خرید رزرو رایتس: چگونه می‌توان در ارز دیجیتال RSR سرمایه‌گذاری کرد؟

اگر به ترید یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه دارید، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. به گفته CoinMarketCap، وب‌سایتی که آمار ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند، تا ماه دسامبر ۲۰۲۰، بیش از ۷۸۰۰ ارز دیجیتال مختلف در این بازار وجود داشت. یکی از این پروژه‌ها، ارز دیجیتال Reserve Rights است.

نام رزرو رایتس شبیه یک هشدار به نظر می‌رسد، اما سازندگان این ارز دیجیتال قصد دارند تا ارز دیجیتال غیرمتمرکز باثباتی را عرضه کنند و سیستم پولی عادلانه‌ای را برای کاربران فراهم کنند. این ایده جالب به نظر می‌رسد، اما رزرو رایتس چگونه می‌تواند به این اهداف دست پیدا کند؟

شما به‌عنوان یک تریدر یا معامله‌گر ارزهای دیجیتال احتمالاً خواهید پرسید که آیا سرمایه‌گذاری در این پلتفرم ارزشش را دارد یا خیر. در این مقاله، به طور عمیق‌تر به ایده‌ی پشت رزرو رایتس می‌پردازیم و سپس شما می‌توانید تحلیل خود را از این ارز دیجیتال داشته باشید. همچنین پیش‌بینی قیمت این ارز برای سال‌های آینده را نیز بررسی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR) را خریداری کرد؟

شما می توانید در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال، روی Reserve Rights سرمایه گذاری کنید. صرافی کریپتو جایی است که امکان معامله فعال در روند قیمت یک کریپتو را فراهم می کند. در زیر می توانید بلافاصله ببینید که با کدام پلتفرم‌ها می توانید بهترین سرمایه گذاری در Reserve Rights را داشته باشید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند .
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

درباره ارز دیجیتال رزرو رایتس بدانید؟

  • تعریف: رزرو رایتس چیست؟
  • پروتکل رزرو: این پروتکل چگونه کار می‌کند؟
  • استراتژی: کدام استراتژی برای سرمایه‌گذاری در RSR مناسب است؟
  • بلندمدت: آیا سرمایه‌گذاری بلندمدت در RSR ایده خوبی است؟
  • دورنمای قیمت: آیا قیمت باز هم بالاتر خواهد رفت؟
  • تیم: چه کسانی پشت پروژه رزرو رایتس هستند؟

ترید رزرو رایتس: رزرو رایتس چیست؟

بیشتر پروژه‌های ارزهای دیجیتال بیش از چند ارز دیجیتال جدید هستند. معمولاً ایده‌ای نوآورانه و کاربری پشت تکنولوژی بلاک‌چین این پروژه‌ها قرار دارد. رزرو رایتس نیز همین‌طور است. ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR) توسط سازمانی به نام Reserve ساخته شده که افرادی در این سازمان کار می‌کنند که باور دارند ارز دیجیتال می‌تواند عملکردی بهتر از پول حقیقی مثل دلار یا پوند داشته باشد.

Reserve Rights

تورم افسار گریخته و فساد دولتی

به گفته Reserve، یکی از دلایلی که پول‌های حقیقی دیگر کارایی لازم را ندارند این است که این پول‌ها امن نیستند. دلیل این عدم امنیت می‌تواند بانک‌ها یا سیاست‌های پولی دولت‌های فاسد و یا دولت‌های مرکزگرا باشد. در بعضی کشورها نیز، افراد محلی امن برای نگهداری سرمایه خود ندارند. در چنین کشورهایی تورم افسار گریخته رخ می‌دهد که باعث کاهش قدرت خرید ارز آن کشور خواهد شد.

ارزی قدرتمند از نظر اقتصادی، جایگزینی برای پول حقیقی

به‌علاوه، Reserve معتقد است که پول حقیقی مانعی برای تجارت جهانی آزاد، میان مرزی و بدون اصطکاک است. همین دلایل سبب شده تا Reserve یک ارز باثبات و غیرمتمرکز را بسازد. ازآنجایی‌که این ارز غیرمتمرکز است، امکان سوءاستفاده و دست‌کاری دولتی وجود ندارد. هدف تیم توسعه‌دهنده این ارز این است که در آخر، این ارز دیجیتال تبدیل به ارزی قدرتمند و در دسترس شود که از نظر اقتصادی نیز توان جایگزین شدن با پول حقیقی را داشته باشد.

ارزی امن برای همگان

ممکن است برای ما، ارزی باثبات که قابل سوءبرداشت و سوءاستفاده نباشد، چندان ضروری نباشد. اما میلیاردها نفر در جهان وجود دارند که حساب بانکی ندارند و در بسیاری از کشورها، بانک‌ها نمی‌توانند سرمایه افراد را حفظ کنند. بسیاری از کشورها از نظر نهادهای مالی بین‌المللی پرریسک محسوب می‌شوند و به همین دلیل، شهروندان این کشورها نمی‌توانند حساب بانکی باز کنند. شهروندان این کشورها محدودیت‌های زیادی برای انجام کسب‌وکار و تراکنش‌های مالی تجربه می‌کنند.

ارز دیجیتال رزرو رایتس نیز به همین دلیل است که توسعه پیدا کرده است. این ارز قصد دارد تا از فساد بانکی و دولتی اجتناب کند تا هرکسی در جهان بتواند به یک ارز امن که دولت‌ها یا بانک‌ها نمی‌توانند تأثیری بر روی آن داشته باشند، دسترسی داشته باشد. هدف نهایی این تیم، ساخت ارزی غیرمتمرکز و باثبات است که در برابر تورم زیاد مقام باشد و بتواند استقلال خود را نسبت به پول حقیقی حفظ کند.

سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس: پروتکل رزرو چیست؟

پروتکل رزرو به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند ارزی در دسترس، قدرتمند و باثبات را به جهان عرضه کند. این پروتکل بر روی پلتفرم اتریوم (Ethereum) ساخته شده است، اما قرار است این پروتکل بر روی هر پلتفرم قرارداد هوشمند یا بلاک‌چینی قابل‌اجرا باشد. این پروتکل سه توکن یا ارز مختلف دارد: توکن رزرو (RSV)، توکن رزرو رایتس و توکن کولترال.

توکن رزرو (RSV)

توکن RSV یک ارز دیجیتال باثبات است که می‌توان آن را به‌عنوان نوعی روش پرداخت نیز استفاده کرد. این ارز همانند دلار آمریکا یا پوند انگلستان یا سایر ارزهای حقیقی باثبات ذخیره و منتشر می‌شود. RSV به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را در خزانه رزرو، به‌عنوان وثیقه نیز نگهداری کرد.

خزانه رزرو نوعی قرارداد هوشمند است که می‌تواند دارایی‌های مختلف را به‌عنوان وثیقه‌ای برای ارز RSV نگهداری کند. این خزانه با هزینه کارمزد ۱٪ از تمام تراکنش‌های انجام شده با RSV پر می‌شود.

ارز RSV در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و در زمان عرضه، تیم توسعه‌دهنده از ارزهایی مثل USD Coin (USDC)، TrueUSD (TUSD) و Paxos Standard (PAX) برای پرکردن خزانه استفاده می‌کردند. اما هدف این تیم، این است که خزانه RSV را با ۱۰۰ ارز کم‌نوسان پر کند.

ارز دیجیتال RSV سه کاربرد اصلی دارد:

  • محافظت از سرمایه در برابر تورم شدید
  • فراهم‌کردن امکان انجام تراکنش با کارمزد کم‌بین کشورهای مختلف
  • میسر کردن اکوسیستم مالی قدرتمند و قابل‌اعتماد برای تریدرهای کشورهای درحال‌توسعه

ارز دیجیتال RSV چگونه می‌تواند ثبات خود را نگه دارد؟

اگر تقاضا برای ارزی کم شود، قاعدتاً باید ارزش و قیمت این ارز نیز کم شود.

در وبلاگ رزرو، تصویری به‌روشنی توضیح داده است که چگونه این ارز ثبات خود را حفظ می‌کند.

فرض کنیم ارزش بازخرید هر یک RSV، یک دلار است. اگر ارزش بازار به ۹۸ سنت تنزل پیدا کند، انگیزه کافی برای خرید RSV و فروش آن از طریق قرارداد هوشمند به قیمت یک دلار وجود دارد. این روند تا زمانی که دیگر خرید این ارز سودآور نباشد، ادامه خواهد داشت و قیمت دوباره در یک دلار به ثبات می‌رسد.

از سوی دیگر، اگر تقاضا برای ارز RSV بالا رود و قیمت آن به مثلاً ۱.۰۲ دلار برسد، تریدرها شروع به خرید ارز یک دلاری می‌کنند و آن را با این قیمت بالاتر می‌فروشند. این روند نیز تا زمانی که قیمت RSV به یک دلار بازگردد، ادامه خواهد داشت.

توکن رزرو رایتس (RSR)

توکن دوم در پروتکل رزرو، ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR) است. این توکن دو کاربرد اصلی دارد:

  • این توکن در بخش رأی‌گیری در زمینه پیشنهاد اعضا کاربرد دارد.
  • این ارز به حفظ ثبات قیمت یک دلاری ارز RSV کمک می‌کند.

بر خلاف RSV، قیمت RSR نوسان دارد. ارز دیجیتال RSR نوعی ابزار سرمایه‌گذاری است که سرمایه لازم برای ادامه پروژه رزرو رایتس را فراهم می‌کند. علی‌رغم نوسان قیمت، ارز دیجیتال RSR می‌تواند برای ارتباطات و تأمین بخشی از خزانه RSV استفاده شود.

در وب‌سایت رزرو، فلوچارتی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارز دیجیتال رزرو رایتس چگونه می‌تواند ثبات خود را حفظ کند.

اگر دارایی‌های خزانه رزرو ارزش خود را از دست بدهند و دیگر نتوانند ارزش RSV را تضمین کنند و درعین‌حال، عرضه RSV نیز افزایش یابد، تعداد ارزهای RSR موجود، کاهش خواهد یافت. دلیل این کاهش موجودی این است که توازن تنها با فروش RSR ممکن می‌شود.

توکن کولترال

توکن‌های کولترال (Collateral) نوعی توکن‌های جانبی برای پشتیبانی از RSV هستند و همان گونه که طلا ارزهای رایج را پشتیبانی می‌کند، این ارز را پشتیبانی می‌کنند. این پروتکل به‌گونه‌ای طراحی شده است که توکن‌های کولترال بتوانند حداقل ۱۰۰٪ ارزش توکن‌های رزرو را نمایندگی کنند. توکن‌های کولترال به‌نوعی مانند دارایی‌های اقتصادی دنیای حقیقی مثل اوراق قرضه، املاک، کالاهای اساسی و موارد مشابه هستند.

چگونه می‌توان در ارز دیجیتال رزرو رایتس سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاری و ترید رزرو رایتس، تفاوتی اساسی با یکدیگر دارند. ترید یا معامله ارز دیجیتال RSR بر روی تحولات کوتاه‌مدت و میان‌مدت تمرکز دارند. به‌عنوان تریدر یا معامله‌گر، می‌توانید از تحولات و نوسانات قیمت Reserve Rights سود کسب کنید.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس، پروژه‌ای بلندمدت است. در دنیای ارزهای دیجیتال، به این روش HODL (نگه‌داری به درازای عمر) نیز گفته می‌شود. استراتژی خرید و نگهداری بسیار ساده‌تر از ترید روزانه است و به همین دلیل برای مبتدیانی که به‌تازگی فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند، در دسترس تر است. در این روش نیازی نیست روزانه قیمت ارزهای مختلف را چک کنید، تنها کافی است در درازمدت ارز خریداری شده افزایش قیمت داشته باشد تا سرمایه‌گذاری شما سودده باشد.

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای رزرو رایتس

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال Reserve Rights را دارید، باید میزانی که به طور ماهانه قصد سرمایه‌گذاری دارید را مشخص کنید. این مبلغ، می‌تواند پول کمی باشد یا نهایتاً میزانی باشد که توانایی ازدست‌دادن آن را به طور ماهانه دارید. سپس، اوضاع کلی بازار و تحولات قیمتی RSR را بررسی کنید. ببینید ارزش این ارز درگذشته چقدر بوده است و آیا ترند قیمت اکنون صعودی یا نزولی است. سپس قیمتی که می‌خواهید ارز را در آن قیمت خریداری کنید، مشخص کنید.

اگر قیمت به آن میزانی که مشخص کرده‌اید تنزل یافت، می‌توانید اقدام به خرید ارز کنید. شما می‌توانید در پلتفرم‌های معاملاتی مثل Bitvavo به‌راحتی نقطه خرید را مشخص کنید. اگر ارز را خریداری کردید، می‌توانید آن را در کیف پول دیجیتال یا والت خود نگهداری کنید. سرمایه‌گذاری بلندمدت حداقل یک‌ماهه است، اما معمولاً بیش از یک سال به طور می‌انجامد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال رزرو رایتس را ذخیره کرد؟

ارزهای دیجیتال را باید کیف‌های پول دیجیتال یا همان والت ذخیره کرد. شما می‌توانید از والت‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری استفاده کنید. والت‌های نرم‌افزاری در واقع نرم‌افزار یا اپ‌هایی هستند که بر روی کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند ذخیره می‌شوند. اگر ارزهای دیجیتال متعددی دارید که تعداد هرکدام کم است، بهتر است از والت نرم‌افزاری استفاده کنید. والت سخت‌افزاری دستگاهی با حافظه داخلی است که شبیه به فلش مموری است. والت‌های سخت‌افزاری می‌تواند ارز بیشتری را ذخیره کند و امن‌تر نیز هست.

از چه والت‌هایی برای ذخیره رزرو رایتس می‌توان استفاده کرد؟

ارز دیجیتال RSR یک ارز ERC 20 بر مبنای شبکه بلاک‌چین اتریوم است. در نتیجه، باید از کیف‌هایی استفاده کنید که از ارزهای ERC 20 پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، والت‌های زیر از ارزهای ERC 20 پشتیبانی می‌کنند و به طور امن ارز دیجیتال رزرو رایتس را نیز ذخیره می‌کنند:

اگر قصد نگهداری مقدار بیشتری ارز دیجیتال RSR را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از والت‌های سخت‌افزاری زیر استفاده کنید:

چه چیزی سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس را جذاب می‌کند؟

پروژه رزرو تیمی متشکل از افراد علاقه‌مند و مجرب در زمینه فین‌تک دارد. همچنین مشاورانی با اعتباری قابل‌توجه مانند گرت جونز اقتصاددان و پاول اتکینز کمیسیونر کمیسیون اقتصادی آمریکا به این تیم مشاوره می‌دهند.

به‌علاوه، این پروژه توانسته است سرمایه‌گذاران مشهوری مانند پیتر تیل مؤسس PayPal را به خود جذب کند.

علاوه بر سرمایه‌گذاری، این شرکت پتانسیل رشد زیادی در بخش سرویس‌های اقتصادی دارد.

راه‌حلی برای تورم شدید

پروتکل Reserve Rights می‌تواند راه‌حلی برای تورم شدید در اقتصاد ارائه دهد. کشورهایی مثل ونزوئلا، آرژانتین، ایران، زیمباوه، سودان، یمن و ترکیه نرخ تورم بالایی دارند و نرخ تبادل دلار در بازار این کشورها نیز بسیار ضعیف است. به همین دلیل، تیم رزرو قصد دارد کارآفرینان و جوامع این کشورها را بااهمیت و مزایای این ارز دیجیتال آشنا کند.

سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس چه ریسک‌هایی دارد؟

رزرو رایتس برای این که به‌عنوان ابزاری برای پرداخت پول ناظر به ناظر مورد مقبولیت قرار گیرد، باید شبکه بلاک‌چینی با مقیاس‌پذیری بالا داشته باشد. اما ارز دیجیتال اصلی این پروژه در بستر اتریوم ساخته شده است که مشکلاتی در زمینه مقیاس‌پذیری دارد. اگر این پروژه نتواند به بلاک‌چینی سریع‌تر نقل‌مکان کند، اهداف تعریف شده در واقعیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

ازآنجایی‌که رزرو رایتس قرار است یک پروژه متن‌باز غیرمتمرکز باشد، این تیم باید کدهای پروژه را منتشر کند.

رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال باثبات

همه افراد می‌دانند که ارزهای دیجیتال درذات‌خود، نوسان قیمت شدیدی دارند. به همین دلیل ارزهای دیجیتال باثباتی توسعه یافته‌اند تا تریدرها و سرمایه‌گذاران بتوانند در درازمدت ثبات قیمتی را تجربه کنند. بیشتر ارزهای دیجیتال باثبات مثل Tether (USDT)، Paxos Standard (PAX)، USD Coin (USDC) و Bitvavo Coin (BUSD) بر مبنای دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شوند.

پروتکل رزرو (RSV) اما با دلار قیمت‌گذاری نمی‌شود. ازآنجایی‌که میزان ارز در گردش و حجم بازار این ارز دیجیتال در Coinmarketcap.com ذکر نشده است، نمی‌توان گفت که این ارز در مقایسه با رقبا چه عملکردی دارد. اما واضح است که Reserve Rights تنها ارزی نیست که قصد دارد ارز دیجیتال محوری و باثبات بازار باشد.

ارز باثبات دنیا؟

تیم توسعه‌دهنده پروتکل رزرو، قصد دارد تا این رمزارز را تبدیل به ارز دیجیتال باثبات دنیا کند و قصد دارد اکوسیستم ارز دیجیتال خود را گسترش دهد تا مناسب سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت نیز باشد. این ارز در تلاش است باعرضه این ارز در کشورهایی با تورم بالا مثل ونزوئلا و آرژانتین و همچنین باهدف قراردادن اقتصادهای نوظهور به رقابت با رقبا بپردازد. البته این کشورها می‌توانند از مزایای این ارز استفاده کنند، اما مشخص نیست که آیا رزرو رایتس می‌توانند در سطح جهان نیز شهرت زیادی کسب کند یا خیر.

سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس: پروتکل رزرو چه تحولاتی پیش رو دارد؟

تعداد کاربران این پروژه در حال افزایش است، اما این تنها آغاز راهی است که تیم پروتکل رزرو در نظر دارند. برنامه این تیم این است که این شبکه غیرمتمرکز را در سراسر دنیا فعال کنند. همچنین این تیم قصد دارد کاربردهای بیشتری مثل پردازش پرداخت با کارت، تبادل خودکار ارز و مدیریت حقوق و دستمزد را به این ارز اضافه کند.

این تیم ادعا می‌کند که کل اقتصاد می‌تواند بر مبنای ارزهای دیجیتال اداره شود، البته صحت این ادعا مشخص نیست. همچنین این تیم اعتقاد دارد نظارت نهادهای مختلف در پرداخت‌های نظیر به نظیر می‌تواند حذف شود.

ذخیره و انجام تراکنش‌ها در پروتکل رزرو

پروتکل رزرو اپلیکیشن موبایل خود را در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی عرضه کرده است. از کاربران این پلتفرم، کارآفرینان و مردم عادی ونزوئلا نیز هستند که از تراکنش‌های کم کارمزد پروتکل رزرو استفاده می‌کنند.

همچنین مردم ونزوئلا ترجیح می‌دهند از ارزی به‌جز ارز رایج ونزوئلا استفاده کنند چرا که این ارز تورم بسیار بالایی دارد. این پروتکل بسیار سرراست است. کاربران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از اپ RSV خریداری کنند و روش پرداخت خود را به‌راحتی انتخاب کنند.

انتقال ارز از طریق شبکه پروتکل رزرو با تأیید تریدری که درخواست ارسال RSV را انجام دهد، اتفاق می‌افتد. سپس کاربر می‌تواند RSV دریافتی را به هر طریقی که خواست، استفاده کند.

آیا سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس در بلندمدت سودآور است؟

تیم توسعه‌دهنده Reserve Rights، باهدف قراردادن کشورهایی با نرخ تورم بالا و اقتصادهای درحال‌توسعه، چالش بزرگی را برای خود ایجاد کرده است. ساخت شبکه‌ای جهانی متشکل از فروشندگان و کاربرانی که به طور متعهد از ارز دیجیتال RSV استفاده می‌کنند، کار آسانی نیست.

این پروژه ریسک زیادی در بر دارد و این تیم باید بتواند با رشد پروژه، خود را ارتقا دهد. بدون شک دشواری این پروژه در ترکیب با اقتصاد ناکارآمد این کشورها، مشکلات بیشتری را نیز برای این پروژه به وجود خواهد آورد.

البته رزرو تا همین‌جا نیز رشد زیادی داشته است، اما این پروژه، یک پروژه طولانی‌مدت است. مشخص نیست چه زمانی این پروژه کاملاً مستقل و غیرمتمرکز خواهد شد، اما کسانی که فلسفه تفکر این پروژه و اهداف آن را درک می‌کنند، می‌توانند با خرید و نگهداری ارز دیجیتال RSV، از این پروژه پشتیبانی کنند. اگر این پروژه به اهداف خود دست پیدا کند، این سرمایه‌گذاری می‌تواند در درازمدت سودآور باشد.

سرمایه‌گذاری در رزرو رایتس: قیمت این ارز دیجیتال در آینده چگونه خواهد بود؟

میزان استفاده از پروتکل رزرو رایتس افزایش‌یافته است و در نتیجه سرمایه‌گذاری در این پروژه جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این قضیه در پیش‌بینی قیمتی که تحلیل‌گران و متخصصان برای سال‌های آینده ارائه می‌کنند نیز مشهود است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در RSR می‌تواند پتانسیل خوبی داشته باشد.

توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد. شما ممکن است در این سرمایه‌گذاری تمام سرمایه خود را از دست بدهید. به همین دلیل، بهتر است در چندین زمان مختلف به این بازار وارد شوید تا در سقف قیمتی، تمام سرمایه خود را وارد این بازار نکنید.

حجم بازار و میزان عرضه رزرو رایتس

حجم عرضه رزرو رایتس، میزان ثابت ۱۰۰ میلیارد توکن است که کمتر از ۱۰٪ از این مقدار در بازار در حال گردش است. نهایت تعداد توکن عرضه شده مشخص است، اما بخش زیادی از این توکن‌ها به دلایلی آزاد نیستند.

ارز دیجیتال Reserve Rights در ابتدا با گردشی ۶.۸۵ میلیاردی شروع به کار کرد که ۳٪ از این میزان به مشارکت‌کنندگان Huobi Prime IEO، ۲.۸۵٪ به‌عنوان ارز پروژه و ۱٪ به سرمایه‌گذاران خصوصی عرضه شده است. ارزهای تیم توسعه‌دهنده، مشاوران، شرکا و سرمایه‌گذاران اولیه تا زمانی که شبکه اصلی راه‌اندازی نشود، آزاد نمی‌شوند.

۵۵.۷۵٪ از میزان عرضه شده، در طی یک قرارداد هوشمند با نام ‘Slow Wallet’ مسدود شده‌اند. این مبلغ با یک ماه تأخیر عرضه می‌شود و تیم توسعه‌دهنده با انتشار پیامی، علت این برداشت را توضیح می‌دهد.

رزرو رایتس چه زمانی به وجود آمد؟

ارز دیجیتال Reserve Rights در سال ۲۰۱۷ توسط Nevin Freeman، Matt Elder و Miguel Morel تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در اوکلند در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. از آن زمان، بیش از ۱۰ نفر به این تیم اضافه شده‌اند. Miguel Morel مدیر استراتژی‌های اجرایی پروژه بود، اما دیگر در فهرست تیم رزرو در وب‌سایت این ارز دیجیتال حضور ندارد. شایعاتی وجود دارد که او در حال تأسیس یک استارت‌آپ است.

چه افرادی در تیم کنونی رزرو رایتس حضور دارند؟

تیم رزرو رایتس اکنون متشکل از ۱۸ عضو و مشاور است. نام تمام اعضا در وب‌سایت رزرو رایتس ذکر نشده است و بعضی قصد دارند ناشناس باقی بمانند و هویت خود را فاش نکنند. اعضای اصلی این تیم عبارت‌اند از:

Nevin Freeman (مؤسس و مدیرعامل):

فریمن یکی از مؤسسان رزرو است و مدیرعامل پروژه نیز محسوب می‌شود. او مسئول استراتژی‌ها، موارد قانونی و هماهنگی تیم است. او پیش از تأسیس رزرو، مؤسس پروژه‌هایی مثل Paradigm Acadmy، Metamed و RIABiz نیز بوده است. او به حل مشکلات و موانعی که انسان‌ها برای رسیدن به پتانسیل خود دارند، علاقه‌مند است و او خصوصاً متوجه ریسک‌های بلندمدت توسعه هوش مصنوعی نیز هست.

Matt Elder (مؤسس و مدیر تکنولوژی):

الدر نیز یکی از مؤسسین رزرو و مدیر بخش تکنولوژی این پروژه است. او مسئول توسعه پروتکل و معماری استفاده شده در این پروژه است. پیش از تأسیس رزرو، او مهندس شرکت‌های آلفابت، IBM و Quixery بود.

Charlie Smith (توسعه کسب‌وکار):

اسمیت مسئول تاکتیک‌ها و همکاری‌های پروژه رزرو است. او پیش‌ازاین به‌عنوان مشاور مدیریت ReD Associates مشغول به کار بود و یک مزرعه بیت‌کوین را در تگزاس راه‌اندازی کرده است.

Cathleen Kilgallen (مدیر بخش مالی و انطباق):

کیلگالن مسئول امور مالی رزرو است و بخش انطباق تیم را نیز بر عهده دارد. او پیش از فعالیت در پروژه رزرو، مدیر اجرایی Leverage Researche و Paradigm Academy بوده است و در موسسات The Jane Goodall Institute و Amnesty International نیز کار کرده است.

تیم توسعه‌دهنده رزرو رایتس شامل اعضای دیگری مثل Jesper Ostman و Taylor Brent در بخش توسعه پروتکل و همچنین Mark Lee در بخش حقوقی و Erika Campbell در بخش عملیات‌های اجرایی پروژه نیز می‌شود.

دوست دارید بیشتر درباره پروژه Reserve و ارز دیجیتال Reserve Rights بدانید؟ پس وب‌سایت این ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *