکات، نتایج سرمایه گذاری و معاملات خود را بهبود ببخشید!

گزینه شماره 1: معامله فعال با مبلغ 1000 دلار

قیمت سهام های بازار بورس دائما در حال بالا و پایین شدن هستند و شما میتوانید به معامله فعال، به تغییر و تحولات بازار پاسخی مناسب دهید. همیشه باید از آخرین تغییر و تحولات بازار مطلع باشید. مثلا، اگر اخباری منفی از شرکت منتشر شود، احتمال افت قیمت سهام وجود دارد. در این مواقع، میتوانید سهام شرکت را پیش فروش کنید تا از کاهش قیمت سهام سود کسب کنید.

گزینه شماره 2: خرید سهام با مبلغ 1000 دلار

شما همچنین میتوانید مبلغ 1000 دلار سهام خریداری کنید. در گذشته، این روش به دلیل کارمزد بالا چندان مناسب به نظر نمیرسید. اما این روزها، به لطف کارگزاری های جدید که کارمزد بسیار کمتری دریافت میکنند، این گزینه نیز ممکن شده است. در نتیجه، شما با سرمایه نه چندان زیادی مثل 1000 دلار نیز، میتوانید با کارمزد کم سهام خریداری کنید.

یکی از کارگزاری های خوبی که امکان خرید سهام با مبلغ 1000 دلار را به شما میدهد، Freedom24 است. در Freedom24 شما هیچ کمیسیونی برای خرید سهام پرداخت نخواهید کرد و در نتیجه، با سرمایه ای کم نیز، میتوانید سود خوبی از سرمایه گذاری خود کسب کنید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

گزینه شماره 3: سرمایه گذاری در صندوق مالی

یکی از گزینه های جذاب دیگر برای سرمایه گذاری مبلغ 1000 دلار، سرمایه گذاری در صندوق های مالی است. میتوانید به صورت یکجا یا به صورت دوره ای، سرمایه خود را در یکی از این صندوق ها قرار دهید. با سرمایه گذاری در صندوق های مالی، به سرمایه گذاری خود تنوع می بخشید و ریسک سرمایه گذاری را نیز پایین خواهید آورد. به علاوه، هزینه های سرمایه گذاری در صندوق های مالی نیز، نسبتا کم است. این مورد خصوصا برای شما که سرمایه ای 1000 دلاری دارید، بسیار مهم است.

گزینه شماره 4: پرداخت بدهی ها

بعضی اوقات، افراد انقدر درگیر سرمایه گذاری و کسب سود هستند که بدهی های خود را فراموش میکنند. هنگامی که شما بدهی یا وامی دارید، به صورت ماهانه سود آن را میپردازید. با صاف کردن بدهی، شما بلافاصله سود خواهید کرد. خصوصا هنگامی که نرخ سود بدهی بالا است، بهتر است سریعا آن بدهی را پرداخت کنید. اگر 1000 دلار بدهی با سود 5 درصد دارید، سالانه 50 دلار سود بدهی پرداخت میکنید.

گزینه شماره 5: سرمایه گذاری در مواد خام

شاید بهتر باشد که بخشی از سرمایه 1000 دلاری خود را در مواد خام سرمایه گذاری کنید. فلزات گرانبها مثل طلا و نقره، ارزشی ثابت دارند و مخصوصا در هنگام بحران های اقتصادی، سرمایه گذاری امنی محسوب میشوند. در بعضی کارگزاری ها، امکان معامله فعال مواد خام نیز وجود دارد. دوست دارید بیشتر درباره بورس کالا بدانید؟ مقاله زیر را مطالعه کنید تا بیشتر در اینباره بدانید:

گزینه شماره 6: ارزهای دیجیتال

برای کسانی که قصد دارند بخشی از سرمایه خود را در یک بازار پر نوسان و البته پر سود قرار دهند، بازار ارزهای دیجیتال میتواند گزینه مناسبی باشد. ارز های دیجیتال (Cryptocurrencies) ممکن است در روز ده ها درصد نوسان داشته باشند. اگر بتوانید ارز دیجیتال مناسبی را در زمان درست خریداری کنید، میتوانید سود بسیار خوبی کسب کنید.

دوست دارید بیشتر درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بدانید؟ مقاله زیر را مطالعه کنید:

گزینه شماره 7: قرض دادن 1000 دلار

شما همچنین میتوانید سرمایه هزار دلاری خود را قرض دهید. میتوانید 1000 دلار را به دوستی با نرخ سود مناسب قرض دهید. اما گزینه دیگر، خرید اوراق قرضه است: با خرید اوراق قرضه، در واقع شما پول خود را به شرکت ها یا دولت قرض میدهید. همچنین، پلتفرم های آنلاینی وجود دارد که میتوانید پول خود را به شرکت های نوپا قرض دهید. به این نوع سرمایه گذاری، تامین مالی جمعی یا Crowdfunding گفته میشود. همیشه اول باید اعتبار سنجی نهادی که میخواهید به آن پول قرض دهید را بررسی کنید.

گزینه شماره 8: سرمایه گذاری در بازنشستگی

تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از افراد فراموش میکنند برای بازنشستگی خود پولی پس انداز کنند. باعث تاسف است! اگر از جوانی شروع به پس انداز برای دوران بازنشستگی کنید، در این دوران سرمایه زیادی خواهید داشت. همچنین، هنگامی که برای بازنشستگی خود شروع به پس انداز میکنید، معافیت مالیاتی نیز دریافت خواهید کرد.

گزینه شماره 9: سرمایه گذاری 1000 دلاری در یک شرکت

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری سرمایه هزار دلاری، تاسیس شرکت خودتان است. در عمل، سودی که میتوانید از شرکت خود بدست بیاورید نامحدود است. البته باید ایده خوبی برای این شرکت داشته باشید. خرج کردن 1000 دلار بر روی هر ایده چندان هوشمندانه نیست و سودی نیز برای شما نخواهد داشت. همچنین، برای کسب و کار خود باید خون و اشک و عرق بریزید. اگر زمان کمی در اختیار دارید، این گزینه مناسب شما نخواهد بود.

گزینه شماره 10: سرمایه گذاری در تحصیلات

گاهی، سرمایه گذاری در خودتان میتواند بهترین گزینه باشد. میتوانید چند کتاب مدیریت مالی خریداری کنید. همچنین، میتوانید مهارت های جدیدی یاد بگیرید تا در آینده بتوانید پول بیشتری بدست آورید. در واقع، سرمایه گذاری در خودتان همیشه ارزشش را دارد. حتی اگر پولتان را از دست بدهید، حداقل از نظر شخصیتی رشد کرده اید!

سرمایه_گذاری_هزار_دلاری

آیا میتوان 1000 دلار را بدون ریسک سرمایه گذاری کرد؟

تنها راهی که میتوان 1000 دلار را “بدون ریسک” سرمایه گذاری کرد، حساب پس انداز است. در این نوع حساب، احتمال ضرر شما صفر درصد است، البته اگر فقط به مبلغ درون حساب نگاه کنید. در عمل اما، تورم باعث میشود هر روزه پول شما کم ارزش تر شود. قیمت همه محصولات هر ساله افزایش می یابد اما پول شما ثابت است.

البته خوب است که همیشه کمی پول در حساب پس انداز برای مواقع ضروری داشته باشید. اما این به معنی سرمایه گذاری نکردن نیست، چرا که با نگه داشتن پول، به مرور زمان پول شما کم ارزش تر میشود.

آیا سرمایه گذاری هزار دلاری هوشمندانه است؟

سرمایه گذاری مبلغ 1000 دلار قطعا هوشمندانه است. مخصوصا اگر در ابتدای راه سرمایه گذاری هستید، همین سرمایه های کم، روزی به سرمایه های عظیم تبدیل میشوند. هر چه باشد، سود سرمایه باز هم سود برای شما به ارمغان می آورد و سرمایه به صورت تصاعدی افزایش پیدا میکند. در ابتدا، چندان متوجه این موضوع نمیشوید. اما در دراز مدت سرمایه شما رشدی بسیار سریعتر خواهد داشت. پس هیچوقت برای سرمایه گذاری زود نیست.

سرمایه گذاری هزار دلار در ماه

اگر درآمدی کافی دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که ماهانه بخشی از حقوق خود، مثلا هزار دلار، را سرمایه گذاری کنید. اگر زمان کافی دارید، میتوانید تحقیق کنید و سهام مناسب را انتخاب کنید. اگر دانش مالی کمی دارید، میتوانید به صورت دوره ای، سرمایه خود را در یک صندوق مالی قرار دهید. با سرمایه گذاری در صندوق های مالی، بدون نیاز به داشتن دانش درباره بازار سهام، از این بازار سود خواهید برد.

چرا سرمایه گذاری عاقلانه است؟

پس انداز دیگر سودمند نیست و حتی میتواند برای شما هزینه بر هم باشد. سود پس انداز از تورم بسیار کمتر است و به همین دلیل در دراز مدت پول شما بی ارزش خواهد شد. با سرمایه گذاری، سود زیادی بدست خواهید آورد. اگر تصمیمات درستی بگیرید و معامله فعال انجام دهید، میتوانید نتایج درخشانی کسب کنید. بسیاری از افراد، به عنوان معامله گر روزانه مشغول به کار میشوند و حتی از شغل خود نیز استعفا میدهند.

البته همیشه باید یادتان باشد که سود، پاداش ریسک است. اگر میخواهید سود زیادی بدست بیاورید، باید ریسک زیادی نیز متحمل شوید. در بعضی از سرمایه گذاری ها، حتی ممکن است کل سرمایه گذاری خود را نیز از دست بدهید!

چگونه میتوان سود زیادی از هزار دلار کسب کرد؟

اگر میخواهید با سرمایه هزار دلاری، سود زیادی کسب کنید، باید از مشتقات مالی (derivatives) استفاده کنید. مشتقات مالی، امکان معامله فعال سهام، بورس کالا و … را به شما میدهند. اما چگونه میتوان از مشتقات مالی استفاده کرد؟

اگر میخواهید از سرمایه هزار دلاری خود، سود زیادی بدست بیاورید، میتوانید از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید. در اکثر کارگزاری های مدرن، میتوانید از اهرم مالی یا اعتباری تا نسبت یک به سی استفاده کنید. اما این به چه معناست؟ اهرم مالی به شما امکان میدهد با سرمایه کمتر، سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید. با سرمایه 1000 دلاری، میتوانید تا 30،000 دلار سرمایه گذاری کنید.

معامله_با_هزار_دلار

البته باید از این امکان مسئولانه استفاده کنید. چرا که با استفاده از اهرم مالی با نسبت یک به سی، هر یک دلار سود یا ضرر شما سی برابر میشود. یک دلار سود شما تبدیل به 30 دلار خواهد شد و یک دلار ضرر نیز، به 30 دلار ضرر تبدیل میشود. پس در ابتدا، کمی برای استفاده از این قابلیت محتاط باشید.

همه این ها در معامله CFD امکان پذیر است. CFD مخفف قرارداد اختلاف قیمت است و به شما امکان معامله و سرمایه گذاری اختلاف قیمت سهام را میدهد. هنگامی که قیمت افزایش پیدا میکند، اختلاف قیمت به وجود آمده سود شما را مشخص خواهد کرد.

معامله CFD مزایای خود را نیز دارد:

  • در بسیاری از کارگزاری ها، میتوانید این نوع معامله را با یک حساب کاربری رایگان استفاده کنید.
  • میتوانید هم بر افزایش قیمت و هم بر کاهش قیمت سرمایه گذاری کنید.
  • با یک حساب کاربری، میتوانید در سهام، بورس کالا و فارکس سرمایه گذاری کنید.
  • هیچ کمیسیون ثابتی در معاملات و سرمایه گذاری ها، از شما گرفته نمیشود.

آیا دوست دارید این قابلیت ها را با یک حساب کاربری آزمایشی امتحان کنید؟ پس ببینید کدام کارگزاری امکان سرمایه گذاری با یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان را در اختیار شما قرار میدهد:

مثالی از سرمایه گذاری

سهام AEX سهامی پرطرفدار است و CFD این سهام در اکثر کارگزاری ها قابل معامله است. قیمت این سهام 500 دلار است و انتظار میرود 30 دلار افزایش قیمت داشته باشد. از آنجایی که شما اطمینان زیادی به این سهام دارید، تصمیم میگیرید کل سرمایه خود را در این سهام سرمایه گذاری کنید و از اهرم مالی با نسبت یک به ده نیز استفاده میکنید. در این صورت با 1000 دلار سرمایه، امکان خرید سهام تا مبلغ 10،000 دلار را خواهید داشت و میتوانید 20 سهم از این سهام خریداری کنید.

اگر پیش بینی شما درست از آب در بیاید، شما به ازای هر سهم 30 دلار سود کرده اید و بیست سهام هم خریداری کردید. پس سود شما 600 دلار خواهد شد یا به عبارتی 60 درصد بر روی هزار دلار خود سود کردید. با استفاده از حد ضرر(Stop Loss) ، میتوانید از ضرر احتمالی جلوگیری کنید. به شما پیشنهاد میکنیم که از این قابلیت استفاده کنید.

این روش سرمایه گذاری، برای معامله گران فعال بسیار جذاب است. به لطف وجود اهرم مالی، میتوانید با سرمایه ای کمتر، سرمایه گذاری بزرگتری انجام دهید. البته این یک امکان است و نه یک الزام. به علاوه، میتوانید هم بر افزایش و هم بر کاهش قیمت سرمایه گذاری کنید، در نتیجه، میتوانید به آخرین تغییر و تحولات بازار، واکنش مناسب نشان دهید.

یادتان باشد که معامله CFD با ریسک همراه است. ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

شروع سرمایه گذاری

هر چند، سرمایه گذاری مثل تفریح است، اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که ابتدا با یک حساب کاربری آزمایشی شروع به سرمایه گذاری کنید. کارگزاری های مختلفی امکان افتتاح حساب کاربری آزمایشی را به شما میدهند. هر چه بیشتر تمرین کنید، الگوهای ثابت را راحت تر شناسایی خواهید کرد و متوجه خواهید شد که برای موفقیت باید به چه نکاتی توجه کنید.

به محض این که دانش کافی برای سرمایه گذاری بدست آوردید و زیر و بم معاملات را یاد گرفتید، میتوانید مبلغ 1000 دلار را به حساب کاربری خود واریز کنید و شروع به معامله با پول حقیقی کنید. یادتان باشد، همیشه احتمال سود باید بیشتر از ضرر باشد. اگر استراتژی خود را بر این اساس قرار دهید، شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد!

سرمایه گذاری بلند مدت با هزار دلار

شما میتوانید با سرمایه هزار دلاری خود، اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت کنید. یکی از معایب سرمایه گذاری با سرمایه کم این است که میزان کارمزد معمولا زیاد است. اما میتوانید با سرمایه گذاری در یک صندوق مالی، از پرداخت کارمزدهای زیاد جلوگیری کنید.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های ملی این است که شما سرمایه گذاری خود را در بخش های مختلف، پخش میکنید و به سرمایه گذاری خود تنوع میبخشید. در نتیجه احتمال ضرر و ریسک سرمایه گذاری شما کاهش پیدا میکند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *